Zuiderzee Botter 1912

@Jan Walpot , bedankt voor dit compliment , in het bijzonder omdat jijzelf ook bijzonder mooie schepen maakt, ik heb nog steeds een link naar de Hemerica op mijn buroblad staan, om af en toe even te kijken. Maar ook je verslag van de Maarten is bijzonder mooi.

Echt fantastische werk met het boot, ik ben nu ook een aan het bouwen en begin zo direct met de zeilen, maar het versie die ik heb gekregen kwam niet met begeleiding voor de touwen op het zeil. Op pagina 25 (8 okt) zag ik een foto in the achtergrond die uitzag alsof het de goede informatie had, en vroeg af of je het kan doorsturen aub.

Alvast bedankt, en het spijt me ook voor het slechte nederlands, het is mijn tweede taal.
(Ik kon niks online vinden hiervoor)

Echt fantastische werk met het boot, ik ben nu ook een aan het bouwen en begin zo direct met de zeilen, maar het versie die ik heb gekregen kwam niet met begeleiding voor de touwen op het zeil. Op pagina 25 (8 okt) zag ik een foto in the achtergrond die uitzag alsof het de goede informatie had, en vroeg af of je het kan doorsturen aub.

Alvast bedankt, en het spijt me ook voor het slechte nederlands, het is mijn tweede taal.
(Ik kon niks online vinden hiervoor)
Wanneer je dingen goed wil vertalen: www.deepl.com. Deze werkt beter dan Google translate.

@Riley,

Hi Riley,
How very nice to hear from the other side of the world, thank you so much for your compliment about the Botter.
Your dutch is good enough Riley, we all understand your question, but if you are more comfortable with English then i don't have a problem with that as well :).

About your question, Ì have all information about the sails of the botter from this website

www.bottermodelbouw.nl

This is the website of mister Orm van der Laan, and he describes the build of his botter from every point of view.
If you go to this website, and you click on BU212, then you get an explanation of every part of the botter.
If you then click on ZEILEN, you will find for all 4 sails the plans on how to make them.
On the left side of your screen you will see small pictures, and if you move your mouse over the pictures, you get a large photo on your screen.
I made printscreens of these photo's, and printed them out on A4 paper, and that is what i used.

I hope that this is good enough help for you, if you have any further questions you can always give a shout to me.

But will you post a picture of your botter here?? i always love to see the botter of another builder.

Greetings, Peter

ps keep in touch with the Dutch

( i edited the link because i made a spellings error )

:feli::feli::feli:

Peter:

(Dit was de post wat ik gister op SOS geplaast heb)

Today is the birthday of one of my dearest and most long-standing friends on Modelbouwforum and now also on SOS - Peter Heeringa (aka @pingu57 )

Van harte gefiliciteerd mij vriend - ik wens jou en de Admiraal een prachtige jaar toe - en natuurlijk mach ik niet van mij zeeduivels vergeten.
upload_2022-1-29_9-33-56.gif

Pingu.png

Ik weet niet zeker of het nu vandaag is of gisteren Peter, maar in ieder geval; van Harte Gefeliciteerd met je Verjaardag! :feli:

Ja ook van deze kant van de wereld nog van harte gefeliciteerd !!!

Ben geboren en getogen in de gemeente Veendam, in de provincie Groningen.
Maar ben 21 jaar geleden naar mijn marine tijd op Curaçao, verhuisd naar Curaçao.
Bezoek zo nu en dan mijn geboorte plaats nog wel, alleen gezien de huidige situatie is reizen geen plezier meer en is het er allemaal niet makkelijk op geworden.

Heel mooie Botter geworden, Peter.
Bekend scheepje voor mij, net als jij heb ik er veel plezier aan beleefd

@boris279 Ja, daar kan ik me wat bij voorstellen dat je daar gebleven bent, ik heb een hoop foto's gezien van dat eiland, mijn broer is daar ook een paar maanden geweest.
Alleen het reizen zal momenteel inderdaad een ramp zijn, met al die verschillende inreis regelingen.

Groet Peter

Back