Wie helpt mij kiezen... militair of brandweer, breng je stem uit in de poll

Welke livery voor mijn schaalheli?

• Militair

Votes: 9 16,4%
  • Brandweer

Votes: 46 83,6%

• Total voters
    55
Danny,

als je voor optimale zichtbaarheid wilt gaan, dan moet je hem geel spuiten... ma zet er dan gelijk enkele tigerstripes op.
Er bestaan tal van schitterende uitvoeringen in Tigermeetkleuren.

Estetisch is da rood-wit gewoon afschuwelijk... die kleurscheiding breekt gewoon de oneindige schoonheid van de Huey tot op de grond af.
Om wijlen Steve Jobs een beetje te citeren: goe, maar zonder smaak!

Heligroeten, en ik blijf tegen de stroom in roeien om je van dit waanzinnig smaakloos idee af te helpen,

Nick

Heeeeeey de nick

t'is heeeeel indrukwekkend hoe je het rood-wit probeert tegen te houden.
Maaaaaaaaaaaaaaar zoals deze poll er nu naar uitziet zal het hem toch
rood-wit worden.

Het gaat em bij mij niet enkel om de zichtbaarheid van de heli,
ik vind die fire uitboering nu éénmaal héél schoon.....

Maar je kan blijven proberen.........
Geef de hoop niet op om mij te proberen te bekeren tot army colors

Maar je ziet het door deze poll ook dat ik niet alleen deze heli heel schoon vindt.

grts Danny

De brandweer versie is zeker een mooie.
Gewoon maken wat je zelf het mooist vind.
Voor wie een militaire zoekt met turbine aandrijving...die van mij komt te koop.

De brandweer versie is zeker een mooie.
Gewoon maken wat je zelf het mooist vind.
Voor wie een militaire zoekt met turbine aandrijving...die van mij komt te koop.

Hey Tiger2

natuurijk ga ik maken wat ik het mooist vind.
en dat wordt de brandweer maar er waren een paar tegenkampen die vonden dat dat niet kon.

bij deze kan ik aantonen met dit draadje dat er menig wat mensen kiezen voor de brandweerversie.

oei, komt jou grote huey te koop?
ben je er niet tevreden over?

grts SAR Scott

Mensen, mensen, de voorbije dagen hebben we tijdens de helikermissen in Dossenheim en Gräfendorf, tussen de vele BBQ's door, ne keer serieus mé onzen Danny geklapt, en geklapt en geklapt...

Enne... ook al heeft dik 86% van de deelnemers aan deze poll een voorkeurstem uitgebracht voor de brandweerversie... het definitieve verdict is gevallen...

Danny heeft wijselijk beslist om zijn eerste echte schaalproject toch een militaire jas te geven...

De romp is gekocht en staat in Dilbeek, de (olijfgroene) verf wordt besteld, en rest van dit boeiende verhaal zal onzen Danny hier gauw wel zelf verder vertellen...

Heligroeten,

Nick

Mensen, mensen, de voorbije dagen hebben we tijdens de helikermissen in Dossenheim en Gräfendorf, tussen de vele BBQ's door, ne keer serieus mé onzen Danny geklapt, en geklapt en geklapt...

Enne... ook al heeft dik 86% van de deelnemers aan deze poll een voorkeurstem uitgebracht voor de brandweerversie... het definitieve verdict is gevallen...

Danny heeft wijselijk beslist om zijn eerste echte schaalproject toch een militaire jas te geven...

De romp is gekocht en staat in Dilbeek, de (olijfgroene) verf wordt besteld, en rest van dit boeiende verhaal zal onzen Danny hier gauw wel zelf verder vertellen...

Heligroeten,

Nick

Heeeeeeeey de nick,

alvast bedankt om hier al even de mooie inleiding te geven.
Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaar .........................
Nu is de vraag???? Klopt het wat nick hier allemaal komt vertellen???????
De onthulling zal hier later op de dag komen te staan als mijn foto's genomen zijn.
Aan de mensen die het al weten...... mondjes toe é !!!!!!!!!!!!

Alvast veel cerieusiteit en tot later. (int groen of rood.........)

Grts Sar scott.

De beslissing is gevallen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eerst wou ik iedereen alvast bedanken voor de deelname aan de poll/ enquette.
Met dit draadje wou ik dan ook maar eens laten zien dat het niet al groen is dat telt
maar dat er zovele uitvoeringen nog zo mooi zijn en eigenlijk toch veel te weinig uitgevoerd worden.
Alvast was mijn mening toch om de brandweerversie te bouwen.

MAAAAAAAAAAAAAR.......................................................................

Er is daar deze week in heidelberg en gräfendorf het één en ander gebeurd.
mijn grote droom stond daar en uiteindelijk na veel wikken en wegen heb ik dan mijn stoute schoenen aangetrokken en uiteindelijk dan toch maar mijn bestelling van de huey ingetrokken.
Eigenlijk wel een spijtige zaak, want ik wou die brandweerversie echt wel bouwen.
Maar uiteindelijk was het men grote droom om de grote Hughes D van vario op schaal 1/4,5 te maken en die is het dan geworden.
Dus bij deze hebben we zaterdag van bij vario de hughes romp meegebracht en zal de kleur die gebruikt zal worden wel in de smaak vallen bij blue bird.
Bij deze is de kleur dus toch uitgevallen op olijfgroen,
maar dan wel op een andere heli.

Hierbij laat ik dan maar even weten dat men draadje van
the making of little bird serialnr° 68-17252 verder gezet zal worden.

Hierbij nog een foto van de aangekochte hughes in dryfit.

Grts SAR Scott

dscn5927i.jpg

By roadtiger at 2012-05-20

Hij staat schoon op het 'green-green grass'

Véééééél bouwgenot en je weet mij wel te vinden als je hulp nodig hebt hé.

Heligroeten en tot in Edingen volgend weekend,

Nick

Hij staat schoon op het 'green-green grass'

Véééééél bouwgenot en je weet mij wel te vinden als je hulp nodig hebt hé.

Heligroeten en tot in Edingen volgend weekend,

Nick

Dat zal al niet al te lang duren dat ik de eerste keer de hulplijn zal inroepen
Avast bedankt voor het voorstel.

grts SAR Scott

Twijfel, twijfel, twijfel maar uiteindelijk toch een beslissing :thumbsup:

We gaan het weer volgen, succes met de bouw.

Gefeliciteerd met je aanwinst, super mooi machien.
Die fire Huey had ik graag gezien (sorry Nick) maar het gaat om jou droommachine.
Goed dat je er voor gegaan bent!

Succes!
Gr. Roy

Proficiat met je aankoop, heb hem zien staan op de meeting in enghien , was natuurlijk niet moeilijk om hem te zien staan, hij is zo groot dat ge er niet kunt naast zien :-)

Een huey MOET in militaire(USA) kleuren.Een eerbetoon aan huey piloten in Viet Nam, volgens mij de meest moedige mensen die er rondlopen op onze planeet, vooral de onbewapende Huey's.

Volledig 100% akkoord Madyank.
Er alleen maar aan denken om een RC-Huey "niet-militair" te bouwen zijn al estetische, morele en historische doodzondes op zich... ;-)

Gelukkig hebben we SAR Scott kunnen bekeren tot het ware geloof en gaat hij een militaire machine bouwen...

Heligroeten,

Nick

Back