Zelf bouwen problemen vliegtuig

Hee, ik heb een paar problemen met een simpele zelf gemaakt vliegtuigje.
Hij is te zwaar aan de achter kant(zecht mijn broer)want hij kiepert naar achteren als ik heb gooi(ja, het is een gooi vliegtuigje ik ga nog een electric maken als ik al de onderdelen heb!!) hoe los ik dit op?

Hier een paar foto`s:

Je kan de neus verzwaren, bijvoorbeeld met tape een spijkertje langs de rompneus plakken. Het zwaartepunt moet op ongeveer 1/3 van de breedte van de vleugel zitten; dus, stel dat je vleugel 3 cm breed is dan moet het zwaartepunt op 1 cm van de voorrand van de vleugel zitten.

Belangrijker nog is dat er een instelhoekverschil moet zijn tussen de vleugel en de staartvleugel (het stabilo). Dus, als de vleugel plat op de romp gelijmd zit, moet het stabilo met zijn achterrand pakweg twee millimeter hoger zitten dan de voorrand.

Succes!

Je kan de neus verzwaren, bijvoorbeeld met tape een spijkertje langs de rompneus plakken. Het zwaartepunt moet op ongeveer 1/3 van de breedte van de vleugel zitten; dus, stel dat je vleugel 3 cm breed is dan moet het zwaartepunt op 1 cm van de voorrand van de vleugel zitten.

Belangrijker nog is dat er een instelhoekverschil moet zijn tussen de vleugel en de staartvleugel (het stabilo). Dus, als de vleugel plat op de romp gelijmd zit, moet het stabilo met zijn achterrand pakweg twee millimeter hoger zitten dan de voorrand.

Succes!

Hehe hij vliegt bedankt man hij vliegt super hij gaat eerst naar de grond en dan weer omhoog en dan land ie na ong 30-60 sec!! thanks

Mis je geen kielvlak?

Idd 60 sec, van de ijffeltoren zeker.
Heb zelf veel werp vliegtuigjes gemaakt met profiel piepschuim vleugeltjes van circa 70/80cm en een grenen rompje + 1.5mm balsa staartje en als dat vanuit worp langer dan 20 seconde vloog mocht je al juigen. en dat was na een hoop testen.

Met de aerodynamica van en kartonnendoos ben je erg optimistisch.

Maar goed het is een begin, mijn eerste DIY balsa modelletje vloog ook slechter dan een baksteen. Gewoon blijven bouwen en testen.

Laatst bewerkt:
vliegen

Leuk dat je je vliegtuigje zo goed aan het vliegen gekregen hebt.
Ik wist toen ik 12 jaar was ook niet goed hoe het allemaal moest, ik kon niemand het vragen want er was nog geen pc.
veel vlieg plezier

O ja Kyosho, wat ik nog wou zeggen:
Voor dit soort knutselvliegtuigjes (en ook ik heb er destijds heel veel gemaakt!) kan je, in plaats van karton, nog beter depron nemen, of een dunne plank balsa.
Depron kan je vinden bij sommige parketwinkels, voor een vierkante meter van 3 mm dik betaal je 2,50 of zo. Hobbywinkels hebben het soms ook maar dan is het duurder.
Een plaatje balsa van 1,5 mm (hobbywinkel) is ook prima. Tubetje goeie knutsellijm erbij en je hebt dagenlang plezier.

Hobby-in waalwijk heeft goedkope platen.
Is misschien nog te rijden.

Ik heb ergens een boekje liggen met balsa modelletjes (uitgeleend aan iemand anders) dus kan even niet kijken of scannen. Staan wel leuk modelletjes in maar blijven crash gevoelig.

Back