welke traxxas kopen

Hollie iedereen ben nieuw op het forum en zoek een traxxas auto.
Max prijs 350 euro.best waterproof.En ready to run. Welke kunnen jullie aanbevelen?
Grt

Welkom. Voordat we je advies kunnen geven is het handig dat je wat meer info geeft.

- Ten eerste, waarom moet het een Traxxas zijn?
- Ten tweede, welk formaat auto zoek je? Traxxas en andere merken hebben auto's van heel klein tot een stuk groter.
- Ten derde, wat wil je met de auto doen, onroad, offroad, wat voor ondergrond?
- Ten vierde, heb je al een goede lader? De meeste RTR auto's komen met een langzame stekkerlader, die al snel gaat vervelen, en ook niet altijd de accu goed vol krijgt. Dan kan het raadzaam zijn een deel van je budget opzij te zetten voor een betere lader, zoals minimaal een B6, of vergelijkbare 4-button-charger.

Geen 1, want traxxas is niet die bedrag waard! haha :P
Met 350 euro krijg je bij traxxas een 1/12th. Voor die zelfde bedrag kan je bij andere merken 1/10th of 1/8 vinden. Oooh en niet te vergeten metalen assen en chassis.

Geen 1, want traxxas is niet die bedrag waard! haha :P
Met 350 euro krijg je bij traxxas een 1/12th.

Traxxas heeft 1/12th scale auto's in het pakket zitten? :roll: Metalen assen en chassis zijn ook niet zaligmakend. ligt meer aan de kwaliteit van de chassis. een chassis van bagger aluminium zal nog steeds eerder kapot zijn dan een verend kunststof chassis.

Heb zelf iig genoeg Losi, Traxxas en HPI auto's. (en nog een paar merken.) en kan je verzekeren dat je met de meeste traxxas auto's de plank niet mis slaat.
Ik zou alleen om de brushed motoren een boogje maken, mits je onbenullig wilt gaan rijden.

Ja mijn broer heeft een traxxas en is daar heel tevreden over en ik denk andere op dit forum ook?
Ik heb nu een kyosho sandmaster.ik vind hem persoonlijk niet goed.
Ik zou graag op klinkers,gras,kiezels rijden dus een offroad is het beste daar voor.
Ook liefst 1.10 ik heb in de winkel de bandit brushless 115 km per uur gezien voor 315 euro dus 350 euro is niet te weinig.
En ja ik heb een robbe lader van mijn broer (snellader)
ik denk dat die genoeg info is voor jullie grt

Ik denk dat de keuze dan wordt of brushless en 2WD, zoals die Bandit, of 4WD en dan brushed. Maar koop er dan maar wat extra motortjes bij, brushed Traxxas motoren leven niet lang.

Of kijk eens naar ECX of Team C, goede auto's met vriendelijker prijskaartje. Dan kan 4WD en brushless wel voor dat geld.

Traxxas heeft 1/12th scale auto's in het pakket zitten? :roll: Metalen assen en chassis zijn ook niet zaligmakend. ligt meer aan de kwaliteit van de chassis. een chassis van bagger aluminium zal nog steeds eerder kapot zijn dan een verend kunststof chassis.

Heb zelf iig genoeg Losi, Traxxas en HPI auto's. (en nog een paar merken.) en kan je verzekeren dat je met de meeste traxxas auto's de plank niet mis slaat.
Ik zou alleen om de brushed motoren een boogje maken, mits je onbenullig wilt gaan rijden.

stampede is toch 1/12th? of telt dat nog mee in de 1/10th scale? Ik heb ook zat autos gehad, waaronder 3 traxxas. Slash 4x4, erevo en summit. Ik moet je vertellen dat bij alle autos die ik heb gehad, traxxas de enige merk is waarvan ik de chassis en assen heb weten te breken. Ja, ik heb zelfs Rovans waar sommige mensen allergisch voor zijn en die zijn nog beter gemaakt dan de traxxas autos!

Ik hoor goede dingen over de ECX Torment. Van Team C heb ik zelf de Minion, een 4WD buggy, bevalt me prima. Maar die heeft misschien niet genoeg bodemvrijheid voor alle soorten ondergrond. De Team C Hyde staat wat hoger op zijn wielen.

