Zlin 526: low-tech, low-cost maar BIG-fun

Weinig origineel schema maar een heerlijk vliegerke. En ja, het rood van de vleugels is dezelfde folie als het richtingroer. Nu nog effe oefenen op het opgooien voor een strak resultaat.
Bedankt Dirk.

IMG_0350.JPG

Origineel of niet, hij ziet er keurig uit en het is een kleurenschema dat zijn effect niet mist eens in de lucht.

De mijne ligt even in de lappenmand met een defecte motor (de joker motor). Die heeft ook een regelaar in zijn val meegesleurd (uitgebrand). En deze week tijdens het testen met een nieuwe regelaar, ook die...
grrr
De Park 450 1200 komt er terug op...

Het begint een jaarlijkse gewoonte te worden dat Dirk bij ons een dagje komt gastvliegen met bijhorende bbq etc. Enkele weken geleden was het weer zover en bij iedere editie zijn er wat straffe stoten... zoals steeds natuurlijk een heerlijk memorabel vliegdagje met kilo's gezelligheid!
6603d3d298a2c5f4671f5e251c3e4dc7.jpg
82da935da6d1e2e3c11569d16aff737c.jpg

Welke gaatjes gebruiken jullie op de servo hevel voor de hoogte en richting in de romp kan ik deze vast dicht maken

Bijlagen

• 20170922_201924.jpg
    20170922_201924.jpg
    215,4 KB · Weergaven: 244
Vergane glorie,
20171003_104847 by Dirk Wouters, on Flickr
20171003_104909 by Dirk Wouters, on Flickr

Na ontelbare glorieuze vluchten had de zwaartekracht mijn Zlinnetje dan toch eens te pakken en dit is wat er van overblijft nadat hij donor werd.
Omdat ik toch wel wat Zlin aan m'n leven wil geven ben ik dan maar begonnen aan een nieuwe in ik heb er dan maar meteen gebruik van gemaakt om de romp deftig te hertekenen, momenteel ben ik bezig met het bouwen hiervan en binnen enkele dagen zullen er dan ook wat foto's verschijnen van de nieuwe versie.

Dirk

Altijd goed om wat Zlin aan het leven te geven:)

Ik ben benieuwd wat van aanpassingen dat gaan worden van de aangepaste Zlin.

Succes Dirk!

Ik ben momenteel ook bezig aan een Zlin voor een clubgenoot. Zal wel een fotootje posten als hij af is.
De mijne mag nog een seizoentje verder alhoewel hij ook al stevig voorzien is van enkele breuklijnen. Dirk weet waarom :oops::(
Anyway, volgend jaar hopelijk terug een Zlin treffen bij ons :-)

Back