Zoveelste probleem!!!!!

Hey iedereen,

Ik heb alweer problemen met de mn heli HK-450.
Ik ging vandaag eens even lekker hooveren in de tuin ging allemaal 100% ik ben klaar zet de heli uit en doe de accu aan de lader, later wil ik nog een keer gaan vliegen en het gekke ding begint plotseling flink te tollen ik heb alles geprobeert maar kom er niet meer uit. dit is al de zoveelste keer en maakt de hobby er niet echt leuker op. ik weet dat het veel afstellen is maar dit ????? ditzelfde had ik ook altijd met de king.
Alleen dit keer lukt het mij niet meer om op telossen
Iemand suggestie,s ???

Gr
 
Zet je de heli bij het inschakelen mooi net op de grond en niets doen tot de gyro geinitialiseerd is? Het kan ook zijn dat de aansturing niet soepel verloopt.
 
voor het weinige dat ik er van ken denk ik ook dat het aan de gyro ligt. als deze niet geïnitialiseerd is, dan krijg je dat effect.

je tail rotors moeten mooi recht staan geloof ik, als dit niet is wil de gyro soms wel eens moeilijk doen.

mijn belt cp heeft een e-sky gyro, en dat ding veroorzaakt regelmatig storing. binnenkort maar eens een andere laten overvliegen.
 
voor het weinige dat ik er van ken denk ik ook dat het aan de gyro ligt. als deze niet geïnitialiseerd is, dan krijg je dat effect.

je tail rotors moeten mooi recht staan geloof ik, als dit niet is wil de gyro soms wel eens moeilijk doen.

mijn belt cp heeft een e-sky gyro, en dat ding veroorzaakt regelmatig storing. binnenkort maar eens een andere laten overvliegen.

Ja en toch initialiseerd mn gyro wel.
Wacht tot de 3 piepjes afgelopen zijn en je hoort aan de staartservo dat ie klaar is met initialiseren.
Heel vreemd allemaal
 
Even vanaf een andere kant bekeken..

Je gyro kan het probleem zijn..
Sluit de batterij aan, en kijk of de heli corrigeerd.
Oftewel, als jij de heli om zn as laat draaien, kijk of de gyro de staartbladen een andere kant op stuurt.

Doet ie dat niet of extreem, gaat er iets niet goed.
Kan ook nog zijn dat de servo, als er net extreem is uitgestuurd, de bladen niet meer terug krijgt omdat eea niet soepel loopt.
Controleren door even de link van de servo los te halen, en zelf even te voelen.
Hier mag geen tot bijna geen weerstand in te voelen zijn.

Andere optie is je snaar in de staart.
Zit deze nog strak?
controleren door er even op te duwen, of door de hoofdrotor met de hand te draaien en de staartrotor tegen te houden (niet met volle kracht eraan trekken, met gevoel kijken of de staartrotor niet te snel gaat slippen)

Kan nog zijn dat er een tand in de servo is gebroken.
Checken door de staartrotor zachtjes tegen te houden, en de servo het geheel om te laten duwen. Zitten hier "schokken" of dode stukken in, is er in de servo iets niet goed.

Het is ff twee tellen testen, maar dan weet je wat :rolleyes:
En doorgaans als een heli is afgesteld, zal deze zonder crashes en gekke dingen hier niet snel meer vanaf schieten....
 
als het bij mij foutloopt, piept de gyro ook 3x, maar... het ledje op de gyro blijft heel snel knipperen.

als het goed loopt, dan piept ie 3x, en het ledje blijft daarna contstant branden.

je kan ook testen met je roer, als mijn gyro niet geïnitialiseerd is werkt mijn roer niet. als ie wel geïnitialiseerd is, werkt het roer wel.
 
Even vanaf een andere kant bekeken..

Je gyro kan het probleem zijn..
Sluit de batterij aan, en kijk of de heli corrigeerd.
Oftewel, als jij de heli om zn as laat draaien, kijk of de gyro de staartbladen een andere kant op stuurt.

Doet ie dat niet of extreem, gaat er iets niet goed.
Kan ook nog zijn dat de servo, als er net extreem is uitgestuurd, de bladen niet meer terug krijgt omdat eea niet soepel loopt.
Controleren door even de link van de servo los te halen, en zelf even te voelen.
Hier mag geen tot bijna geen weerstand in te voelen zijn.

Andere optie is je snaar in de staart.
Zit deze nog strak?
controleren door er even op te duwen, of door de hoofdrotor met de hand te draaien en de staartrotor tegen te houden (niet met volle kracht eraan trekken, met gevoel kijken of de staartrotor niet te snel gaat slippen)

Kan nog zijn dat er een tand in de servo is gebroken.
Checken door de staartrotor zachtjes tegen te houden, en de servo het geheel om te laten duwen. Zitten hier "schokken" of dode stukken in, is er in de servo iets niet goed.

Het is ff twee tellen testen, maar dan weet je wat :rolleyes:
En doorgaans als een heli is afgesteld, zal deze zonder crashes en gekke dingen hier niet snel meer vanaf schieten....

