Xmod- Sterkte batterijen.

  • Topicstarter Topicstarter harry1981
  • Startdatum Startdatum
H

harry1981

Guest
Hoi

Ik wil voor de gein een Xmod aanschaffen,voor erbij zeg maar .

Moet je bij de evo versie ook letten op het aantal Mah van de batterijen,normaal des te dikker de batterijen des te harder hij gaat,maar is dat bij de Xmods ook zo!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, het volgende:

Hoe meer volt (v), hoe hoger de spanning, hoe harder hij gaat.

Hoe meer capaciteit (mah), hoe meer energie er in zit, hoe langer er je er mee kan rijden.
 
nou zul je de antal volts niet op kunnen krikken omdat de regelaar dit niet aankan maar wel het aantal mah van een accu.
ik heb hier nog een nieuwe set AAA 1800 mah accu's liggen mocht je intersse hebben ( dit is ontsetend veel mah voor aaa batt. )
 
hey ik heb net mijn xmods verkocht :( maarja

ik had 700 mah en die waren best sloom en mijn kameraad die had 1000 mah

we gingen racen en hij ging veel harden dus als ik jou was zou ik toch de 1800 /\ /\ kopen!

alex
 
Mah staat voor millie ampere per uur.
Wat denk je dat een accu van 1000mah t.o.v 700mah dan doet ?
langer rijden;)

maar dat zei Psygho (Emil) ook al..., hij geeft letterlijk antwoord op je vraag...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb een leuke site in VS,daar kunnen ze alles wel leveren voor je Xmod,maar is er ook een site in NL,wel leuk dat sommige hun Xmod zo opvoeren, wat voor motor kan er maximaal in,als je m zo uit de winkel haalt.
 
hallo,
een tijdje terug heb ik ook een xmod gehad en ik ben door dit ding begonnen aan serieus rc. uit de doos is een EVO veel en veel beter als de 1e generatie, en wat ik begrepen heb koop/heb je dus ook de evo. je kunt er een setje Lithium-ionen batterijen voor kopen, waardoor het voltage flink hogen word en de auto echt veeeel sneller gaat. het nadeel is dat je maar 1 setje kunt leegrijden, en dan moet je op dat setje weer wachten vanwege het opladen, omdat deze cellen worden vast gemaakt aan de auto (in ieder geval bij de eerste serie). deze LI-Ion setjes, incl lader kun je voor 20 euro ofzo in huis halen via ebay, en is echt een goede upgrade voor snelheid/trekkracht.

daarnaast is een ander motortje ook een goede verbetering voor snelheid. ikzelf had een Atomic Stock motor, welke geen upgrades van elektronica nodig heeft om mee te kunnen rijden (sommige wel). dit schijnt één van de beste Stock motoren te zijn, en geloof mij maar, samen met die Li-ion batterijen gaat hij ontiegelijk hard. alleen de motor zelf vervangen is ook prima en dan blijft het nog leuk. samen met de batterijen is eerlijk gezegt voor xmods iets teveel van het goede. voor bijv. mini-z van kyosho kan dit prima samen, maar de xmods zijn toch echt iets mindere kwaliteit en alleen een GOEDE stock motor is voldoende.

de AAA batterijen kun je het beste zo hoog mogelijk Mah van nemen, zodat je langer kunt rijden en dat is (zeker met een snellere motor) ook een mooie upgrade. neem hiervan minstens 2 of 3 setjes, zodat ze niet overbelast raken van het laden en ontladen (in auto) en je nog lang plezier hebt van de batterijen. dat jouw snelheid minder is als die van iemand anders met dezelfde motor, maar alleen met andere batteirjen kan ook aan andere dingen liggen. als de tandwielen hetzelfde zijn, kan het bijv. nog zijn dat je gewoon oude of slechte batterijen hebt, of dat de motor al oud is en versleten.

