Welke voeding?

• Topicstarter Topicstarter Kris2010
  • Startdatum Startdatum
Deze vraag kun je beter stellen in het forum Accu en laadtechniek. Als je daar de draadjes doorspit kom je al een heel eind.

Bij hobbyking hebben ze dat soort voedingen ook voor 9.99 dollar. Maargoed, hier in nederland.. Ga eens bij een elektronicazaak langs?

of een oude 300 watt pc voeding ombouwen.
staan genoeg draadjes hier op het forum hoe of wat dat moet..
zeer goedkope oplossing ..
ik draai al 4 jaar met een 350watt voeding voor mijn infinity 2.

voor mijn infinity 3 heb ik een graupner voeding van 20 of 25 ampre.

succes .
als he vragen heb over het ombouwen van een pc voeding mag je me altijd een pb sturen of de voeding toesturen dat ik hem ombouw voor je.

mvg jaimy

Kris,

De voeding waar Romke naar linkt is prima (die link had je al, als het goed is...), maar ik vraag me af waarom je een Lipo besteld die met 5C geladen kan worden en dan niet een lader erbij uitzoekt, die dat ook daadwerkelijk kan ? (die link had je ook van me, een 10A lader).

5C is in jouw geval 5 x 1,8 = 9A, terwijl de lader hooguit 5A in de eerste laadfase haalt...

Groeten, Jan.

Kris,

De voeding waar Romke naar linkt is prima (die link had je al, als het goed is...), maar ik vraag me af waarom je een Lipo besteld die met 5C geladen kan worden en dan niet een lader erbij uitzoekt, die dat ook daadwerkelijk kan ? (die link had je ook van me, een 10A lader).

5C is in jouw geval 5 x 1,8 = 9A, terwijl de lader hooguit 5A in de eerste laadfase haalt...

Groeten, Jan.

Omdat de voeding niet bij HK germeld stond in het lijstje dacht ik dat het beter was om deze los te bestellen. Blijkt helaas dus niet zo te zijn :)

Die link die Romke stuurt is helaas niet op voorraad :(

Kris,

De bestelling van HK is nog niet verstuurd, ik kan dus een voeding van HK toevoegen aan de order. Kan iemand aangeven welke voeding ik moet hebben op HK?

Pak een oude pc sloopt de voeding eruit.. Even kijken op de voeding of hij voldoende stroom op 12v kan leveren en voila je hebt een prima voeding :)

Meestal nog voor nop ook.

De bestelling van HK is nog niet verstuurd, ik kan dus een voeding van HK toevoegen aan de order. Kan iemand aangeven welke voeding ik moet hebben op HK?

Pak een oude pc sloopt de voeding eruit.. Even kijken op de voeding of hij voldoende stroom op 12v kan leveren en voila je hebt een prima voeding :)

Meestal nog voor nop ook.

Gezien het niet alleen voor mezelf is zoek ik een iets mooiere oplossing. Als ik met een voeding van een pc aan kom durft m'n broer hem niet te gebruiken denk ik :)

Hallo Kris,

Als de bestelling nog niet weg is, zou ik overwegen om deze lader te bestellen:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy A-6-10 200W Balance charger & discharger

Dan kun je de lipo ook laden met de door de fabrikant aangegeven maximale stroom.

HC heeft wel een geschikte voeding:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : 20A twin 12v switching DC Power Supply for Chargers
Maar, vanwege het gewicht zullen de verzendkosten aan de hoge kant zijn; zo'n voeding kun je goedkoper bij b.v. BACO in IJmuiden aanschaffen (méér vermogen voor minder geld ook nog).

Als je de spullen vanuit de HC vestiging in Hamburg kunt laten versturen zijn de verzendkosten, voor de lader én schakelende voeding, nog wel te doen (iets van €22,00).

Groeten, Jan.

Back