Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ik gebruik aerofly pro omdat deze bij mijn zender zat destijds... en nee in het echt vliegt het moeilijker dan op de sim.
justus
Hmm, ik heb toch echt met alleen heel wat fms uurtjes op de teller een accu met een goedmoedig model leeg kunnen vliegen en een veilige landing kunnen maken, recht voor mijn voeten...Ik gebruik Aerofly Pro Deluxe. Ik vind het een simulator die zeer goed geschikt is voor het leren vliegen met vliegtuigen. Voor helikopter is hij minder geschikt. Het vliegen ziet er heel goed uit en ik vind het ook best realistisch.
FMS is een flutsim. het enige simulator-effect is dat het vliegtuig ongeveer de kant op gaat waarnaartoe jij stuurt. Verder lijkt het er niet op. Bijna ieder vliegtuig vliegt hetzelfde, afstanden inschatten is moeilijk en veel dingen kloppen gewoon niet.
Zelf heb ik leren vliegen met een heel oude simulator die weinig beter was dan FMS. Ik heb ook niet gezegd dat het onmogelijk is. Laat ik mijn punt duidelijk formuleren: met FMS leer je sturen en met Aerofly leer je vliegen.Hmm, ik heb toch echt met alleen heel wat fms uurtjes op de teller een accu met een goedmoedig model leeg kunnen vliegen en een veilige landing kunnen maken, recht voor mijn voeten...
Het vliegen moet gewoon een automatisme worden, dit leer je enkel door veel uren te maken, maakt verder niet echt uit wat voor sim...
Ik gebruik Phoenix RC, waarom? Komt op het gebied van helivliegen aardig dicht bij het echte werk, betaalbaar in vergelijking met andere sims, gratis updates, gebruik van eigen zender. Voor het vliegtuigvliegen lijkt me RealFlight of Aerofly een betere keus, maar dit alles is natuurlijk persoonlijk.
Ik heb ook Phoenix enige tijd geleden aangekocht met de adapter voor mijn MPX Cockpit MM zender.Ik heb Phoenix rc 2.5,Realflight 4.5,Reflex,en Aeroflypro de luxe , en vlieg bijna alleen maar Phoenix omdat dit absoluut de mooiste is met veel mogelijkheden (ook voor vliegtuig).Moet erbij zeggen dat ik met mijn interface alle sims op eigen zender kan vliegen.
Ik heb ook Phoenix enige tijd geleden aangekocht met de adapter voor mijn MPX Cockpit MM zender.
Absoluut de mooiste en meest realistische van alle sims, èn betaalbaar (ca. 100€).
Tientallen flightsites, voor elk wat wils.
Alhoewel meer specifiek toegelegd op helivliegen heeft Phoenix toch een grote keuze aan vliegtuigen (nieuwe beschikbare modellen worden simpelweg via internet gedownload).
Alleen wat betreft zwevers (mijn interesse) is het wat magertjes gesteld (6 modellen waaronder de EZ* brushed en brushless).
Desalniettemin blijft het mijn favoriet.
Het enige wat ik nog echt mis is een 1920x1080 schermresolutie om Phoenix in full HD via HDMI op mijn LCD-TV te kunnen spelen (ik gebruik hem nu in 1680x1050 resolutie, zijnde de maximum resolutie van Phoenix èn van mijn 21" laptop).
Kun je op phoenix dan ook gebruik maken van je e-sky zender? of moet je toch een gevorderde zender hebben?
Allemaal vast bedankt voor de reacties,.. gelukkig zijn we binnekort jarig dus maar eens een leuke sim in me eigen schoen doen!
Ben JIJ dan de sint !? :-D