.Heel veel heb ik niet kunnen doen deze dagen, want iedere keer als ik wat zou gaan doen, dan gebeurde er dit
Deze ronde op het toetsenbord, maar de mast is ook al uitgeprobeerd door die zeeduivel.
Maar toch, Piet heeft mij een aantal korvijnagels gestuurd, en na een lichte correctieve actie, pasten zij heel mooi in de geboorde gaatjes.
Nu is duidelijk te zien dat ze wat een ander model hebben, maar ik haal het vijltje even over het handvat, waarna ze allemaal zwart gemaakt worden, en dan zie je niks meer van het andere model, perfect, nogmaals bedankt
@pietsan.
Zoals in de vorige post al gezegd, was ik mijn hardhouten mast in model aan het maken, en aangezien hij te lang is voor het draaibankje, moest ik hem opnieuw inspannen, om het tweede deel te draaien.
Nu had ik de fout al gemaakt om de onderkant van de mast al vierkant te maken, dus dat was absoluut niet in balans, met dit als resultaat.
Dus moest mijn laatste stukje Beuken rondhout eraan geloven, ik heb deze niet helemaal op de draaibank gedaan, want de complete mast vond ik wat fragiel worden, en om die reden heb ik hem ook iets dikker gelaten als eigenlijk zou moeten. Het laatste stukje heb ik met de hand geschuurd, en de eerste foto is zoals ik hem uit de draaibank gepakt heb, de tweede foto is nadat ik het laatste weg geschuurd heb.
De top heb ik nog 2 centimeter te lang, ik wil eerst zien of ik die beide beugels die erop komen subtiel genoeg krijg, voordat ik hem inkort.
Natuurlijk heb ik de mastvoet weer vierkant gemaakt,
De overgang van vierkant naar rond moet nog wat bijgewerkt worden zoals je ziet, En dan heb ik nog een foto van hoe ze er nu bij staat.
De Hommer heb ik gemaakt bij het in model maken van de mast, en bovenin zit een kaasprikkertje, waar de vlag en de hemelboender op geplaatst gaan worden., maar dat komt later.
Nu eerst alle attributen maken die op de mast geplaatst worden.