Zenoah 26 cc startprobleem

Ja, dat klopt inderdaad.
50 toeren meer of minder maakt bij deze rotordiameter al behoorlijk wat uit.
Dus zoals je zegt om en nabij de 1200 toeren is goed, heb je deze toeren ook gemeten?
Bij te weinig toeren loopt de belasting op en gelijk hiermee de warmte. (duhh :0)


Eric.
 
Ja, als die ma bij minder wind naar buiten gaat, laat ik hem met
1199 touren lopen,
meten doe ik trouwens aan de heckvleugel en dan :5 = RMP hoofdrotor
 
Kort samengevat moet de afstelling "rijk" soelaas bieden tegen deze vastlopers. Daar denk ik heel anders over, mochten lezers op dit forum het gemist hebben. Dan gaat de motor dus meer benzine verbruiken. Het vervelende van onze fossiele energiebronnen is dat ze uiteindelijk opdrogen. Je zou eigenlijk een heli moeten maken die vliegt op het gedram van brutus.

Je weet ook niet echt van ophouden hé met dat gekniepkeutel....!
Je praat over 't opdrogen van onze fossiele energiebronnen en combineerd dat met 't verbruik van een 23cc speelgoedmotortje wat "meer" word omdat je hem rijker afstelt?
Ik werk met motoren die als ze vol draaien ongeveer een 240 ton brandstof per etmaal gebruiken.
Nu draaien we geen vollast meer maar 10%. Dit kunnen we doen door een extra schip in de dienst erbij te stoppen.
Je gaat dan van 240 ton per etmaal naar een verbruik van ongeveer 60 ton per etmaal. Dat is dus een besparing van 180 maal 800US$ is 144000US$ per etmaal.
Kijk dan praat je ergens over..............;)

En dat gedram van Brutus? Actie is reactie......;)

Gr.Tino
 
Zeker Timo ik kan hier flink over doordraven en wil het opnemen voor de vraagsteller. Het verhaal wordt zo'n beetje: hij heeft het niet goed gedaan en wist nergens van. Nu weet hij wel hoe het moet, als het gaat over de "L" naaldinstelling, en is hij nóg incompetent. @ allen..nee, hij kan de motor niet stationair aan het lopen houden als die opwarmt.
 
Een heli zelf aanschaffen? Ja, stel je voor kom ik brutus tegen op het grasveld; hij zou me aanvliegen als je de discussies zo leest...Maar goed, we moeten het pratend oplossen. De pen is machtiger dan het zwaard. Het schrijft ook een stuk makkelijker :). Helivliegen is een geweldige hobby dus zeg nooit nooit.


Heb je je eigen bullshit wel eens goed gelezen????


Jij hebt van je leven nog nooit een benzine heli gevlogen....

IEDEREEN hier... WEL.... Iedereen die dat hier ooit gedaan heeft, weet dat te arm afgestelde een helimotor kapot gaat behalve jij.... Jij hebt NOOIT EEN BENZINE HELI GEVLOGEN HEBT EN TOTAAL NIET WEET WAAR JE OVER PRAAT

Hoezo zou ik jou AANVLIEGEN?????

Zielig.... echt waar.... maar ondertussen ga je wel BLIJVEN verdedigen dat te arm afgesteld geen probleem zou zijn...

waarop baseer jij dat??? Ik heb 7 jaar benzine-heli vliegen????? Jij ook????
ik denk eerlijk gezegd van niet....

Groet, Bert
 
Je weet ook niet echt van ophouden hé met dat gekniepkeutel....!
Je praat over 't opdrogen van onze fossiele energiebronnen en combineerd dat met 't verbruik van een 23cc speelgoedmotortje wat "meer" word omdat je hem rijker afstelt?
Ik werk met motoren die als ze vol draaien ongeveer een 240 ton brandstof per etmaal gebruiken.
Nu draaien we geen vollast meer maar 10%. Dit kunnen we doen door een extra schip in de dienst erbij te stoppen.
Je gaat dan van 240 ton per etmaal naar een verbruik van ongeveer 60 ton per etmaal. Dat is dus een besparing van 180 maal 800US$ is 144000US$ per etmaal.
Kijk dan praat je ergens over..............;)

En dat gedram van Brutus? Actie is reactie......;)

Gr.Tino
Kerel, we zij het niet altijd eens (nedlloyd versus de rest) maar nu WEL.....

Groet, Bert
 
Ik volgde dit draadje al ff . Erg interessante materie, erg leerzaam!!!

een ding is wel vreemd iemand met een 1/8 hijskraan geeft heli advies :D:D:D

Sorry kon het niet laten.

Mocht ik ooit aan die Century Radikal gasser beginnen die ik op wishlist heb staan weet ik iig bij wie ik moet zijn voor de motor afstellingen :p

So ik ga nog ff wat lipo's laden.....

Succes Uwe met de heli !!!
 
Ik volgde dit draadje al ff . Erg interessante materie, erg leerzaam!!!

