geachte bouwverslaafden en bouwfreaks,
Wie kan mij advies geven, ik heb een Zabarak en een Robbe Disco van een collega overgenomen, en wist dat er nog wat aan moest gebeuren. Ik zie dait als een leuke uitdaging maar zonder hulp stopt het helaas al snel voor mij als leek
. De discovleugel is afgebroken maar zit beplakt met folie (merk?!?!), nu wil ik dit weghalen om hem goed te kunnen repareren, maaaaaaaaar hoe doe ik dat, gewoon warm maken met fohn of folieijzer misschien offe????.
De Zabarak is verder niks mis mee moet nog gebouwd worden en daar hoort een speed 600 motor in, maar ik denk dat ik ipv een speed 600 liever een brushless plaats, welke dingen moet ik dan op letten bij de aanschaf van een brushless motor en welke prop moet ik voor zo'n kist gebruiken. Hij hoeft alleen maar rustig te vliegen en hoeft niet verticaal te gaan (mag wel
). Maar voor een beginner is dat niet echt verstandig denk ik.
edit: op een site gevonden met een speed600 is de
standaard prop: 8,5" x 5"
sport prop: 10" x 6"
meest effectief: 10,5" x 7"
Ik vind dit als beginner wel groot klinken maar goed misschien kan dit wel,
maar met welke brushless kan ik een van deze props gebruiken dan.
ik vlieg met een lipo 3s20c 4000mAH
WIEOWIE kan mij advies geven.
Alvast bedankt voor de info.
GrtZ Roland
Wie kan mij advies geven, ik heb een Zabarak en een Robbe Disco van een collega overgenomen, en wist dat er nog wat aan moest gebeuren. Ik zie dait als een leuke uitdaging maar zonder hulp stopt het helaas al snel voor mij als leek

De Zabarak is verder niks mis mee moet nog gebouwd worden en daar hoort een speed 600 motor in, maar ik denk dat ik ipv een speed 600 liever een brushless plaats, welke dingen moet ik dan op letten bij de aanschaf van een brushless motor en welke prop moet ik voor zo'n kist gebruiken. Hij hoeft alleen maar rustig te vliegen en hoeft niet verticaal te gaan (mag wel

edit: op een site gevonden met een speed600 is de
standaard prop: 8,5" x 5"
sport prop: 10" x 6"
meest effectief: 10,5" x 7"
Ik vind dit als beginner wel groot klinken maar goed misschien kan dit wel,
maar met welke brushless kan ik een van deze props gebruiken dan.
ik vlieg met een lipo 3s20c 4000mAH
WIEOWIE kan mij advies geven.
Alvast bedankt voor de info.
GrtZ Roland
Laatst bewerkt: