Wing Dragon

• Topicstarter Topicstarter BBokito
  • Startdatum Startdatum
B

BBokito

Guest
Hallo,

ik heb weinig ervaring met modelvliegen, wel heb ik een X-twin waar ik goed mee kan vliegen, en nu wil ik wat meer.
Mijn oog viel op de Wing Dragon, ik vind het een mooi vliegtuig en het lijkt me een goed beginnerstoestel, waar je toch meer mee kan dan met de X-twin. Voordat mijn ouders achter de koop staan, hebben zij (en ik ook) nog wel wat vragen, ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden, en tips kunnen geven.

BTW: Ik heb de Wing Dragon gezien op deze site, http://www.hobby-lobby.com/wingdragon.htm

Over de accu:
Hoe lang is de levensduur van zo'n accu, want onvermijdelijk zal deze toch ooit eens slijten.
Als er iets fout gaat (en dit geldt ook voor andere onderdelen) kunnen die dan bijbesteld worden?

Graag zou ik ook willen weten of jullie ook goede winkels in Nederland (of iig dichterbij dan Canada) kennen (internet of niet) waar ik de Wing Dragon kan bestellen/halen.

Als jullie denken dat ik beter een ander toestel zou kunnen nemen, zeg het dan graag. Mijn budget is rond de 120 euro, incl. verzendkosten.

Alvst bedankt,
ik ben benieuwd naar jullie reacties.

boy zei:
Door de nadelen.

Misschien is het handig om dan even een paar van die nadelen te noemen? ;)

Nou die website staat dus al dat de onderdelen los te leveren zijn, en voor zover ik weet, gaan NiMh accu's vrij lang mee, aangezien iedereen die ik ken zijn zender (en ontvangers voor de brandstof vliegers onder ons) ook voorziet van stroom via NiMh accu's.

Marc Wubbema zei:
en voor zover ik weet, gaan NiMh accu's vrij lang mee, aangezien iedereen die ik ken zijn zender (en ontvangers voor de brandstof vliegers onder ons) ook voorziet van stroom via NiMh accu's.

Ontvangers en zenders trekken wel een veel lagere stroom dan een motortje, moet je wel even rekening mee houden als je wilt vergelijken. Bij ons op de club vliegt er iemand met een wingdragon met standaard accupakket, vliegtijd is 5 minuten (de zoekfunctie gebruiken had je dit antwoord al opgeleverd).

Klopt, maar ik denk dat BBokito de slijtage van de accu's bedoeld, niet de vliegtijd

Inderdaad, beetje verkeerd begrepen. NiMH accu's kunnen jaren meegaan als ze goed verzorgd worden (correct laden is daar vrij belangrijk in). Meer info over batterijen is te vinden in de FAQ's.

Oke bedankt voor deze antwoorden.
@boy: ik ben inderdaad benieuwd welke nadelen je bedoeld, en welk vliegtuig je dan gekocht hebt :wink:
5 minuten vliegtijd vind ik niet zo mooi, aangezien het 3 á 4 uur laden is en op de site staat meer dan 15 minuten vliegen.
Als een accu (mits goed verzorgd :roll: ) jaren meegaat denk ik dat er eerder iets aan een ander onderdeel kapot gaat dan daar, dus dat zit wel goed :)
Hobbytrade had ik na wat beter zoeken zelf ook ontdekt :oops:

Hoi,

Zover dat ik gelezen heb en op onze club me heb laten voorligten is de plaats waar de accu zit niet zo sterk bij een landing met de neus wat naar beneden schiet hij uit je vliegtuig. Dit is wel op te lossen door de accu met klitterband vast te zetten. Het vliegtuig scheind alleen met rustig weer (bijna geen wind) te vliegen zijn, hij is wat onstabiel.
Dan de vliegtijd die erg kort is. Als je graag wilt vliegen en je toestel goed wil leren kennen dan moet je al gauw een tweede accu kopen anders vlieg je hooguit 2 keer per dag en dan moet het weer nog mee werken.

Ik zelf was helemaal weg van dit toestel omdat ik ook een beginner ben en niet veel geld wou uitgeven.
Maar ik heb het advies op de club opgevolgt en daar heb ik geen spijt van.

Ze zijde geef iets meer geld uit en koop brandstof daar kun je vaker op een dag mee vliegen en dank dan aan een hoogdekker bijvoorbeeld een Calmato Deze zijn ook stabiel in de wind. Wind kracht 4 moet kunnen net zo als van het weekend.
Dat heb ik gedaan, in Duitsland via Ebay een komplete set gekocht alles er bij alleen geen brandstof, gloeier en baterijen voor de zender voor 250 euro. Dit vliegtuig is ook helemaal gebouwt alleen de vleugel er op en klaar.

Dit weekend voor het eerst gevlogen hij is 6 keer de lucht in geweest opstijgen en landen doet de leraar en rondjes vlieg ik zelf
geweldig ik ben 31 jaar maar ik voelde me even zo blij als een kind van 12.

