XRay komt met 1/18 Nitro auto

Pasqual

Forum veteraan
Xray gaat met een 1/18 auto komen:
1.jpg

www.teamxray.com

zijn hier ook al ''under the hood'' foto's van, ben wel benieuwd.

hoezo overpower!

als ik zie wat er voor power er in mijn m18 zit met een simpele speed300 motor ben ik benieuwd wat voor raket dit wordt!
ben benieuwd hoe de (miniatuur?)koppeling enzo eruitzien!

Een brushless zal het nooit kunnen outperformen maar under the hood zal het gewoon een M18 zijn met een alu bodemplaat, een concept wat ook bij mij op de tekentafel ligt met reeds een koppeling in de maak voor een 1.7cc motor.

Zijn helaas nog geen foto's te vinden van onder de kap. Staat ook pas sinds net op de website van XRay. Ze weten alles toch altijd wel goed te verbergen voor de internet gebruikers vind ik.

Alu bodemplaat wel beetje te zien:

2.jpg

alu onderplaat indd wel een beetje te zien, maar is dit niet gewoon zo'n maya/cad achtige tekening?... schijn bedriegt naar mijn weten.

Roelof zei:
Een brushless zal het nooit kunnen outperformen maar under the hood zal het gewoon een M18 zijn met een alu bodemplaat
Dan hoop ik toch wel dat ze wat zinnigs hebben gedaan met de vering. Die is op de M18 niet super spectaculair...

idd, en 'k hoop ook dat ze die diffjes hebben verbetered... zoals 't er nu uitziet zit 't tandwiel/koppeling naar achter...

Ik denk trouwens dat de foto gewoon echt is. hij zal deze kerst uitkomen, en als ze nu nog geen prototype of iets hebben wat niet 'echt' is, dan gaan ze dat niet redden gok ik :)

Er staat op roal ook een 1:16 nitro buggy de Piktor MIWI 0.5cc brandstof
en die is in december leverbaar op roal staat alleen deze foto
piktor_miwi.jpg

greetz florian

Deze foto staat ook al op het forum een paar topics naar beneden.

Ik denk ook wel dat het al een echt model is zo lijkt het anders wel. Ze zullen vast wel wat je fotosoept hebben om het wat aantepassen.

mja, op andere fora wordt 't toch niet echt positief ontvangne, mensen hadden liever gezien dat ze 'n 1:10 brandstof zouden maken....

_cyclops_ zei:
mja, op andere fora wordt 't toch niet echt positief ontvangne, mensen hadden liever gezien dat ze 'n 1:10 brandstof zouden maken....

maar ja dat waren ook de xray groupies :P

oftewel op het moment dat er iets is van xray dan hebben ze het al besteld.

Viel wel mee, 'k heb wat mensen gezien die hun mugen aan de kant zouden zetten voor 'n Xray 1:10 brandstof...

Ik vind het persoonlijk niet zo handig om te denken dat als ze goed 'n electro kunnen maken, dat ze ook gelijk denken dat ook 'n goede brandstofauto kunnen maken, 't is nammelijk een wereld van verschil :)

Ze hebben ook een best aardige brandstof buggy gemaakt.... (en daar een boel aanloop problemen mee gehad, voornamelijk met de stevigheid van bepaalde materialen, maar dat is voor zo ver ik weet altijd wel opgelost uiteindelijk)...

Ik zou er wel vertrouwen in hebben als XRay een 1:10 brandstof on-road zou maken dat 'ie goed is, maar er niet direct m'n 710 voor aan de kant willen zetten...

Ben benieuwd of er wel een markt voor is?

De meeste 1/18 rijders rijden immers binnen om de wintermaanden te overbruggen en aangezien je dus genoodzaakt bent om buiten te gaan rijden met brandstof zal je een grote groep rijders missen.

Maar ja.....wie weet slaat het aan en staan straks alle 1/10, 1/8 en 1/5 auto's wel te koop op marktplaats. 8)

Stel je eens voor dat XRay samen met Serpent 1:10 en 1:8 brandstof auto's zou ontwikkelen..... Dat zou wat worden. En vergeet niet dat die jongens op veel terreinen al samen werken.

Tja en of voor brandstof 1:18 een plekje is? Ik denk het wel.. Elke beetje ervaren nitro rijder gooit een blikkie brandstof, een glowplugsteker en zo'n kleine brandstof autootje in zijn kofferbak, en kan rijden waar en wanneer hij maar wil! Het circuit/parkeerplaats kan een heel stuk kleiner zijn, en echt overal kan je rijden met zo'n autootje. Een klein motortje maakt ook weinig herrie, en toch steel je waar je maar komt de show....

Ik denk dat 1:18 en 1:16 nitro autootjes dé rage wordt van komend voorjaar. Het is niet voor niks dat Kyosho hun Half8 electro buggy voorzien hebben van een 'nep' brandstof motortje.....

Mwa, 'k weet het niet.. ligt ook aan de prijs... dat is denk ik ook wel de reden dat 't indoor gebeuren met 1:18 zo leuk is... aanschaf kost je hooguit 200 euro (als je al wat ervaren bent in de r/c wereld en dus spullen hebt) en je hebt 'n enorme partij lol, de hele winter...

Back