Wie wil retro Graupner Shark bouwen voor mij?

Ik heb me er dan aan gewaagd en ik moet zeggen dat ik zelden zo een goed onderhouden romp ben tegen gekomen
de bouwdoos perfect in orde en alles was aanwezig wat er moest zijn
de boot is nu klaar en ik zit te wachten op de accu
er zijn een paar zeer kleine veranderingen aan gebracht maar voor de rest is de boot gebouwd zoals voorgeschreven
de veranderingen zijn
een andere regelaar
andere servo's want de oude voorgestelde bestaan niet meer of moeilijk te vinden
een andere ontvanger zelfde probleem als hier boven
ontvanger accu komen te vervallen
lampjes door led's vervangen en die geven nu echt licht
een lipo accu in plaats van een nicad
de antenne steek baar gemaakt met een goud contact zodat deze eventueel zonder kan gevaren worden en makkelijker op te bergen

voor de rest alles zoals voorgeschreven
foto nu
11174365_986937834691699_633176744102915830_o.jpg

als de accu er is kan ik hem uit loden want hij moet juist 1.600 gr wegen en dan kan hij een proefvaartje gaan maken

gr raf

ja er zit ook hoogglans vernis over heen en dan is die nog eens gepolierd geworden en dan wil het wel blinken hé

gr raf

ja wat dacht je anders

hier foto van in mijn test basin
11206946_987107818008034_2710823687108833191_n.jpg

11219029_987108178007998_7866422784271432169_n.jpg

hij ligt nog te hoog want de accu zit er nog niet in maar het was om te kijken of hij recht lag en of hij wel bleef drijven
de boot weegt nu 1.111 zonder accu .en de accu weegt 368 gr dus ik heb nog iets speling.
hij is dus haast klaar en kan dan getest worden of hij het ook doen en vooral waterdicht gaat zijn

gr raf

Laatst bewerkt:
foto binnenkant raf.
en dichtheid kun je heel makkelijk controleren lijkt mij.
stukske slang aan de nippel. boot onder water houden en blazen.
werkt bij mij best goed

ja maar daar mag maar 50 ml lucht in die boot geblazen worden
anders werkt de diepte regelaar niet
of verkeerd want die meet verschil tussen binnen en buiten druk
gr raf

de ju
accu is binnen en hij geraakt er nie in
op plan wel maar dat balkje om de boot te sluiten zit in de weg en dus geraakt hij er nie in
pech nee niet echt want de accu is niet verloren die kan in de neptune
maar nu een nieuwe besteld en weer wachten tot hij aan komt
deze keer een kleinere die er zeker wel in gaat
gr raf

hier de foto's

11750671_987925071259642_7123313763221056175_n.jpg

hier zie je een 3S twee amp accu zitten en die kan er ruim in want er is nog plaats over
er moet maar een 2S in dus deze kan niet gebruikt worden maar de accu is besteld dus komt goed
11742719_987925114592971_5995599273705717855_n.jpg

dan hier het verschil tussen de 5 amp en de 2.4 amp paketten
het probleem is dat ik die 5 amp besteld heb en die zou volgens de spec bij turnigy de zelfde zijn als die van dat 2.2 pakket alleen wat dunner
en dus niet echt de juiste maten zo te zien
maar die van 5 amp gaat in de neptune die nu op de werk bank staat en verder word afgewerkt
daar komen ook nog foto's van als ik hem klaar heb

gr raf

Vooreerst zou ik toch even een woordje van Dank willen plaatsen aan Raf . Ben zeer tevreden dat iemand de moed heeft genomen om even te horen naar hoe en wat naar dit project toe!En van daaruit is alles mooi op gang gekomen ;0)).

ik ben meer dan tevreden met wat ik zie en te zien krijg! En zelf modelbouwer zijnde begrijp ik maar al te goed dat geen enkel project zonder risico is maar we doen allen ons best om ze goed te beheersen en uiteindelijk zijn de problemen er om opgelost te worden. Is tevens wat ons ook modelbouwer maakt ;0))

Raf , bij deze nogmaals dank om je even vast te bijten in dit project!

Vooreerst zou ik toch even een woordje van Dank willen plaatsen aan Raf . Ben zeer tevreden dat iemand de moed heeft genomen om even te horen naar hoe en wat naar dit project toe!En van daaruit is alles mooi op gang gekomen ;0)).

ik ben meer dan tevreden met wat ik zie en te zien krijg! En zelf modelbouwer zijnde begrijp ik maar al te goed dat geen enkel project zonder risico is maar we doen allen ons best om ze goed te beheersen en uiteindelijk zijn de problemen er om opgelost te worden. Is tevens wat ons ook modelbouwer maakt ;0))

Raf , bij deze nogmaals dank om je even vast te bijten in dit project!

Vindt dit een beetje rare reactie van jou birdman1.

"Ben zeer tevreden dat iemand de moed heeft genomen om even te horen naar hoe en wat naar dit project toe!".

Heeft Raf nu de hele boot voor je gebouwd of gecontroleerd?

zo de boot eindelijk op lekken kunnen testen
en hij lekt dus LOL
op 5 plaatsen is er een lekje
de twee assen
de rompdoorvoer voor het roer
vooraan bij het rechter duikroer
en in de toren zoals marc reeds verwittigd had dat het een moeilijke plaats zou zijn
nu een voor een deze dichten en dan weer testen
en zo tot ze allemaal dicht zijn hé
en dan eindelijk er mee kunnen varen
ik hoop dat ik hem volgende week op het thor park uitvoerig in het bassin kan testen
daar heb ik de plaats ,het water en de tijd om dit te doen hopelijk

gr raf

de assen duw ik vol met vet.
en de toren zit vol met hars en secondenlijm.
maar hoe heb jij de toren gebouwd raf ?
mijn manier is vast niet origineel.
en even iets anders tussen door.
hoe kun je een electromotor ontstoren ?
ik denk dat mijn multiswitch er hinder van heeft dat de moter niet ontstoord is dus vandaar

ha dan heb je 3 condensatoren nodig
efkes een foto
ontstoring.gif

heb je meteen de waardes er bij

gr raf

de assen zitten vol vet maar de lek was langs de as door
dan lekt de boot ook aan een kant van de duikroeren maar dat is nu dicht
de toren is zoals origineel in de beschrijving stond
maar ik zit nu de naden nog eens extra in te smeren met endfest 300
in de stabillit blijken kleine gaatjes te zitten op sommige plaatsen
maar dan het moeilijkste is de doorvoer van de stuurstang want dan moet de motoreenheid er terug uit om daar aan te kunnen
gr raf

Back