hallo,
een tijdje terug heb ik ook een xmod gehad en ik ben door dit ding begonnen aan serieus rc. uit de doos is een EVO veel en veel beter als de 1e generatie, en wat ik begrepen heb koop/heb je dus ook de evo. je kunt er een setje Lithium-ionen batterijen voor kopen, waardoor het voltage flink hogen word en de auto echt veeeel sneller gaat. het nadeel is dat je maar 1 setje kunt leegrijden, en dan moet je op dat setje weer wachten vanwege het opladen, omdat deze cellen worden vast gemaakt aan de auto (in ieder geval bij de eerste serie). deze LI-Ion setjes, incl lader kun je voor 20 euro ofzo in huis halen via ebay, en is echt een goede upgrade voor snelheid/trekkracht.
daarnaast is een ander motortje ook een goede verbetering voor snelheid. ikzelf had een Atomic Stock motor, welke geen upgrades van elektronica nodig heeft om mee te kunnen rijden (sommige wel). dit schijnt één van de beste Stock motoren te zijn, en geloof mij maar, samen met die Li-ion batterijen gaat hij ontiegelijk hard. alleen de motor zelf vervangen is ook prima en dan blijft het nog leuk. samen met de batterijen is eerlijk gezegt voor xmods iets teveel van het goede. voor bijv. mini-z van kyosho kan dit prima samen, maar de xmods zijn toch echt iets mindere kwaliteit en alleen een GOEDE stock motor is voldoende.
de AAA batterijen kun je het beste zo hoog mogelijk Mah van nemen, zodat je langer kunt rijden en dat is (zeker met een snellere motor) ook een mooie upgrade. neem hiervan minstens 2 of 3 setjes, zodat ze niet overbelast raken van het laden en ontladen (in auto) en je nog lang plezier hebt van de batterijen. dat jouw snelheid minder is als die van iemand anders met dezelfde motor, maar alleen met andere batteirjen kan ook aan andere dingen liggen. als de tandwielen hetzelfde zijn, kan het bijv. nog zijn dat je gewoon oude of slechte batterijen hebt, of dat de motor al oud is en versleten.
verdere tips voor een goede xmod zijn de volgende:
1) zorg voor de goede vertanding van de motor. in de meeste gevallen komt de rode motor met 9t pinion het beste uit.
2) 4wd aandrijving kan de auto vee makkelijker en beter laten rijden. zorg wel dat alles netjes soepel loopt, anders kan het in zijn nadeel werken. op kleine schaal zijn die autootjes daar heel gevoelig voor.
3) ik had eigenlijk al heel gauw alle aandrijvings delen vervangen door alu versies. dus aandrijfassen enzo... ik weetn iet hoe dit met een EVO zit, maar de 1e serie daarbij gingen ze snel kapot.
4) kogellagers zijn ene goede verbetering. klein druppeltje olie, anders trekken ze teveel stof aan waardoor je slechter worden.
5) koop alu wielmoertjes. de standaard plastic wielmoertjes draai je snel door of breken heel gauw door midden.
6) ga, op hooguit andere andere batterijen, niet zelf kloten aan de elektronica
ik kan nog wel meer tips geven, maar het was voor erbij en niet om er mee te racen toch

?