Welke servo voor rolroeren 2 meter zwever

• Topicstarter Topicstarter loekm
  • Startdatum Startdatum
L

loekm

Guest
Hallo

Ik ben bezig met het bouwen van een 2 meter zwever, orgineel zonder rolroeren, maar wil met behulp van 2 servo's in de vleugels rolroeren van 40 cm lang 2 cm breed aansturen welke kracht moet dit type servo
kunnen leveren .
Max inbouwhoogte 14 mm enige suggesties.

groetjes loekm

10 grams servotje van 10€ voldeed in mijn zwever perfect. En bij meerdere bij ons op de club. Anders pak je een 16 grams HS-81 of zo als je die 10 grams te licht vind..

Frank.

Hoi,

Zou ongeveer 2 tot 3 kg mini servos wel in passen. Uitslagen op zwevers zijn niet zo groot, ook zijn de snelheden vrij laag over het algemeen, dus je hebt er geen uitzonderlijke krachtpatsers voor nodig lijkt me.

Een goed voorbeeld is de HS-85bb van Hitec. Multiplex maakt tegenwoordig speciale servos voor in vleugels, bv de SLIM-STAR FL digi of de SUPER FL digi. Wellicht een beetje overdreven, maar als je toch geld genoeg hebt :)

Christiaan

hitec zijn veel te duur
Neem de dymond d 250 die zijn erg goed ook voor grote zwevers

hallo

kan de dymond 250 hier niet vinden denk dat ik voor de 81 ga

echter ben nu aan het twijfelen over v stelling van de vleugel deze is dubbel geknikt en de eerste knik is 2,5 graad maar de tweede is maar liefst 13 graden.
Kan deze tweede knik met gebruik van rolroeren minder dan 13 graden
worden en wat voor een effect heeft het als ik het zo laat :?:

groetjes loekm

Heej

Mocht je goedkoop willen, kan www.andys-hobbyshop.de wel interessant zijn. Bij diversen staan de hitec servos .

Wat betreft de dubbele V-stelling. Doel van deze V-stelling is dat het model zich zelf neutraliseerd (dwz horizontaal opricht) als de roeren in neutraalstand staan (dus als je de knuppels loslaat) je hoeft dus niet 'tegen' of de bocht 'uit' te sturen. Een dubbele knik maakt het toestel nog stabieler wat dat betreft en als je er één weg haalt zul je dus een iets minder neutraliserende kracht hebben en zul je ws met aileron uit een bocht het toestel recht moeten 'leggen'. Ik zelf vind een dubbele knik niet mooi om te zien en vlieg zwevers (of vloog :)) met idd één enkele knik van +- 3 graad. Ging zelfs prima zonder ailerons.

plaats eens wat foto's ben wel benieuwd :)
succes!
christiaan

Ik denk dat het niet ga werken met zo'n grote knik
De 2e knik moet je gewoon recht maken.
Anders werkt straks je richtingsroer 10 X beter dan je rolroeren.
Of te wel de rolroeren leveren alleen maar extra gewicht op.

Als de 2e knik er al in zit kan je de vleugel beter weggooien en opnieuw beginnen

ik heb nog wel een houtbouw (is folie klaar dus) zwevertje liggen. Is een Great Planes Spirit. Heb, zoals Bertus idd terecht zegt, de tweede knik weggelaten.... mocht je geinteresseerd zijn. Voor n habbekrats :)

De vleugel is nog in aanbouw Bertus ben eerst met het middenstuk begonnen is eengeheel, de vleugeleinde ong. 50 cm maak ik steekbaar
en naar jullie advies dus recht .
Christiaan bedankt voor het aanbod maar ik wil het bouwen onder de knie
krijgen zoals de meesten van jullie dat kunnen ,dus oefening baart kunst.
toch?? :D

groetjes loekm

Back