Xmod- Sterkte batterijen.

• Topicstarter Topicstarter harry1981
  • Startdatum Startdatum
Roelof, heb een site voor je waar je kunt zien dat een Xmod 95 haalt

Dus ja,die wint het van de mini-z

Op youtube zag ik ook al een filmpje op een rollerbank met 134km/u wat voor mijn 1:18 ook niet vreemd is. Maar b0ris stelt dat grotere accu's en zo per definitie harder moet gaan.

hier nog wat foto's van mijn xmod. sommige foto's zijn niet helemaal lekker, omdat ik een beetje aan het experimenteren was met de instellingen van de camera...

de body (nsx is naar mijn mening de mooiste die er is):
P5270015.jpg

P5270006.jpg

P5270004.jpg

die wielmoeren waar ik het over had:
P5270016.jpg

de motor waar ik het over had (gaat niet zo zeer om de motor, maar om tandwiel wat erop zit, deze is 9 van de 10 keer perfect):
P5270009.jpg

upgrades:
4wd, kogellagers, stage 1 en stage 2 motors, stuur- en ophangsuprade, lichtjes, bodykits, verschillende velgjes (incl een paar alu setjes), en de motor stekker ertussen uit gehaald... zo heb ik hem gekocht van iemand anders, en hij is nog niet zoals ik hem hebben wil. er moet namelijk nog een snellere motor in (is in bestelling) en nog alu aandrijfing voor de power goed over te brengen zonder dat er iets kapot gaat.

zoals je ziet heb ik gewoon simpele batterijen erin zitten. deze gaan goed en ik heb dus geen zin om hier nog eens extra geld aan uit te geven. een motor alleen is ruim voldoende voor meer snelheid.

m.v.g. koney

gadver wat een speelgoedpruletje ( sorry hoor )
mijn 4wd mini-z skyline ziet toch stukke realistischer uit.

vindt je dit zelf niet erg of vindt je het net mooi ( kan ook natruulijk )

Op youtube zag ik ook al een filmpje op een rollerbank met 134km/u wat voor mijn 1:18 ook niet vreemd is. Maar b0ris stelt dat grotere accu's en zo per definitie harder moet gaan.

kun veel zeggen maar het klopt het rollerbankje heb ik ook staan, en idd met de 1800 MAH accu's rijdt hij 3 km/h harder door !:D

gadver wat een speelgoedpruletje ( sorry hoor )
mijn 4wd mini-z skyline ziet toch stukke realistischer uit.

vindt je dit zelf niet erg of vindt je het net mooi ( kan ook natruulijk )

volgens mij is alle rc oorspronkelijk speelgoed:p
en ik heb zelf ook mini-z gehad dus ik weet dat ze beter en mooier zijn...

ja zo kun je alles van verschiilende kanten bekijken auto's waren vroeger ook paardenkoetsen..

maar vindt je dat kapje nou werkelijk mooi ?

hey ik heb net mijn xmods verkocht :( maarja

ik had 700 mah en die waren best sloom en mijn kameraad die had 1000 mah

we gingen racen en hij ging veel harden dus als ik jou was zou ik toch de 1800 /\ /\ kopen!

alex

ik ben u alweer wat ouder......
en heb een nieuwe xmods nu met lithium ion batterijen lol.
hij loopt nu 40 kmph

alex

Heren,
ik heb een xmod gen1 gekocht en wil hem wat harder laten lopen.
Nu verkoopt atomicmods zo'n Lithium Ion kitje. 3.7 V 780mAH. Dat is leuk, maar Conrad verkoopt onder andere deze

3.7 V 2600mAH!!
als ik daar 2 van neem, zit ik op 8.4 Volt ipv de gebruikelijke 5 Volt. (4x AAA van 1.25..).
Trekt de standaard electronica dit wel? ik vind 3.4 volt erbij nogal extreem eigenlijk.. maar lees overal dat je dan als een raket gaat =]

Dit leek mij in combinatie met die rooie stage 2 en echte lagertjes een behoorlijke upgrade.
Maarten

Laatst bewerkt door een moderator:
l....als u met een 1000 Mah accu rijd met alles het zelfde setup / electronika
en ik met 4600 Mah

wil ik er wel geld op in zetten dat ik harder als u rij ...

Op zich zal dat wel kloppen (afgezien van dat 4600 mAh's aanzienlijk meer wegen dan 1000mAh's, wat rijprestaties natuurlijk weer negatief beïnvloeden) ...

een hoge mAh is daarbij niet "belangrijk" maar een lage inwendige weerstand van de accu wel ... (de kans dat een 4600 mAh sub -C een lagere inwendige weerstand heeft dan een 1000 mAh AAA cel is wel aannemelijk)

Door een lage inwendige weerstand zakt de spanning (aantal Volts) minder in onder belasting ... tevens kan zo'n accu ook meer Ampères leveren (wet van Ohm) ... als 1800 mAh AAA'tjes ? een hoge inwendige hebben, dan zal dat "slecht" presteren, maar wel met een lange looptijd ..;-)

Back