Welke schepen zijn in het bezit van de forum leden??

• Topicstarter Topicstarter ruud48
  • Startdatum Startdatum
Nou hierbij mijn gebouwde modellen.
Zal beginnen met diegene die niet meer in mijn bezit zijn.

Smit-LLoyd 109 Supplier 1:50
Oceanic Zeesleper Hegi
Rembertiturm Supplier Robbe 1:50
Altantic 21 Ridgid inflateble reddingboot
Fairmast Zwaartransportschip eigenbouw 1:50

Nog wel in mijn bezit zijn:
Smit-LLoyd 123 Supplier eigenbouw 1:50
Zeemeeuw Sleepvlet Ledoux 1:25
Tito Neri Havensleper Graupner 1:33

In aanbouw:
Parat Havensleper Graupner 1:33

Een vreemde eend in de bijt is mijn MAN trekker met oplegger van Robbe

hoi allemaal.

volgende schepen in mijn bezit

Robbe torpedojager 753
Smit rotterdam

En in aanbouw Smit Hunter 1:50

allen natuurlijk RC.

groetjes patrick :D

JA IK WEET HET DOOD ZONDE.

Maar bedankt voor de links deze foto`s had ik nog niet

patrick :D

Ben in het bezit van een Duitse torpedoboot (Graupner schaal 1:40)
Dankzij 3 high-performance motoren én schroeven schiet ie behoorlijk snel door het water.

Type 142
Zobel-classe

Gedoopt als de Puma - P 6097

De namen moeten nog aangebracht worden.

hier m'n bootje of eigenlijk racemonster in aanbouw:

f9cd3e2a.jpg

PPB dragcat met 26cc zenoah motor watergekoelde versie,

sander

Hai

Heb geen vloot, slechts een bootje (tot nu toe dan !!). :oops:

afb1111.jpg

De wavechopper van Kyosho.

Rene

hehe.... ik vlieg, maar kon het niet laten toch een leuk eendje te bouwen.... inclusief speed 500..... dat gaat redelijk hard...
8) :lol:

foto volgt...

groeten,

monkey

mijn vloot bestaad uit :
-een Cracker Box 53 cm met speed 600 op 8.4 Vollt
-BlueBird (mono 1) met Hopf Viber Eco-Race 7.2Vollt ook op 8,4 Vollt
- in aan bouw "Willem de Ruiter" is een Haven sleepboot

nog maar 3 boten maar worden er zeker meer 8)

Groeten Gerjan

heb de brake/elmshorn van graupner. zitten wat beginnersfoutjes in :oops:

Eerste bootje is de Paul Denker, een reddingsbootje van Graupner. Deze is al 20 jaar in mijn bezit.

Tweede Robbe Berlin, in aanbouw ( ook een reddingsboot )

plannen voor de bouw van de Zeemanspot, een reddingsboot van de KNMRZ zijn er wel, maar verder als het hout, de spanten en de tekeningen incl 40 foto's ben ik nog niet

heb op de plank staan de Glasgow van graupner, ben in de laatste fase bezig met de Sentinel, voor mij de AREND, een engelse boot maar nu geheel in een nederlands jasje.
als ie klaar is zal ik proberen een foto te plaatsen.
en het volgende object staat al weer klaar de Jan van robbe.
hiervoor nog diverse andere boten gebouwd zoals de weser, de smit nederland, (smit zaandijk).

afb2379.jpg

afb2513.jpg

afb2514.jpg

afb2515.jpg

Eventjes :offtopic:

Piet schreef:
ben in de laatste fase bezig met de Sentinel, voor mij de AREND, een engelse boot maar nu geheel in een nederlands jasje.

Hoi Piet,

De Sentinel is een pracht van een douaneboot (fabrikant: The Model Slipway) waar je heel veel plezier zult aan beleven.
Als je model volledig af is en je wilt het aan de hele wereld laten zien, stuur enkele foto's naar Mrs J. White van The Model Slipway op volgend adres: MODSLIP@aol.com en vraag haar of ze je foto's in de Photo Gallery van hun website wil plaatsen ( www.modelslipway.com ). Neem foto's van langs alle kanten van je schip zodat ze er de mooiste uit kan kiezen.
Als je dit moest doen, doe ze dan maar ook de groetjes van Luc uit Belgium. Ze kent me :wink:

En Piet, ik ben al benieuwd om enkele foto's van jouw 'Arend' te mogen zien :D .

Voor de leken onder ons die niet weten hoe de Sentinel er uit ziet, volgend fotootje:

afb2281.jpg

Is ze niet prachtig?

Ziezo, dit moest ik eventjes kwijt en nu terug :ontopic:

Droopy

Dit is mijn Ome Jan. Was van origine een onafgebouwde T.O.N. 12 van graupner die omgedoopt gaat worden naar Ome Jan. Dit was de eerst proefvaart na ombouw....inmiddels is er ook een lego-sleepbaiting en een bluskanon aanwezig.

afb2283.jpg

En dinsdag ga ik een Micro Magic halen. Was na Goes al overtuigd en de zaak waar ik inmiddels vaste klant ben heeft er net een paar binnen gekregen dus ik kan geen enkel excuus meer verzinnen.

groeten

Justus

Okay, dan mot ik het hier ook maar ff vertellen :lol:

1.) In aanbouw zijnde Happy Hunter (1:50), scratch-build en helemaal van hout (op de bewegende onderdelen na dan..... :lol: :lol: )

2.) Groot nieuws: heb net de tekeningen van de SmitWijs Typhoon binnengekregen in schaal 1:50. Deze wordt netzo als de Hunter ook helemaal van hout, en scratch-build. :lol:

En in de toekomst...tsja wie zal het weten, mischien een oil-rig, want ik mot straks wel wat te slepen hebben natuurlijk :roll:

Greetings,
Luit

Ik ben op dit moment bezig met de bouw van de Smit-Rotterdam van Billingboats, dus de geheel houten versie.
De romp is zo goed als klaar en ook aan de bovenbouw ben ik de laatste hand aan het leggen.
Toch duurt het nog wel even voor hij gaat kennismaken met het water.

De volgende boot zal een motorjacht worden. Ik denk aan de Najade of de San Diego.

Geloof het of niet: het is de Jules Verne geworden (zie bericht hieronder). Op dit moment staat ze te pronken in de hal. Vaart overigens als een :thumbsup: speer! (?)
De Smit heb ik -na haar ondergang- opnieuw gebouwd. Zie ook elders op dit forum.

Afgelopen week ben ik begonnen met de Düsseldorf.

Groeten,
Kees.

Sinds vandaag nieuwe aanvulling op de vloot: de Jules Verne van Graupner.

afb2394.jpg

Wordt weer een boel huiswerk... gaat beschreven worden in de Modelbouw Aktueel.
Als iemand nog een mooi jachtje zoekt: Ik heb de inhoud net bekeken: kwijl :thumbsup: ...

Roel

Back