Ik zou graag proberen om zelf een uitlaat te maken voor mijn dle55ra.
Sommigen gebruiken hiervoor blik van caminggaz.
Daar ik dit niet ter beschikking heb zou ik het proberen met spuitbussen.
Deze heb ik voldoende ter beschikking.
Deze hier is diameter 65mm en 200mm lang en weegt net geen 84gram.
Ik zie dat de afmetingen van ks of zelf de chinese clonen voor een dle55 ongeveer een 250mm lang zijn en een diameter van 60mm.
Dus heb ik hier iets uitgetekend maar weet niet of dit goed is voor voldoende luchtdoorstroom.
De inlaat is diameter 25mm en loopt door tot de laatste kamer (weet niet of deze diameter nodig is om tot einde te lopen)
Per kamer zou ik 2buisjes diameter 16mm voorzien met gaatjes diameter 6mm. (Hoeveel weet ik nog niet). Op elke van de buisjes zal een dekseltje gelast worden zodat de luchtstroom door de gaatjes moet naar de volgende kamer.
Deze buisje zou ik ook niet in lijn steken zodat de luchtstroom op en neer moet.
De uitgangbuis zou dan 1 stuk zijn van diameter 16mm.
Ik heb 4 kamers getekend maar zouden er in princiepe ook 3 mogen zijn.
Heb dan grotere kamers. Misschien dat dit beter zal dempen? En zou ook makkelijker te maken zijn.
Wat denken jullie?
Zouden deze afmetingen kunnen voor mn dle55 of zou ik de motor stuk kunnen helpen?
Mvg Wes.
Sommigen gebruiken hiervoor blik van caminggaz.
Daar ik dit niet ter beschikking heb zou ik het proberen met spuitbussen.
Deze heb ik voldoende ter beschikking.
Deze hier is diameter 65mm en 200mm lang en weegt net geen 84gram.

Ik zie dat de afmetingen van ks of zelf de chinese clonen voor een dle55 ongeveer een 250mm lang zijn en een diameter van 60mm.
Dus heb ik hier iets uitgetekend maar weet niet of dit goed is voor voldoende luchtdoorstroom.

De inlaat is diameter 25mm en loopt door tot de laatste kamer (weet niet of deze diameter nodig is om tot einde te lopen)
Per kamer zou ik 2buisjes diameter 16mm voorzien met gaatjes diameter 6mm. (Hoeveel weet ik nog niet). Op elke van de buisjes zal een dekseltje gelast worden zodat de luchtstroom door de gaatjes moet naar de volgende kamer.
Deze buisje zou ik ook niet in lijn steken zodat de luchtstroom op en neer moet.
De uitgangbuis zou dan 1 stuk zijn van diameter 16mm.
Ik heb 4 kamers getekend maar zouden er in princiepe ook 3 mogen zijn.
Heb dan grotere kamers. Misschien dat dit beter zal dempen? En zou ook makkelijker te maken zijn.
Wat denken jullie?
Zouden deze afmetingen kunnen voor mn dle55 of zou ik de motor stuk kunnen helpen?
Mvg Wes.