welke verf voor startbox??

• Topicstarter Topicstarter Mathijs
  • Startdatum Startdatum
M

Mathijs

Guest
tja ik weet eigenlijk niet waar ik dit moet plaatsen, dus doe ik het maar hier omdat alleen de mensen die vliegen een startbox gebruiken.

we zijn een startbox gewoon zelf aan het bouwen, alleen nu vraag ik me af welke verf we moeten gebruiken om het brandstofbestendig te maken(het is met MDF gemaakt)
heeft iemand anders ook een startbox gemaakt en geverfd? en zo ja met welke verf?? of weet je welke verf je moet gebruiken??
nixweiss.gif

alvast bedankt,

mathijs

voor een maximaal mooi glanzend en zeker brandstofbestendig resultaat, 2k autolak in spuitbus.

Ik heb voor mijn startkist destijds buitenbeits van Flexa gebruikt. Gaf ook niet af, moet wel een tijdje drogen, anders geeft het wél af!

Voor m'n nieuwe startkist heb ik HP (formica voor de gewone stervelingen onder ons) gebruikt. Dit is een van de mooiste manieren om je kist af te werken. Onverslijtbaar! ...dit kan vervolgens gelijmd worden met Bison Tix contactlijm.

levis acryl

Ik heb gewoon levis (of was het bricobi?) acrylmuurverf genomen. Deze is niet erg goed methanolbestendig: in aanraking komen met methanol gaat, (veeg het er gewoon af en het is oké) maar laat de methanol er geen uur in weken, anders komt hij eraf.

Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad, maar vermijd morsen. Mijn startbak heeft ook al eens ondergestaan van een losgeschoten leiding. Ik heb het er gewoon afgeveegd en laten drogen en de verf was nog oké. dus...

voordeel; erg goedkoop...

verf ze,

Niels

Mijn startkist heb ik gelakt met blanke lak van de Hema. Op de pot stond duidelijk dat het alcohol bestendig is en dat blijkt ook zo te zijn. De enige beschadigingen die de lak heeft zijn ontstaan door het jarenlange gebruik.

ik heb m'n start box voorzien van 2 komponenten lak. restant van de lak die ik overhield na het spuiten van een model....

Back