werkboot 1:48 waterlijn model

ga beginnen aan een werkboot met dit spantenplan van een kopjacht Lang 52 vt. 9 d., wijdt 16 vt. 3 d
full

en het zal er zo moeten gaan uitzien

full

een waterlijnmodel dus zal er een ondergrondje ook voor gemaakt worden zodat ze op het water zit. en het zal ook een blokmodel zijn dus gemaakt uit een blok hout omdat ik dit nog niet gedaan heb wil ik dat ook wel eens proberen.

Laatst bewerkt door een moderator:
:confused: Neem jij nooit eens vakantie of zo.....
Is grapje natuurlijk;)
Lijkt me wel leuk, zo'n blokmodel, maar ja, jouw kennende gaat dat weer een mooi ding worden:cool:

Succes, Germt

ja het word tijt dat het wat warmer is andy nu kan ik tenminste weer lekker met de hobby bezig zijn.

de blok hout waar ik mee begonnen ben

full

berghout gezet en de zeeg uitgezaagt

full

en zover sta ik nu

full

nu ga ik eerst de buitenkant verder bij werken voor en achtersteven + beplanking
het lagere gedeelte komen banken voor de roeiers en boven op het dek moet vol komen liggen met proviant dat ze naar het schip brengen

tja het zonnetje schijnt en de modellenfabriek van Dirk draait weer op volle snelheid.
het begin ziet er in iedergeval goed uit Dirk

een beetje vorderingen gemaakt
beplanking gedaan als ook de banken gemaakt en aan de boeg de binnenkant bij gestoken zodat het de ronding van het schip volgt

full

full

full

full

full

thx marc

gisteren nog wat geknoopt en heb het juist klaar nu

full

full

het roer is ook klaar maar eerst alles schilderen nu en dan kan het roer er ook aan gemaakt worden anders kan ik daar nog moeilijk aan.
de tonnen die op het dek komen die moeten dienen als vracht zal ik volgende week maken als ook de ondergrond waar ze op komt te staan

Leuk modelletje Dirk:cool:
Ik lees op dit moment de boeken van Patrick O'Brian over de avonturen van de HMS Surprise. Daar hebben ze het ook over deze soort scheepjes voor het overbrengen van victualia.
Ik kan maar daar nu een voorstelling van maken:D

Germt

mast terug afgebroken en een smallere gemaakt ook nieuwe jufferblokken + touwen

het was een beetje aan de forse kant alemaal dus heb vandaag heel de tuiage nog eens dunnetjes overgedaan :rolleyes: .

ook ben ik bezig geweest met het ondergrondje.
en morgen nog cargo maken voor op het dek neer te zetten , dan zal ik ook nog wat fotos trekken

heb een lucht foto getrokken omdat alles nog maar net in de vernis staat en alles blinkt nog als een spiegel , zal morgen wel een hoop detai fotos trekken als het droog is

full

ze klappen van heel de week slecht weer dus ben ik nu maar ff buiten wat fotos gaan trekken

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

bij deze zit het er op ;)

Schitterend hoor Dirk, en dat in amper 10 dagen:cool:
Op naar de volgende, weet je al wat het gaat worden?

Germt

Back