Ik kan natuurlijk niet in uw portomonee kijken en ik weet niet of je bij een club zou willen, maar als je echt van deze hobby wilt genieten en verder wilt komen dan is het bij een club de beste plaats om het vliegen te leren en alle informatie die daar bij hoort.

Als je toch met het butset uit wil komen dat je in gedacht hebt is mischien een cesna ook een leuk toestel maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik hoop dat u hier iets aan heeft.

En een kyosho minium????
Kep zelf ook nog alleen maar veel ervaring met x twin en ga morgen
de kyosho waarschijnlijk halen :lol:
A 119 euro RTR

mzzl
Franky

Nu is het me duidelijk, bedankt voor de uitleg. :)
Mijn portomonnee is niet zo dik, en 120 euro is toch echt de max, ik twijfel verschrikkelijk. :? :(

Ik ga er zeker nog even over nadenken...
En de Cessna lijkt me idd. ook interessant, een veelgelezen naam op dit forum(al worden misschien meestal de betere versies dan de 182 bedoeld).
Iemand die de voor en nadelen voor me op een rijtje kan zetten? :o :wink:

Ben nu aan het twijfelen tussen de Cessna 182 en de Easystar.
Ik weet dat je met de Easystar beter af bent, maar hij is gewoon stukken duurder.
Op www.verspaget.nl vond ik een ARF Easystar, ik ben benieuwd wat je daar nog allemaal bij moet kopen en hoe duur dat is. Ik hoef niet de beste onderdelen, maar ook geen bagger. Wie raadt mij iets aan?

Ik heb een Wing Dragon en ben er erg tevreden mee, maar je moet weten wat je krijgt en wat niet. Ik ben ervaren modelvlieger, maar in andere disciplines, namelijk lijnbesturing en vrije vlucht. Radio is voor mij iets erbij, en ik wil gewoon heel rustig een beetje rondfladderen.

Inderdaad kun je er het best alleen mee vliegen als het windstil is of er maar heel weinig wind staat. Ik lanceer hem uit de hand tegen de wind in met 75% gas. Zodra hij wat hoogte gaat winnen neem ik gas terug tot 50%. Als hij dan nog behoorlijk stijgt neem ik steeds verder iets gas terug tot ik zover ben dat hij zo min mogelijk stijgt of daalt. Dat is ongeveer 30% van volgas. Dan is hij juist super stabiel en bijzonder goed zelf corrigerend. ik maak dan héél rustige bochtjes met ietsje up, heel weinig, alleen om geen hoogte in de bocht te verliezen. Van het gas blijf ik zoveel mogelijk af. Als hij te laag komt geef ik tijdelijk een tikje gas bij. oP die manier haal ik met de originele accu's vluchttijden van 12-15 minuten.

Ik heb wel inmiddels 4 accu's. Meestal vlieg ik er daar maar 2 of 3 van leeg en dan heb ik het voor die dag wel weer gezien. Als je 3 tot 4 uur ovrer het laden doet zou je kunnen investeren in een betere lader, die zijn niet zo duur meer. Je kunt dan Delta Piek laden op 2C (tweemaal de capaciteit, er zit 1000 mAh in, dus je kunt op 2000 mA, dus op 2 Ampère laden, en in theorie moet je de accu dan in minder dan 30 minuten weer opgeladen hebben.

Ik kom niet gaan vliegen regen

Ik heb een Wing dragon de Gele heh LOL weten jullie allang

Kan ik de WD uit me hand gooien zonder motor natuurlijk en hem proberen een beetje te laten zweven?
Dan kan ik ook een beetje checken of de Hoogte en richting roer correct staan voor de echte lancering met vol gas erop

@FOX35

Ik heb heel veel gepost in zeer korte tijd voor een WD maar ik denk dat ik te weing luister
Heb maar 1 keer gevlogen en ging goed daarna crash nu iedere keer repareren zelfs versterkt zonder gewicht

Ik wil van uw in een notedop weten hoe jij de gele dragon beheerst heb jij ook schade gehad of ook nooit gechrasht

Kunt uw mijn wat tips geven want ik wil zo graag vliegen met de WD

rotorop zei:
@FOX35

Ik heb heel veel gepost in zeer korte tijd voor een WD maar ik denk dat ik te weing luister
Heb maar 1 keer gevlogen en ging goed daarna crash nu iedere keer repareren zelfs versterkt zonder gewicht

Ik wil van uw in een notedop weten hoe jij de gele dragon beheerst heb jij ook schade gehad of ook nooit gechrasht

Kunt uw mijn wat tips geven want ik wil zo graag vliegen met de WD

volgens mij ga jij het ooit nog eens snappen!!! :P

maar laten we nou eens verstandig doen en alles in 1 en hetzelfde draadje blijven schrijven......bijv deze.

:oops:

Oh god jij heb me gevonden :D
Ik was op een response aan wachten van Fox

Back