YAK 23 FLORA

De kreukels komen van het opgerold zijn. Het zijn gelukkig geen scherpe vouwen.
Maar je hebt gelijk, ik zal voorzichtig doen.

Nee, ik heb er geen handleiding oid bij gehad, ik heb even op de site van www.flitemetal.com gekeken, maar daar wordt je ook niet veel wijzer van. Voor het aanbrengen gebruiken ze een soort papieren potlood (hier in hobbyshops te koop).

... hoewel ik op sommige modellen de 25gram mat gaat inruilen voor de 40grams, vind dat soms net effe prettiger werken.

Probeer in dat geval eens 58 grams mat van Ruud Zandvliet, is dichter geweven, waardoor er minder epoxy/PS op hoeft, waardoor het uiteindelijke gewicht nagenoeg hetzelfde is.

Laatst bewerkt:
Erik,

Heb begrepen dat je in de LIP geen 2,4 ghz zou kunnen gebruiken omdat aluminium de boel afschermt.

Wat weet jij daarvan had namelijk het idee om met 2,4 in de YAK te gaan gebruiken om de storing kwijt te zijn van de motor.

Maar heb gehoord dat dit niet goed samen zou gaan.

MMMMM leuk een LIP voor een 90 of 120 fan met retracts MMMM leuk.

Ton

ZO en anders niet hé ;)

Da's niet eerlijk, lekker makkie een glasrompie.
btw ik mis de klinknagels ;)

Maar zonder gekheid, ik ken de foto's en het ziet er erug strak uit.
Ik denk dat de mijne hier niet aan gaat tippen - anyway, er moet wel gewoon mee gevlogen worden.

Oef, das mooi...
Had net besluit genomen over hoe ik het ging doen met mijn Birddog. Krijg je dit weer.

Zo'n forum heeft ook nadelen :mrgreen:

Ach nadelen dus ook weer relatief...

Wouter,
Wie zorgt er voor de vierde YAK23.
IMG_0017a.jpg

Ikke dus :banana:

heb gisteren een halve RBC Yak gekocht. Waarom? Gewoon weg omdat die alu bekleding zo mooi is op deze kist :mrgreen: Ontbreekt nog wel een en ander, maar dat komt wel goed.

Zal binnenkort een draadje starten over de afbouw. Gaat overigens even duren, maar hij is iig in huis:rolleyes:

grtz

b

Bram,

Schitterend naast de Bird Dog meeting ook een YAK23 meeting.

En kunnen we samen yakkeren bij de Red Eagles, getver moet echt hoognodig weer eens gaan vliegen.

Ben benieuwd hoe die eruit ziet en hoor wel als het problemen geeft.

Ton

Zo, een beginnetje is er.
Langzaam krijg ik de slag een beetje te pakken.
Ik ben maar begonnen met de onderzijde van de vleugel, die zie je het minst :mrgreen:
Na wat geëxperimenteer krijg ik met een 'doezelaar' en staalwol de beste resultaten (meest linkse panelen). Het is belangrijk om een goed stukje alu zonder kreukels te hebben en dat voor het aanbrengen al zo vlak mogelijk te strijken.
Als je dan het schutpapier er nog af krijgt zonder dat het folie kreukt, kan er bijna niets meer mis gaan.

411498ef3c12b503.jpg

Ondertussen heb ik ook een paar piloten gescoord bij Pete's pilots :cool:
De rechtse is voor de RBC Beaufighter en de linker mag in de Yak plaatsnemen.

411498efb29d8524.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Bram,
Een doezelaar is een soort papieren potlood, dat gebruikt wordt voor oa het 'doezelen' van houtskoolschetsen.

Ton,
Het op maat maken doe ik door de panelen met tape af te plakken en het paneeltje met de genoemde doezelaar aan te drukken. Zelfs hiermee kan het misgaan, omdat het alu erg zacht is en er zo een buts in zit. Ook het even stevig aandrukken met bv je nagel is niet aan te raden op een balsa kist, ook al heb je hem geglast.
Jouw 'scheur'methode vind ik niet zo prettig werken omdat de randen van het alu dan erg uitrekken. (ligt misschien aan mijn alu). Makkelijker vind ik het om gewoon met een scherp mesje langs het plakband te snijden (kost wel veel mesjes).
Zo kan je ook eenvoudig spelen met de afstand tussen de panelen en heb ik ze bv bij de flaps en wieldeuren iets breder gemaakt.
Ik zal de volgende keer wat 'alumineren-in-aktie' plaatjes laten zien.

Back