Ja mijn broer heeft een traxxas en is daar heel tevreden over en ik denk andere op dit forum ook?
Ik heb nu een kyosho sandmaster.ik vind hem persoonlijk niet goed.
Ik zou graag op klinkers,gras,kiezels rijden dus een offroad is het beste daar voor.
Ook liefst 1.10 ik heb in de winkel de bandit brushless 115 km per uur gezien voor 315 euro dus 350 euro is niet te weinig.
En ja ik heb een robbe lader van mijn broer (snellader)
ik denk dat die genoeg info is voor jullie grt

Ik zou die bandit nemen voor 315 dan heb je mooi nog 35 euro over om te upgraden of voor reserve onderdeeltjes

de bandit omdat:
onderdelen goedkoop en overal te verkrijgen
kan veel hebben door zijn lichte gewicht
makkelijk sleutelen
body's goedkoop
vrijwel identiek aan de rustler op een paar deeltjes na
veel hop-up's
waterdicht
brushless

succes! ;)

dankje wel offroad.
Ik denk dat ik ook voor de bandit gaat mijn broer is heel tevreden over zijn traxxas.
ik heb zoals erder vermeld al een kyosho sandmaster de onderkant staat vol met krassen en de motor maakt elke keer een raar geluid.
ik denk dat ik voor de traxxas ga.
grt

ik heb zoals erder vermeld al een kyosho sandmaster de onderkant staat vol met krassen en de motor maakt elke keer een raar geluid.
ik denk dat ik voor de traxxas ga.
grt

Is ook niet echt een eerlijke vergelijking, Sandmaster is 130 euro, de Bandit kost bijna 2 1/2 keer zoveel. Wil je met een Sandmaster meer prestatie, dan moet je hem wel wat opwaarderen, standaard is het een leuk wagentje om wat mee rond te crossen, maar vooral niet te wild.

Die krassen zul je op elke auto krijgen, als je over ruw terrein gaat. Het enige wat je daartegen kunt doen is of beschermende folie op de bodemplaat plakken, en/of zorgen voor goed afgestelde dempers, die de meeste klappen opvangen. De Sandmaster heeft geen dempers, maar veren.

Dat rare geluid van de motor heeft mogelijk te maken met beschadigde tandwielen, niet de sterkste kant van de de Sandmaster, of misschien moeten de lagers van de motor gewoon een drupje olie hebben. Bij gebrek aan onderhoud zal ook een Bandit vroeg of laat problemen geven.

Traxxas is populair, ook niet slecht, maar of het de beste waar voor je geld is, of dat ze hun reputatie wat uitbuiten door iets meer te vragen, daar zijn de meningen over verdeeld.

Is ook niet echt een eerlijke vergelijking, Sandmaster is 130 euro, de Bandit kost bijna 2 1/2 keer zoveel. Wil je met een Sandmaster meer prestatie, dan moet je hem wel wat opwaarderen, standaard is het een leuk wagentje om wat mee rond te crossen, maar vooral niet te wild.

Die krassen zul je op elke auto krijgen, als je over ruw terrein gaat. Het enige wat je daartegen kunt doen is of beschermende folie op de bodemplaat plakken, en/of zorgen voor goed afgestelde dempers, die de meeste klappen opvangen. De Sandmaster heeft geen dempers, maar veren.

Dat rare geluid van de motor heeft mogelijk te maken met beschadigde tandwielen, niet de sterkste kant van de de Sandmaster, of misschien moeten de lagers van de motor gewoon een drupje olie hebben. Bij gebrek aan onderhoud zal ook een Bandit vroeg of laat problemen geven.

Traxxas is populair, ook niet slecht, maar of het de beste waar voor je geld is, of dat ze hun reputatie wat uitbuiten door iets meer te vragen, daar zijn de meningen over verdeeld.

Ik vind dat je met traxxas best waar voor je geld krijgt gezien de prijs/kwaliteit verhouding.
En over de garantie op de elektronica hoor je niemand praten mag daar dan een bepaalde prijs voor staan?
Dus dat ze hun reputatie uitbuiten door iets meer te vragen vind ik twijfelachtig.

+ bij de andere merken betaal je vaak ook een stuk meer voor de onderdelen

Ik vind dat je met traxxas best waar voor je geld krijgt gezien de prijs/kwaliteit verhouding.
En over de garantie op de elektronica hoor je niemand praten mag daar dan een bepaalde prijs voor staan?
Dus dat ze hun reputatie uitbuiten door iets meer te vragen vind ik twijfelachtig.

Ik zei alleen dat de meningen erover verdeeld waren, dus of het echt strategie is, geen idee.

Garantie is leuk, maar als je er extra voor moet betalen, had je dat geld misschien ook in je zak kunnen houden, en pas uitgeven als er echt iets kapot is. ;)

Maar dat is een persoonlijke keuze, koop je een duurdere auto met "verzekering" erbij, of een wat goedkopere zonder die "polis"?

strategie moest reputatie zijn foutje humzzz .... was ook geciteerd in een quote.

Ik begrijp wat je bedoelt en veel geld blijft het in veel van de bekende merken/gevallen. En het blijft idd een persoonlijke keuze.