Check check en check en nog tollen.
 
Als het goed af en ingesteld staat dan hoef je met een heli meestal maar heel weinig af te stellen, Moet je vaak afstellen dan moet je naar je heli setup gaan kijken om het stabiel te krijgen.
Tollen kan volgens mij diverse redenen hebben.
Ik weet niet welke gyro (merk, HH etc.) en servo (merk, digitaal of analoog) je gebruikt...
vaak staat de trim op je zender niet meer in de middenstand, of zit er subtrim op.
Met een HH gyro werkt dat niet namelijk, servoarm op 90º en alles op 0 trim en je staartbladen op 0º verwacht ik bij de HK450 (sommigen geven voorkeur aan +8º verdraaiing).
Je servo kan het begeven hebben, of dat hij het af en toe niet doet, tandjes kwijt of iets anders.
zelfde geld voor de gyro, kan ook kapot gaan maar gebeurd niet zo vaak.
Je kan ook een mechanisch probleem hebben, stand van de blaadjes bij midstick, slippende riem, kapot lagertje, etc.etc.
Als het plotseling niet goed meer is, dan is er dus iets veranderd ergens.
Ik zou eerst de mechanische werking volledig nalopen, en daarna de electronische stap voor stap.

[edit]
student was me voor :)
 
Als je er zelf niet uitkomt: woonplaats (of regio) opnemen in je profiel, dan kunnen mensen uit de buurt je ter hulp snellen!
Alternatief is bij een club gaan.
 
Bij de HK450 is een veel voorkomend probleem dat het tandwiel dat de snaar aandrijft van de staart wel eens los op het asje komt, dus diegene die achter het hoofdtandwiel zit.

Zou dat daadwerkelijk zo zijn en hij slipt is dat de reden dat die gaat tollen omdat op het eerste gezicht jouw staartbladen wel ronddraaien maar doordat het tandwiel los op het asje zit nooit hard genoeg ronddraait.


Check dat maar eens.

Remon
 
Bij de HK450 is een veel voorkomend probleem dat het tandwiel dat de snaar aandrijft van de staart wel eens los op het asje komt, dus diegene die achter het hoofdtandwiel zit.

Zou dat daadwerkelijk zo zijn en hij slipt is dat de reden dat die gaat tollen omdat op het eerste gezicht jouw staartbladen wel ronddraaien maar doordat het tandwiel los op het asje zit nooit hard genoeg ronddraait.


Check dat maar eens.

Remon

Is misschien meer waarschijnlijk ja.
Uitleg: 49-vQ2DKfJ4[/media] - HK-450 Tail Gear Failure

V2 part
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat je als allerlaatste nog kunt doen...

Maar dan moet je de heli wel aaridg in de vingers hebben!!

De gyro uit de ontvanger halen, en de servo rechtstreeks op de ontvanger aansluiten. even kijken welke opening, ik dacht dat 4 & 5 voor de gyro zijn, 1 van de twee is voor gevoeligheid en de andere is voor het werkelijke besturen (maar als je ziet dat de staart niets doet, gewoon even omsteken )

Dan werkt de staart...
Enige waar je rekening mee moet houden, is dat je geen gyro werking hebt, dus dan moet je zelf compenseren voor het gasgeven ed.

Voor testen kun je dat even doen, hiervoor hoef je niet eens los van de grond te komen. optoeren tot de heli licht wordt, als je hem dan nog niet stil krijgt, moet je het echt in de servo zelf, of in de aandrijving zoeken.

Met mijn lijstje van checks moet er bijna wel iets uitkomen...
zo niet, heb je misschien een scheur ergens in je constructie..

Vergeet niet: de staart mag best met wat (gepaste) kracht bevoeld worden. zachtjes duwen of tegenhouden werkt niet, in de lucht wordt er ook niet zachtjes aan getrokken.
 
Hey, nee ik heb nog geen tijd gehad om verder te kijken! ben doordeweeks vaak weg ivm werk! Morgen ga ik ff lekker weer knutsellen! Hoe kan ik het beste kijken of het aan dat staartaandrijvings tandwieltje ligt? In ieder geval bedankt voor alle reacties! Hoop dat het weer goed komt want kan wel redelijk hooveren maar wil toch echt verder nu! Gr, Marc
 
Als je het onderste grote tandwiel vasthoudt en je de staartrotor met een lichte druk kan draaien, dan slipt het kleine tandwieltje op de as door. (niet zoveel kracht zetten dat je de riem sloopt ;))

Patrick
 
Mijn HK had dat probleem ook.
Beste wat je kan doen is gewoon het tandwiel van Align kopen, dan ben je van het geprul af.
Neem wel niet de V2 want die past niet.
 
Mijn HK had dat probleem ook.
Beste wat je kan doen is gewoon het tandwiel van Align kopen, dan ben je van het geprul af.
Neem wel niet de V2 want die past niet.

Weet je toevallig een artikelnummer hiervan, want dan zet ik hem er bij voorbaat al in voordat hij door dit geintje uit de lucht flikkert.
En waar te koop?

Alvast bedankt.
 
Back
Top