Hoi Apfpv,
Dat vind ik helemaal knap, om het volledig vanaf tekening te doen. Petje af! Misschien is het een idee om als de Wallen klaar zijn, een keer een Wal-meet te houden met Bart, Ramses en anderen die hem ook gemaakt hebben ;-)
Dat valt mee hoor. Bart heeft 90% van het denkwerk gedaan

Wel even de kop er bij als je frezen gaat.
Een meet? Dat zou te gek zijn! Lijkt mij erg leuk.
Mooi gebouwd ! let je wel op het gewicht . . .
Mvg,
Bart
Bedankt! Heb even wat dingen op de weegschaal gelegd.
Vleugelhelft links en rechts bij elkaar 272 gram. Dat valt mij niets tegen en is waarschijnlijk te danken aan het carbon en ribbenbouw.
Romp volledig in de glas en met 2 motoren 851 gram.
Stabilo heb ik nog niet gewogen. Da's gemaakt van massief 6mm balsa.
Spanten en een aantal ribben zijn uit timmerplaat gefreest.
Accu's zijn 2x 4s2200 35C samen 486gram.
Inclusief stabilo heb ik nog zo'n 50 gram speling om onder de 1700 te blijven. Dat is inclusief afwerking en struts. Hmm dat gaat krap worden/niet lukken.
Kan altijd nog een lichtere accu in de romp zetten.
Binnen 24 uur... knalhard... met waterproof krijg je het altijd weg...
en altijd schuren voor tweede coat. Tenzij nog pikkerig... dan door rollen...
Lakken gaat mooi vlot in de zomer... bij een dreigende onweersbui... Raket G4
Bedankt! Ga ik doen.
Beestje zit nu volledig in het glas en ligt nu binnen te drogen. Alles is goed gegaan al valt het proces toch nog wat tegen. Voorbeeld: Je kwast wordt wat plakkerig en 1 enkel haartje van het glas aan de kwast trekt je mat weer los van de romp. Als je denkt dat alles goed zit kijk dan 10 minuten later weer. Kom droge plekjes tegen of blaasjes. Ook plekjes die weer omhoog zijn gekomen. Verder, wat moet ik doen met de imperfecties van het glas? Alles is nu nog wat ruw, en ga ik het schuren dan schuur ik uiteraard op sommige plekken en hoekjes het glas weg. Maakt dit veel uit? Maakt het PU het balsa op deze plekken toch wel hard en waterdicht?
Al met al ben ik tevreden en zit het glas er mooi strak op. Ongelooflijk wat het doet met de stevigheid.
Volgende stappen zijn als volgt: Hier en daar bijschuren.
Boel insmeren met een sterk verdunt lichtgewicht plamuur.
Schuren
Opnieuw inkwasten met PU
Dunne laag primer op de kist om alle imperfecties te zien.
Strips er op lijmen.
Bij plamuren
schuren
Lichte laag primer als final check.
Kleur er op.
Als kleur zit ik te denken aan een zijdeglans grijs. Beetje de kleur van de grijze primer.
Beestje ligt nu lekker binnen te drogen en kan mooi uitharden. Hoop hem morgen een schuur beurt te kunnen geven.