verdere tips voor een goede xmod zijn de volgende:
1) zorg voor de goede vertanding van de motor. in de meeste gevallen komt de rode motor met 9t pinion het beste uit.
2) 4wd aandrijving kan de auto vee makkelijker en beter laten rijden. zorg wel dat alles netjes soepel loopt, anders kan het in zijn nadeel werken. op kleine schaal zijn die autootjes daar heel gevoelig voor.
3) ik had eigenlijk al heel gauw alle aandrijvings delen vervangen door alu versies. dus aandrijfassen enzo... ik weetn iet hoe dit met een EVO zit, maar de 1e serie daarbij gingen ze snel kapot.
4) kogellagers zijn ene goede verbetering. klein druppeltje olie, anders trekken ze teveel stof aan waardoor je slechter worden.
5) koop alu wielmoertjes. de standaard plastic wielmoertjes draai je snel door of breken heel gauw door midden.
6) ga, op hooguit andere andere batterijen, niet zelf kloten aan de elektronica :p

ik kan nog wel meer tips geven, maar het was voor erbij en niet om er mee te racen toch :p ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Koney, bedankt voor je uitleg/tips.Hier heb ik echt baat bij,heb je tekst uitgeprint zodat ik alles eens op een rijtje kan gaan zetten,en ik weet nu wat ik in huis moet halen kwa tuning,nogmaals bedankt voor je moeite.

Ook een ander die een Xmod wil gaan halen zal hier veel aan hebben

Super.
 
langer rijden;)

maar dat zei Psygho (Emil) ook al..., hij geeft letterlijk antwoord op je vraag...



langer rijden

maar ook meer power

als u met een 1000 Mah accu rijd met alles het zelfde setup / electronika
en ik met 4600 Mah

wil ik er wel geld op in zetten dat ik harder als u rij

je hebt iets meer power merk ik
 
Koney, bedankt voor je uitleg/tips.Hier heb ik echt baat bij,heb je tekst uitgeprint zodat ik alles eens op een rijtje kan gaan zetten,en ik weet nu wat ik in huis moet halen kwa tuning,nogmaals bedankt voor je moeite.

Ook een ander die een Xmod wil gaan halen zal hier veel aan hebben

Super.
tja, ik heb er een jaar zeer intensief mee gereden en in verdiept en ook heel veel over gelezen op amerikaanse forums. eigenlijk heb ik alles wat een paar keer kapot ging van alu gehaald, zodat het niet gauw weer zal gebeuren. al snel kwam ik er achter dat het eigenlijk alle aandrijfdelen zijn, + de voorste 'knuckels'. de stuurblokken of fusees... maar volgens mij is dat bij de EVO niet meer zo'n probleem. bij de eerste generatie staken deze namelijk een klein beetje onder het chassis uit, waardoor ze bij elk steentje of hobbeltje afbreken of scheuren. en met een beetje pech knapt op die plek de chassisplaat (had ik ook van alu, maar is niet aan te raden, buigt heeeeel gemakkelijk en is na 1 keer rijden nooit meer recht).

zoals ik al zei, moet je niet aan de elektronica komen. dit heb ik zeer veel gedaan, met uiteindelijk toch behoorlijke kosten. maar de EVO stuurd beter, en is al sneller standaard, dus daar is niet direct iets aan nodig.

nu heb ik nog een xmod, met behoorlijk wat onderdelen en motortjes, maar nu staat die in de viterine-kast (omdat ik hierdoor begonnen ben met serieus RC).
 
langer rijden

maar ook meer power

als u met een 1000 Mah accu rijd met alles het zelfde setup / electronika
en ik met 4600 Mah

wil ik er wel geld op in zetten dat ik harder als u rij

je hebt iets meer power merk ik

Is goed(grapje) , want volgensmij heb je geen 4600 mah AAA batterijen...
 
koney , grappig dat je door zo'n kleine xmod serieus bent begonnen aan de rc hobby,ik ga me binnenkort een xmod evo halen,het heeft toch wel iets.Leuk voor binnen ( dus mocht je de jouwe nog eens kwijt willen ) ik hou me aanbevolen.
 
b0ris; zei:
langer rijden

maar ook meer power

als u met een 1000 Mah accu rijd met alles het zelfde setup / electronika
en ik met 4600 Mah

Ja, maar dat komt doordat cellen met meer capaciteit een doorontwikkeling zijn en dus ook vaak meer voltage geven. Het heeft niets te maken met hoeveel mAh er in een cel past.
 
1800 klinkt heel leuk maar volgens mij onmogelijk gezien 1100 net aan te vinden is in AAA formaat. Ik weet wel dat Team Orion HV cellen heeft met een voltage van 1.25 volt wat ten goede komt voor de snelheid.
 
Back
Top