Wat ook nog mee speelt is de 2e hands waarde

kijk een tweede hands traxxas verkoopt natuurlijk veel makkelijker en duurder omdat hij zo gewild en er best veel vraag naar is (hoewel ik nooit een tweede hands zou kopen), dus ik wil maar zeggen dat traxxas best waarde vast is en je er 2e hands een best leuk bedrag voor terug kan krijgen. ik weet niet hoe dit bij de andere merken zit . Waar je hem zou willen verkopen Dit is zeker nog een overweging waar ik ook over na zou denken.

Dat is waar traxxas is populair en goed verkoopbaar als je hem beu bent.en je kan beter iets meer aan de auto geven (daar zitten ook al reserve spullen bij in de doos)en goedkopere ondeerdelen dan een goedkope auto en elke week gaan vpor een ander ondereel dat kapot is.%k snap de andere ook wel het zijn niet van de goedkoopste auto's .en e auto zal ook moeten afhangen van je rijstyle.
Grt

Dat is waar traxxas is populair en goed verkoopbaar als je hem beu bent.en je kan beter iets meer aan de auto geven (daar zitten ook al reserve spullen bij in de doos)en goedkopere ondeerdelen dan een goedkope auto en elke week gaan vpor een ander ondereel dat kapot is.%k snap de andere ook wel het zijn niet van de goedkoopste auto's .en e auto zal ook moeten afhangen van je rijstyle.
Grt

daar heb je een goed punt daar hangt het allemaal vanaf hoe je er mee omgaat.
Als je op fietscross baantjes gaat bashen met jumps van 4 meter of
meer :cool: dan weet je op de voorhand dat er dingen kapot kunnen gaan.

Leuke vergelijking voor je. Traxxas slash 4x4 kost ong hetzelfde als een losi ten sct rtr. Bijde kan je voor ong 400 euro vinden. Ik heb zelf geen ervaring met losi garantie, aangezien er geen elektronica kapot was. Ja ik heb ook een slash 4x4 gehad. Ik ga niet in op rij eigenschappen, maar gewoon wat je standaard krijgt.
Bij losi heb je een center diff, stalen assen en swaybars extra, vergeleken met slash. Voor die onderdelen ben je bij traxxas nog eens 100-150 euro kwijt. Dus de prijsverhouding klopt al niet.
Nu over de kwaliteit.
Het enige wat bij mijn losi kapot ging was de alu chassis die na een tijd rijden krom werd. Maar dat werd opgelost door een hamer te pakken een keer in de zoveel tijd.
Bij de slash, brak ik meerdere assen, draag armen, chassis brak door midden, body mounts en die center drive shaft brak door vast zittende steentjes.

Dus waarmee vergelijk jij die traxxas, dat je de prijs/kwaliteit verhouding goed vind?

stampede is toch 1/12th? of telt dat nog mee in de 1/10th scale? Ik heb ook zat autos gehad, waaronder 3 traxxas. Slash 4x4, erevo en summit. Ik moet je vertellen dat bij alle autos die ik heb gehad, traxxas de enige merk is waarvan ik de chassis en assen heb weten te breken. Ja, ik heb zelfs Rovans waar sommige mensen allergisch voor zijn en die zijn nog beter gemaakt dan de traxxas autos!

Tja.. met benzine auto's komt het koppel nu eenmaal soepeler in, dus als je vanuit stilstand meteen vol gas geeft, ja, dan zal er vroeg of laat iets sneuvelen met sterkere brushless motoren.
Ik rijdt zelf iig al ruim 4 jaar met een E-Revo op 6s lipo en een 2wd Slash (vxl op 3s) en ben hier erg over te spreken. De Slash 4x4 heb ik ook gehad, maar die viel me tegen.
Als ik dit vergelijk met bijv HPI, vind ik de prijs/kwaliteit van traxxas niet tegen vallen, de HPI auto's zijn normaal toch nog een eind duurder.
Ben zelf ook erg te spreken over Team Losi. Heb zelf nu nog een XXX-SCB, en dat autotje is ook echt fantastisch. helemaal nu ik het TLR upgrade setje gemonteerd heb.

iig of een auto heel blijft of niet heeft met deze merken meer met de bestuurder. als ik de 2wd Slash neem bijvoorbeeld. Met die auto hebt ik al echt onbenullig gereden, nog steeds met kunststof assen. (in 3 jaar tijd nog maar 2 keer vervangen. en toch aardig wat kilometers gemaakt.) 't ding blijft maar lopen normaal gesproken. Met de 2wd modellen van Traxxas sla je de plank iig niet mis als je mij vraagt.

Back