zijn hier ook Belgische Piloten?

*****update*****
ik heb een mail ontvangen van de burgemeester.
Alles ziet er goed uit, ik dien wel een Vlarem2 vergunning aan te vragen voor de club, eens ik dit heb sta ik alweer een grote stap dichter bij de oprichting van de nieuwe vliegclub.
Ik verwacht de papieren om de aanvraag in te dienen eerstdaags en hou jullie op de hoogte. 8)

Doet in België een burgemeester dat persoonlijk of een ambtenaar die dit uit naam van de burgemeester doet? Moet er ook nog door de gemeenteraad goedkeuring gegeven worden?

tja, het enige wat in de mail stond is hetvolgende :

Mijnheer Govaerts,

Betreft: Oprichting nieuwe electro vliegclub.

In aansluiting aan uw vraag inzake bovenvermelde aangelegenheid, kan ik u hierbij meedelen dat u een vergunning klasse 2 van Vlarem nodig hebt voor de oprichting van een nieuwe electro vliegclub. Uiteraard hangt alles af van het ingediende dossier, de locatie en het openbaar onderzoek.
Ik laat u in elk geval de aanvraagformulieren hiertoe geworden.
Voor bijkomende informatie kan u steeds terecht bij Mevrouw Ann Lootens, Milieuambtenaar (tel. 055/33 51 48).
Met vriendelijke groeten,
Marnic De Meulemeester,
Burgemeester

Dus jullie hebben nu alle info die ik heb :)

en nog nieuws?
topic begint wat in vervalling te gaan :?

greets

Hoi iedereen,

Papieren zijn gearriveerd voor de aanvraag van de Vlarem 2 vergunning, morgen nog even praten met de burgemeester en ik hou jullie dan meteen op de hoogte.
een vzw wordt opgericht begin volgende week (dan moeten de statuten nog binnen en duurt het nog enkele weken.
Ik hoop rond eind Mei alles klaar te hebben om dan in het nieuwe lente -seizoen met een hele hoop kandidaten van start te kunnen gaan.
ik hou jullie op de hoogte 8)

Zonet gebeld met de burgemeester, we hebben afegsproken dat hij met ruimtelijk ordening op zoek zal gaan naar geschikte locaties.
In de loop van volgende week zitten we dan samen om de Vlarem 2 vergunning op te stellen-in orde te brengen en staan we alweer een stap verder in de goede richting.
Zoals jullie zien zijn we er goed mee bezig.
vr groetjes aan iedereen. :)

yes 8) !
goed bezig hoor kuki, je schrijft hier modelbouwgeschiedenis in oudenaarde!
waarschijnlijk zullen de locaties naast de waterloop "de schelde" liggen, denk je niet?
de automodelbouwclub is daar ook naast en de vorige non electro vliegclub lag ook naast de schelde dus we make, veel kans tegen eind mei naast de schelde te vliegen :lol: maja kun je eens opsteigen met watervliegtuigje en kunnen er msch een sub-bootclub bijrichten :wink:

groeten

idd Sam,

de autoclub (MRCO-MRCP) is idd gelegen aan de schelde (ik was er trouwens 2.5 jaar lid van en Kampioen), ik denk echter niet dat ik daar zou kunnen vliegen (geen plaats meer daar)
no worrie,
tegen volgende week hoop ik immers perfect te weten waar de eventuele locatie zich zou kunnen bevinden.
Van zodra ik iets nieuws weet laat ik het weten, alles ziet er zeer goed uit en we doen ons uiterste best.
ik wil echt een club waar iedereen zich thuis voelt en ten volle 100% zijn(of haar) hobby kan uitoefenen.

vr groeten en tot later :)

***update****

Goed nieuws want ik heb van de Burgemeester 3 locaties doorgekregen dewelke kunnen dienen als vliegterrein.
Ik ga ze eerstdaags bekijken en hou jullie uiteraard op de hoogte.
Voorzichtigheid is nog geboden maar we kunnen wel stellen dat het in ieder geval de goede richting uitgaat.
Als mijn planning realiteit wordt hebben we er een nieuwe club in de omgeving van oudenaarde bij rond eind Mei :lol: :lol: :lol:

an als ik vragen mag wat zijn de adressen van de mogelijke velden ?

groeten

Waar is "het sportcentrum" dan? Is dat waar de volleyballen en zo?
En in Eine, is dat aan het voetbalveld?

@ Tom :)

ja op alles :)

goede tot zeer goede locaties,
ben ook in onderhandelingen om op verschillende locaties aan indoor vliegen te kunnen doen. 8)

om eerlijk te zijn zou ik daar mee wachten want anders gaat de burgemeester het wat afgezaagd beginnen te vinden, ik zou zeggen begin eerst met het veld en een "clubhuis" te zoeken

groeten

die donkvijver is dat bij de deinzestraat?
ik zou voor eine gaan, ben jij trouwens zelf al gaan kijken naar de locaties? wat lijkt er het beste uit?
weet je ook al hoe de betaling is? beste is huren.

groeten

om eerlijk antwoord te geven, weet ik zelf nog niks over huren en betalen, zoals ik reeds eerder zei, alle antwoorden komen te gepasten tijde :lol:
Niets voor niets in het leven, en zodra ik een deal kan sluiten weten jullie het als allereerste :lol:
Aanstaande Maandag weet jullie allemaal meer :)

Prettig week end 8)

Mijn ervaring met 'de gemeente' is dat ze wel zeggen daar of daar ligt er een geschikte locatie maar dat ze zelf niets ondernemen naar de eigenaar toe. Zo werd er ons ooit een veld voorgesteld waarvan we wisten dat de eigenaar in geen jaren aan een modelvliegclub wou verhuren, daar had toen de burgervader niet aangedacht...

Kris

slechte ervaringen, met burgemeester en schepenen van oudenaarde.
beloofde ons plein aan een camping,(is waarschijnlijk aan donkvijver ) dit is de kat bij de melk zetten.

Back