Yacht Mary

Ik heb even vrij. Dus ik ga door met de hull van het model.

En nu begin ik met de mussing te maken. Dat zijn stukjes plastic die ik van m'n werk heb. Voor een fietsenmaker is dat geen probleem.
Ik moet 15 inkepingen maken.
Daarvoor heb ik de goede hoeken uitgerekend en eerst op papier getekend.
Daarna heb ik de inkepingen met een mesje gemaakt.
photo_2024-12-25_10-44-22.jpg
photo_2024-12-25_10-44-22 (2).jpg

Iedereen gefeliciteerd met de feestdag!

En ik ga verder met het bouwen van het model omdat ik wat tijd heb.
Het achtersteven: de binnen- en buitenbeplanking zijn gemaakt.
Ook de dekplanken zijn gelegd en geschuurd.

001.jpg
004.jpg

De zijde: ben ik begonnen met het maken van de imitatie van de spijkers.

005.jpg

Dit wordt een heel mooi Scheepje Bob:rofl::rofl:
Bedankt voor de aardige woorden, Peter. :beer:
Maar ik vrees dat het niet helemaal perfect gaat worden.
Ik heb geen echte tekening, alleen wat schetsen. Het hout is niet ideaal. Ik heb niet veel gereedschap.
En, het belangrijkste: ik ben niet zo handig.

Bedankt voor de aardige woorden, Peter. :beer:
Maar ik vrees dat het niet helemaal perfect gaat worden.
Ik heb geen echte tekening, alleen wat schetsen. Het hout is niet ideaal. Ik heb niet veel gereedschap.
En, het belangrijkste: ik ben niet zo handig.
Ik ben er ook nog niet zo handig in .. maar goed denk maar zo je kan daarom veel langer genieten van het knutselwerk en dingen die niet meteen lukken de 2e keer nog mooier maken toch

IMG_20250105_175453_724.jpg

Це все йде трохи повільно . Я ще працюю над дрібницями.

Bijlagen

• IMG_20250105_175453_724.jpg
    IMG_20250105_175453_724.jpg
    104,5 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Hoe lang werk je hier al aan? Eerste project?
Ja, Timber, ik geniet van het bouwen van het model.

Het is niet mijn eerste model. Ik heb modellen gemaakt in Oekraïne.
Van nul af aan, aan de hand van tekeningen, het zijn geen bouwpakketten. Hier is een vissersboot , ik heb er foto's van.
En er is ook een onafgewerkte Amerikaanse brik. En in dezelfde staat een Amerikaanse kliper. Alleen heb ik hier geen foto's van.

maar goed denk maar zo je kan daarom veel langer genieten van het knutselwerk en dingen die niet meteen lukken de 2e keer nog mooier maken toch

Ja, Timber, ik heb de trap al 3 keer opnieuw gedaan.
En ik heb de centrale cabine ook 3 keer opnieuw gedaan.
Maar ik ga het nog een 4e keer doen. :hammer:

Hoi Bob, geduld is een schone zaak. Ook als het langzaam gaat. ;) En de kleine dingen moeten nu eenmaal ook gedaan worden.
Suc6. Klein maar fijn. :thumbsup:
De reis naar het resultaat is het helemaal waard. Soms moet je daar met een omweg komen.
"З новим роком".

Bedankt voor de mooie woorden. Hier is de video

Sorry voor mijn Engels en het gebrek aan Nederlands.
En sorry ook voor de fragmentarische video's – ik heb geen camera om het proces te filmen.
Alleen stukjes met mijn telefoon.
Very nice. Thanks for your video ! Great to see you working on it, share your knowledge . It also makes this more personal then only messages right :D! And it's brave that you use the Dutch language, perfect understandable :).

Thanks again.

Timmer, bedankt voor de vriendelijke woorden!!!:beer: Maar ik moet juist Nederlands leren.

Over de video: in het Engels is voor mij iets gemakkelijker om te praten. In het Nederlands zou het moeilijk. :( Eerst alles opschrijven, dan vertalen, misschien nog wat nieuwe woorden leren. :D En steeds in mijn papiertje kijken. :D
Dat duurt lang.

Ik denk dat ik van hardhout, plastic of messing iets van ongeveer 2x2 mm kan maken. Dat zou dan misschien een beker op schaal 1:54 worden. Maar het is moeilijk, omdat ik grove en harde handen heb. Mijn werk als fietsmonteur is vrij grof.

Ik heb het werk aan de jacht van Mary voor een tijdje stopgezet.

Mijn 2 modellen zijn naar me toegebracht.
En ik wil ze afmaken.
Ze zijn nu in slechte staat: veel stof, iets is eraf, iets is losgelaten, iets is niet strak getrokken.
De taken zijn als volgt: het stof verwijderen.
Repareren wat kapot is aan de tuigage.
De zeilen plaatsen.

Het positieve is: de zeilen zijn al klaar en aan de ra bevestigd.
Klaar touw van verschillende afmetingen voor de tuigage.
Klaar blokken.
Klaar haken, ringen, ezelsoren.

Hieronder een foto van de Amerikaanse sloep die schade heeft opgelopen door een storm, onjuiste opslag en transport van Oekraïne naar Nederland.

photo_2025-02-27_18-32-32.jpg

1.jpg photo_2025-02-27_18-31-58.jpg photo_2025-02-27_18-32-17.jpg photo_2025-02-27_18-32-25.jpg photo_2025-02-27_18-32-32.jpg

Back