Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Enige tijd geleden meldde ik op dit forum na te denken over de bouw van een botter. Een goeie anderhalf jaar kijk ik mee op dit forum en ik realiseer me dat ik me nimmer heb voorgesteld. Bij deze een poging dat te herstellen. Ik ben Jan, mijn forumnaam is Jean41. Dat komt omdat er bij aanmelding al meerdere mensen met die naam aanwezig waren en toen heb ik er maar mijn bouwjaar achtergeplakt. Een groot deel van mijn leven doe ik aan modelbouw, zo was mijn eerste klus een zeilboot een zogenaamde BM in 1963. Ik probeer een enkele foto te plaatsen want het merendeel is niet meer aanwezig. Zo bouwde ik o.a. de Norske Löve, een Friese tjalk, botter, uss Constitution en wat recenter was ik begonnen aan de Prins Willem die Ik Stephan heb geschonken om haar af te maken. Maar ook treinen, vliegtuigen, auto’s en motoren heb ik gemaakt.
Na ampel beraad heb ik besloten nog eens een poging te wagen een Botter te bouwen op schaal 1:20. Dat is voor mij een hanteerbare schaal (hoop ik). Peter wees mij de weg naar een site van bottermodelbouw van de heer Orm va der Laan. De goede man heeft meerdere botters gebouwd en heeft een cursus ontwikkeld in een mooi boek met tekeningen. Aan de hand daarvan hoop ik het scheepje te kunnen bouwen. Ik zal niet schromen om “help” te roepen mocht het niet lukken. Als eerste moest er een bouwhelling worden gemaakt.
Bekijk bijlage 462442 Bekijk bijlage 462444 Bekijk bijlage 462445 Bekijk bijlage 462446 Bekijk bijlage 462447
Heb je geprobeerd dit via de knop upload bestand te doen? Als je je bericht tiept hier staat dit naast plaats reactie. Na uploaden heb je dan nog de optie om alle bestanden in volledige afbeelding te plaatsen.Hoi jean,
Kan de extensie van de fotos op mijn telefoon niet gewijzigd krijgen, dus dan maar via de mail als je geinteresseerd bent
Groetjes,
Gert
Dank je wel, zit ook 7 jaar bloed zweet en tranen in. Alleen nog wat accessoires maken voor de bun, kachel, lantaarn en diverse bootshaken
Keurig!Dank je wel, zit ook 7 jaar bloed zweet en tranen in. Alleen nog wat accessoires maken voor de bun, kachel, lantaarn en diverse bootshaken
Dit is de gelukte foto van mijn botter 1:15, gemaakt via de historische vereniging bunschoten naar het boek van Orm.