Welke videobril?!

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door 5p1k3, 18 jan 2014.

1. Ben Jansen

Ben Jansen

Lid geworden:
    18 sep 2005
    Het was een ironische opmerking Martin
    Ik reageerde op de opmerking van Reliku.
    Als er 1 is die serieus is ben jij het wel.
    Excuses voor de verwarring!

Mensen die de woorden "roekeloos" en "niet serieus bezig zijn" bezigen terwijl ze niet weten wie ze tegenover zich hebben werken bij mij als een rode lap op een stier.
    Bij 20 berichten zou je kunnen overwegen om eerst de kat eens uit de boom te kijken zonder te beginnen over "het vriendelijke sfeertje hier".

2. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Ok, bedankt Ben. Vandaar die smileys :) Boven de wolken ga ik nog wel eens doen. Maar voorlopig nog even niet want ik ben nog een beginner met maar heel weinig FPV op de teller.

Ontopic: persoonlijk ben ik heel blij met de Cinemizer van Rob (robot op het forum). Ik weet niet of hij ze nog heeft, maar ik geloof dat hij de hele Carl Zeiss voorraad opgekocht heeft ofzo. Ik heb nog maar weinig brillen geprobeerd, maar deze met skimasker is echt heel fijn! Geen verstorend licht van buitenaf en de bril zit gewoon comfortabel. En het ziet er ook heel cool uit. Heel erg blij dus!

Martin

3. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Best leuk hoor boven de wolken.
    Was mn eerste vluchtje met de Cinemizer.
    Toen nogal donker in beeld. Moet nog wat rommelen met die instellingen in de camera. Fstshark kan je veel verder met brightness.

Ook met volle OSD hier maar heb een stukje beeld afgeknipt.

Cloudhopping FPV Bixler: http://youtu.be/VuKtYkI1HNs

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Reliku

Reliku

Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Ik zou precies hetzelfde kunnen zeggen. Nee, geen idee wie ik voor me heb. Jullie vast ook niet. Maakt het uit? Ik dien dus niet serieus genomen te worden omdat ik maar 20 posts heb? Lekker.

Dan is enige vorm van gezonde discussie ook wel uitgesloten naar mijn idee.

Ik kwam hier op 't modelbouwforum om de f3a tak van de sport weer op te pakken, dacht "laat ik ook eens op de fpv sectie van dit forum kijken"... maargoed!

Ik probeer hier enkel uit te leggen wat ik bedoel en geloof dat ik daarmee niemand beledigd heb. Was in ieder geval niet mijn intentie.

5. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Ik snap jou wel hoor Reliku en in de basis ben ik het ook wel met je eens. Het is hetzelfde als met die E flite Apprentice met SAFE technologie; je moet niet te snel denken dat je kunt vliegen als het goed gaat. De andere kant van het verhaal snap ik alleen ook wel. Voor een beginner zijn bepaalde stappen gewoon te groot. Zo ben ik met FPV blij dat ik nu in ieder geval altijd m'n accuspanning kan zien, via de OSD. Voorheen gebruikte ik een timer en vloog wel eens een accu ietje te leeg. De OSD is betrouwbaarder dan mijn gehannes met een aparte klok.

Een ander voorbeel, als ik b.v. met multirotors zou gaan vliegen dan begin ik gelijk met een controller waar gyro's inzitten (bestaan ze eigenlijk nog zonder?). Volgens mij vliegt iedereen er tegenwoordig mee. Je kunt wel zeggen dat dat kwalijk is, maar bepaalde technologie maakt 't nou eenmaal mogelijk om dingen te doen die vroeger niet konden. Ik vind echter wel dat je moet weten waar je mee bezig bent en je ook vaardigheden moet aanleren om met minimale technologie om te gaan. Wat dat betreft geef ik je groot gelijk.

Martin

6. Reliku

Reliku

Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Mee eens :)

Misschien een kwestie van wat je zelf "nodig" acht. Ik heb de osd nooit echt gemist toen ik begon maar sinds ik ze gebruik zijn ze ook best handig :)

7. Ben Jansen

Ben Jansen

Lid geworden:
    18 sep 2005
    Ik heb een half jaar niets anders gedaan als hoveren met mijn heli.
    Tail-in, zijwaarts en nose-in.
    Daar pluk ik nu met de copters de vruchten van.

Er zijn zoveel kant en klaar producten te koop tegenwoordig dat men dat niet meer hoeft te doen.
    "Ik wil het en ik wil het nu!"
    Wanneer de gps of iets anders uitvalt is er een probleem want manueel vliegen kunnen veel mensen niet.
    Niet goed maar wel een gegeven.

Mijn filmactiviteiten zijn geboren uit modelvliegen.
    Vaste vleugel, heli's en multicopters.
    Veel fotografen beginnen juist aan de andere kant van het spektrum en kunnen dus vaak onvoldoende vliegen.

Ik miste een osd ook nooit maar het is echt handig.

8. 5p1k3

5p1k3 Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jan 2008
    Grappig dat het initiele draadje ging over welke videobril te kopen en dat het nu ineens gaat over het wel of niet moeten hebben van een OSD :D

Desalniettemin ben ik er inmiddels ook achter dan een OSD geen overbodigheid betreft :lol:

Vliegen met de zelf gefabriceerde bril gaat overigens super! Ik heb nog wat modificaties toegepast, zodat de bril wat minder zwaar op de neus ligt. Top ding, voor bar weinig geld! :)

9. Killerbean

Killerbean

Lid geworden:
    18 aug 2011
    Heb nog wel een Headplay bril voor je en een Cyclops Tornado OSD.
    Als je beide koopt krijg je korting :D

Volgens mij kan er op de headplay geen headtracker.
    Eenmaal een bril, wil je nooit meer anders.

10. Kcnalp Kcnarf

Kcnalp Kcnarf

Lid geworden:
    6 sep 2002
  11. Killerbean

Killerbean

Lid geworden:
    18 aug 2011
    Mag je het lege ski-mask voor hebben ja

Deel Deze Pagina