kraaijer zei:Uhm, ik geloof niet dat je persee aangesloten moet zijn bij de vml in Belgie. Volgens mij is het hebben van een verzekering voldoende. Er zijn clubs in Belgie die leden niet verplichten om lid te worden van de VML.
Of dat slim is weet ik niet...
Greetz,
Ron
Het zou inderdaad kunnen dat de leden afzonderlijk niet aangesloten hoeven te worden bij de VML; het (enige?) voordeel wat ze hierbij hebben is dat er een goede verzekering bij die lidmaatschap zit. Familiale verzekeringen etc hebben vaak ook clausules voor modelvliegen maar voor iedere polis geldt wel dat aan alle wettelijke bepalingen voldaan moet worden, anders kan de verz.maatschappij zich terugtrekken. Dus: de club moet zeker aangesloten zijn bij de VML en moet een vergunning hebben van het ministerie, de leden van de club kunnen eventueel een eigen verzekering nemen (of hebben er al één) maar ze zullen wel op een erkend plein moeten vliegen.
bovenstaande is mijn interpretatie van diverse artikels op internet, magazine VML en advies verzekeringsmakelaar, opmerkingen/correcties meer dan welkom!
Ondanks alles blijf ik toch nog even wildvliegen... :roll: