Roel van Essen
Forum veteraan
Ik heb met verwondering de bovenstaande discussies gelezen... 8O
Laat mij ook eens een duit in het bijna overvolle zakje doen.
Rotterdam promoten? Prima! Maar dan wel op een manier die bij Rotterdam past.
Dit 'flying circus' heeft totaal niets met Rotterdam te maken...
Volgens mij lijdt onze overheid weer eens aan korte termijngeheugenverlies. Ramstein vergeten? (Frecce Tricolore) Le Bourlet? (Tupolev 144)
Nee, dezelfde 'regelnichterige' overheid laat toe dat een stel (overigens uitstekende, daar doe ik niets aan af!) vliegers midden door en over een dichtbevolkte stad stunts uithalen.
Krankjorum! Een ander woord heb ik er niet voor.
Een paar redenen om dit soort grappen nooit meer uit te halen:
1 pilot's error; Een van de piloten kan een fout maken
2 materiaalfout; Toch de kist niet helemaal goed nagekeken
3 mafkezen die met vuurpijlen dit evenement willen verzieken
Als veiligheidskundige reken ik met een simpele formule: risico = kans x effect.
De KANS dat er iets fout kon gaan bij dit evenement is globaal gelijk aan de kans dat er op een willekeurige airshow iets fout gaat.
Het EFFECT is echter vele malen groter: Stel: zo'n kist dukelt een dichtbevolkte woonwijk in? Wie kan dan weer de rotzooi op gaan ruimen? Precies... de brandweer, politie, en als het echt uit de klauwen loopt het leger... En wie wordt er dan weer uit z'n vrije weekend opgetrommeld? Exact: ondergetekende. Mag ik weer eens fijn onderzoek naar oorzaak en gevolg gaan doen. Dank je feestelijk... de ramp bij Enschede was voor mij genoeg...
Kortom: laten ze dit soort grappen alsjeblieft buiten Nederland houden.
Het is hier al druk genoeg...
Laat mij ook eens een duit in het bijna overvolle zakje doen.
Rotterdam promoten? Prima! Maar dan wel op een manier die bij Rotterdam past.
Dit 'flying circus' heeft totaal niets met Rotterdam te maken...
Volgens mij lijdt onze overheid weer eens aan korte termijngeheugenverlies. Ramstein vergeten? (Frecce Tricolore) Le Bourlet? (Tupolev 144)
Nee, dezelfde 'regelnichterige' overheid laat toe dat een stel (overigens uitstekende, daar doe ik niets aan af!) vliegers midden door en over een dichtbevolkte stad stunts uithalen.
Krankjorum! Een ander woord heb ik er niet voor.
Een paar redenen om dit soort grappen nooit meer uit te halen:
1 pilot's error; Een van de piloten kan een fout maken
2 materiaalfout; Toch de kist niet helemaal goed nagekeken
3 mafkezen die met vuurpijlen dit evenement willen verzieken
Als veiligheidskundige reken ik met een simpele formule: risico = kans x effect.
De KANS dat er iets fout kon gaan bij dit evenement is globaal gelijk aan de kans dat er op een willekeurige airshow iets fout gaat.
Het EFFECT is echter vele malen groter: Stel: zo'n kist dukelt een dichtbevolkte woonwijk in? Wie kan dan weer de rotzooi op gaan ruimen? Precies... de brandweer, politie, en als het echt uit de klauwen loopt het leger... En wie wordt er dan weer uit z'n vrije weekend opgetrommeld? Exact: ondergetekende. Mag ik weer eens fijn onderzoek naar oorzaak en gevolg gaan doen. Dank je feestelijk... de ramp bij Enschede was voor mij genoeg...
Kortom: laten ze dit soort grappen alsjeblieft buiten Nederland houden.
Het is hier al druk genoeg...