Erg leerzaam, jonge jonge wat een discussie en wat een moderator. Ik vindt de reacties op het onbeschofte af, mag ik verwachten dat een moderator beter moet weten (voorbeeldfunctie) de kinderachtige alwetende manier van commentaar al dan niet in hoofdletters doet mij toch wel erg twijfelen of de beheerder een juiste keuze gemaakt heeft om zo iemand aan te stellen als moderator. Brutus doe heel veel modelbouwers een plezier en leer eens wat van het verleden op stap anders gewoon op en ben maar niet bang "modelheli Nederland kan gerust door zonder jou commentaar" ik kan ze in ieder geval missen als kiespijn!

Sparky
 
Heb je je eigen bullshit wel eens goed gelezen????


Jij hebt van je leven nog nooit een benzine heli gevlogen....

IEDEREEN hier... WEL.... Iedereen die dat hier ooit gedaan heeft, weet dat te arm afgestelde een helimotor kapot gaat behalve jij.... Jij hebt NOOIT EEN BENZINE HELI GEVLOGEN HEBT EN TOTAAL NIET WEET WAAR JE OVER PRAAT

Hoezo zou ik jou AANVLIEGEN?????

Zielig.... echt waar.... maar ondertussen ga je wel BLIJVEN verdedigen dat te arm afgesteld geen probleem zou zijn...

waarop baseer jij dat??? Ik heb 7 jaar benzine-heli vliegen????? Jij ook????
ik denk eerlijk gezegd van niet....

Groet, Bert

Bijzonder spijtig om een interessant onderwerp op deze wijze om zeep te zien gaan. Voor mij reden om mij terug te trekken van dit forum en een plek te zoeken waar een discussie wel met respect gevoerd kan worden.
Nota bene een moderator............

Verzoek aan een andere moderator om mijn account en bouwdraadjes te verwijderen van dit forum. Ik ga mijn heil voortaan wel ergens anders zoeken.

En bedankt he!
 
Zo dan, daarnaast weer iets, wat met het thema te doen heeft:
:ontopic:De Benzine-Trainer is vandaag 35 minuten (in kleinen hapjes)
gevlogen, eerst rookte die te sterk en kwam niet op touren,
toen ik begreep, dat ja toch die H-naald meedoet,
zo vanaf 50 -55 % gasklep open,
dat merk je als je die naald iets armer stelt loopt hij,
bij meer dan 2 turns open verzuipt hij bij gas geven.

:yes:Nu echt met 1:25 en rijker instelling gehovert,
en hij gaat echt elk minuutje iets beter
en woord dan ook in het hek rustiger,
RPM moet echt boven 1150 zijn, eindresultaat zou 1199 zijn.

:zon:Morgen ga ik dat mengsel op 1:35 brengen,
instellingen zijn nu
L = 1,3 (origineel = 1,25)
H = 1,7 (origineel = 2,00)
Met het nieuwe mengsel probeer ik dan nog iets rijker te stellen, maar denk toch,
dat het niet meer gaat,
im L bereik op de grond rookt dat ding als een nitro bij 1,5 (dus nu 1,3)
en in de H bereik (snel stijgen) rook die goed zichtbar bij 1,7
meer gaat niet, dan verzuipt die weer.

:rolleyes:Ik hoop dat voor geïnteresseerde wat nieuws zijn,
voor mij tenminste, dat die H naald toch mee doet.
Dabei moet ik nog zeggen dat die throttle curve ook veranderd is
i.v.m. hogere RPM en rijkere afstelling van
12 - 30 - 40 - 50 - 65 naar
14 - 40 - 50 - 60 - 70 (idle begint met 35-40)
 
:offtopic:moteratoren zijn ook mensen,
en als iemand permanent onzin in een diskussie schrijft,
gaat het met die mens ook maal door,
volgens mij mag dat,
dat andere niet (zeggd ook mijn vrouw):ontopic:

leuke discussie en leerzaam ook voor mij,
gaat morgen verder !
 
Uwe,

Fantastisch dat het op deze manier dan toch gaat lukken met het afstellen, en dat wens ik je natuurlijk ook toe.

Dat moderatoren ook maar mensen zijn en dit gedrag mogen vertonen is voor mij een openbaring en een wellicht een vrijbrief voor vele beroepen om dan met dit excuus andere mensen respectloos te benaderen. Nee joh helemaal verkeerd begrepen, het zijn de echte die op zo'n moment niet vervallen in emoties maar gesterkt door kennis en het vermogen om met respect te communiceren zich niet laten varen met het excuus dat ze maar mens zijn en dus lomp gedrag mogen vertonen.

Ik zal het wel mis hebben;)

Sparky
 
Uwe,

En daar heb je de koe bij de horens en het gelijk aan jou zijde.

Succes met de Vario en met het afstellen, misschien nog even ter jou info. Er zit in het Brabantse een specialist op dit gebied die overigens ook nog eens importeur is voor Nederland. De moeite waard om deze man eens te laten kijken.......

Beste groet Sparky
 
Uwe,

En daar heb je de koe bij de horens en het gelijk aan jou zijde.

Succes met de Vario en met het afstellen, misschien nog even ter jou info. Er zit in het Brabantse een specialist op dit gebied die overigens ook nog eens importeur is voor Nederland. De moeite waard om deze man eens te laten kijken.......

Beste groet Sparky

Ton, daar was ie al achter.......

Gr.Tino
 
Back
Top