Zoek een goed beginnersmodel

• Topicstarter Topicstarter robin1233
  • Startdatum Startdatum
En een gloeier voor het starten kost ongeveer 15 euro en een startknuppel om te starten wel doen hoor ik heb mijn eerste snee al te pakken van de prop die zijn scherp. Ik had een special hoesje voor mijn vinger gekocht maar daar snee de prop dwars door heen.

Startknuppel kun je zelf maken.
Stukje bezem steel met aan het eind een stukje tuinslang er op geschoven en vast gelijmt en klaak.

Naar mijn weten staan ze op ebay regelmatig te koop.
Als u deze link opslaat bij favorieten dan kun je maar uitzoeken waneer je maar wilt.

http://modellbau.search.ebay.de/cal...ZQQsargnZQ2d1QQsaslcZ3QQsbrftogZ1QQsofocusZbs

Hoi,
Ben vandaag weer op de club b ij mij in de buurt geweest voor het besluit van welk vliegtuig. Het is de easystar geworden, werd me door een aantal piloten aangeraden. En 1 piloot was zo vriendelijk om mij een vlucht met zijn easystar te laten maken (wel met instructeur) toen ik hoorde dat ik mocht vliegen werd ik wel een beetje zenuwachtig :P Maar het is goed gegaan, wel een beetje hoog maarja :D. superding! Ik ga komende week naar duitsland om alles te halen. En dan beginnen met lessen :D
Richard

Zie je wel... easystar(t).... :D What in a name? Leuk hoor dat je een model gevonden hebt. Ik heb dit weekend net zelf mijn eerste vlucht gemaakt. Dat was wel spannend. Dat "easy" viel een beetje tegen en ook weer niet. Na twee pogingen (met crash) en een nieuwe instelling van de servo's had ik hem door en vloog ik lekker rondjes. Ik moet wel zeggen dat de sim (FMS) ervaring me enkele keer heeft gered. Ik vind het heel verstandig van je dat je met een instructeur gaat vliegen. Je eerste model wil je niet meteen crashen natuurlijk. En ik spreek dus nu met ervaring. Mijn advies dus: laat een ervaren vlieger de eerste vlucht doen en alles goed afstellen. Dan is het echt "easy". Veel succes en plezier.

dat had ik ook, werd zenuwachig toen die piloot zei dat ik met zijn vliegtuig (+ een instructeur) mocht vliegen :P was me eerste vlucht (op x-twin na dan) het is idd niet bepaald makkelijk :D maarja met een instructeur erbij en mischien komt er nog een sim bij dan moet het lukken :!:
Richard

misschien een sim??? FMS is gewoon gratis van het internet af te halen. Net als de easystar als model. Dus wat let je....

fms had ik al. Ik zat gister door het Easystar topic te bladeren en rond pagina 66 ofzo :P (ergens tussen 60 en 70) kwam ik een link tegen en op die site stond hij. Ik zal de link ook ff hier posten
klik hier =D

trouwens weet iemand een site waar ook de minimag opstaat? (en mischien de cessna 182?

MVG
Richard

P.S. vanavond ga ik mijn easystar halen (Bij W&W Modellbau) :D hopelijk hebben ze alles op voorraad

@ Richard

In het grote Cessna forum staat ergens een link naar het Cessna model voor FMS, maar dan moet je wel héél wat pagina's doorspitten. Het is het topic wat gestart is door gebruiker Hobby.

Kijk uit met direct met een sim starten. Het is beter om eerst 1 of 2 'echte vlieglessen' bij een club te volgen. Sowieso is het verstandig om eerst even bij een club te gaan kijken.

Zoals hier al verteld wordt uit ervaring, mag je vaak wel een keer vliegen met een clubtrainer of een trainer van iemand. Dat heb je dan alvast ervaren.

De reden dat ik het nog een keer zeg ivm. simulatoren; hoewel dat zeker niet hoeft, wordt het over het algemeen wel als praktisch gezien als je dezelfde stickmode vliegt als 'men' op de club. Daarnaast is de kans aanwezig dat je, als je gewoon uit jezelf met een sim begint, jezelf verkeerde dingen aanleert. Aanleren is makkelijker dan afleren.

Richard, ik ga jouw voorbeeld en de adviezen hier opvolgen: naar de vliegclub dus. Ben wel benieuwd naar instructies. Ik heb vandaag de tweede keer gevlogen met een beetje wind. Dat is meteen heel anders. En weer iets geleerd: starten tegen de wind in, niet met de wind mee... tsja, ik had 't kunnen weten, maar aldoende leert men!

groeten Men, uh Kjel.

Back