Zelfbouw 85cm twin mono 'Cozy G-Force'

Thanks Dim [emoji106] I will laminate the complete hull inside and out. This time I will focus a little less on lightweight and more on durability.
From the inside with carbon weave and maybe from the outside as well.

I'm now thinking about the motors. One option is twin Rocket 3670's with 1850kV on 6S, or twin Rocket 3670's with 2250kV and start on 4S and if the boat handles well, I could go to 6S. [emoji848]
 
Rocket 3670's with 2250kV and start on 4S and if the boat handles well, I could go to 6S.

Just a clarifying question regarding max voltage.

I have the 2250 kv 3670 rocket motor and according to the manual it can handle up to 23V. A fully charged 6s battery is more than 23V (~25V) but it's nominal value is less than 23V (22.2V). So the question is : Can you play with safety a 6s on this motor?
 
Hi Dim, good comment and I think it is just ok, because the voltage under load will drop. But the more I think about it, the more I prefer the 1850kV. I can always upgrade to faster motors in the future.
 
Hi Dim, good comment and I think it is just ok, because the voltage under load will drop. But the more I think about it, the more I prefer the 1850kV. I can always upgrade to faster motors in the future.
Indeed the 2250kv is max for 6s.
The way we use it.
Battery time etc. wil be less .
Also you might be able to run bigger props with 1850kv.
For SAW/speedruns you can go up .
Because it's only one or two straight runs.
And then stop ,cool down .
 
Hier bouwvideo deel 2:


Ik ben al iets verder; de binnenkant heb ik gelamineerd met een 200gr/m2 carbonweefsel.
Met een grove spuit heb ik verdikte epoxy in alle hoeken aangebracht. Vervolgens de weefsel stukken ertussen gedrukt en gelamineerd.

7a69c811e0d20cbba551a8356a236c19.jpg


Met papier heb ik malletjes gemaakt voor de carbon stukken.
Dat grove carbon heeft het nadeel dat het snel rafelt. Ik had eens de tip gelezen van een beetje haarlak erover. Dat heb ik geprobeerd, maar in mijn geval werd het weefsel daar te hard van (te sterke haarlak? [emoji28]).

c0c6513103f4616765154aab780647e6.jpg


Met een beetje oefening is het toch aardig gelukt.

Ik ga ook de langs-ribben nog lamineren met carbon. De dek-delen krijgen dezelfde behandeling.

cbefa16599e1b046cb4275404982e389.jpg


De romp weegt nu 503 gram. Als ik voor de kale romp onder de 1000 gram blijf, ben ik tevreden. Dan is het geen vedergewicht, maar hopelijk wel een hele sterke romp.

857b4f6be37a99a1e236c0698b8ebaa3.jpg
 
The carbon fiber lamination seems amazing!! :thumbsup:You did amazing job because fraying is a big issue in carbon fiber. One layer of 200 grams right?
I have also tried hair spray and it didn't work for me either.
This fillet at the corners is very useful for a smooth lamination :thumbsup:! I have also done this in my latest builds and it really works well.
This hull will become bulletproof and I think that the weight will not be a problem!
Actually, I have recently read a comment in this forum by the guy who designed the Flatcat for RBC kits and he said that in high speeds more weight might be beneficial to keep the boat down.
Also, John Finch himself said that weight is not a problem for the wild thing due to its design!!
So, you are doing great and you make the hull as strong as possible.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben druk bezig met de DIY stingers. Ik maak ze uit een blok aluminium. Voornamelijk met een ijzerzaag, boor en vijl.
Waarom niet gewoon kopen? Omdat zelf maken leuk is en meer voldoening geeft! [emoji106] De TFL stinger dient als inspiratie.

Carbon buisjes heb ik in bestelling, het messing buisje is tijdelijk.
Er komen 2 glijlagers in de carbon buis. Daar komt nog een oog op van carbon plaat, om de turnbuckle aan te monteren.

Dan het hele proces nog een keer. Leuk, zo'n twin [emoji28]

6d04d9a41893df081fbe94518170f4df.jpg


38d5631248f5cb1f5e59f0ba4d42b504.jpg


461b8245aba9ce93c10c19a1196f4263.jpg


73bdd2ccba95e9fda67beaf59cb5a0ca.jpg


4d2b5587526b5d76149db2cef536f389.jpg
 
It turned out really nice and accurate!!! Amazing craftsmanship Jan, congrats :thumbsup::thumbsup::thumbsup:!

I love the idea of a carbon fiber tubes, they will give such a nice looks at the stringers.

Just be careful when you work with them because they are trimmed down really easily...
 
Laatst bewerkt:
De bouw gaat goed, ik heb veel tijd besteed aan het lamineren met carbon. Achteraf had ik beter de langs-ribben eerst met carbon kunnen lamineren en dan in de boot lijmen. Het was nu een heel gepruts om de uitsparingen er weer in te maken.

Ik heb de meeste hardware nu ook binnen. Onder andere 2x Rocket 3670 1850kV motoren en 2x Flycolor 150A regelaars.
Qua ruimte wordt het nog een uitdaging. Zeker als ik 2 lipo's erin kwijt wil. Door de langs-ribben heb ik wat minder ruimte om de regelaars een plek te geven.

89f3a6631e49965392a82e561185451d.jpg


6f953ff88d2ef53a3ce2bcecbb6278c9.jpg


Het dek zit er nu even met tape op. Bouwvideo deel 3 volgt dit weekend [emoji41]
 
It looks very nice!:thumbsup: Oh and a lot of horsepower gathered on your workbench ;)!
If you try an asymmetric set up of the motors, i.e. one of them closer to the transom than the other, you may find some extra space for the escs and the batteries.
 
De schuine dek delen zijn verlijmd en van binnen met een dubbel glasweefsel gelamineerd. Daarna de neus vol Pool noodle gestopt

e984b49659277792b01142beb1f0b86e.jpg


b4bac9b93ec1233fdc691e8143a7a1c1.jpg


Ik ga 2x Flycolor 150A regelaars gebruiken. Deze pas ik.aan, zodat er goed werkende waterkoeling op zit. Het maakt de regelaar ook een stukje compacter, zodat ik ze kwijt kan in de romp.

ae81269aa501e614ca4de637859fbac2.jpg


Ik ben nu bezig met de twin motorsteun. Het begint steeds meer vorm te krijgen [emoji3]
c4f6b05f01ed9e640a015f710f9bab35.jpg


e6c7ad0cc090317aa4bf24022dd56173.jpg


ecee5555b12aa8060cba364698d74315.jpg
 
Super neat and strong! The twin motor mount comes out nicely :thumbsup:!
Do you have a number for the weight of the hull without the hardware?
 
Thanks Dim. I wanted to stay below 1000gr for the bare hull. But I will go past that number. The hull weighs in at 960 grams with the pool noodle in the bow and without the motor bracket.
I still need to laminate the outside, so that will easily be 200 grams more.

But I'm not too worried. My T800 F1 weighs 3100 grams ready to run. With a single 3674 motor it performs great. So if this hull weighs 3800 grams with 2x3670 motors, it should have enough power to move the boat [emoji41]
 
3800 grams or (1200 bare hull) with this level of strength and this level of horse power is absolutely awesome.
For instance the fiberglass MHZ Lizard mono weighs aprox. 1kg (83 cm and with out pool noodles).
Bytheway, I am also expecting a number around 3 kilos for by wof F1 tunnel hull.:thumbsup:
 
Back
Top