Welke schepen zijn in het bezit van de forum leden??

• Topicstarter Topicstarter ruud48
  • Startdatum Startdatum
mijn vloot na een jaar scheepsmodelbouw bestaat uit:

Een Robbe Dolly met ingebouwde beginnersfouten :?

afb1092.jpg

Een Graupner Brake, die bouw ik momenteel. Ik hoop zonder ingebouwde fouten 8)

afb1094.jpg

En dan heb ik nog een speelgoedzeilboot van Nikko(ja ik weet het, het is speelgoed......moment van zwakte 8) ) en na 3 keer varen was ik verziekt door de besturing dus die ligt in onderdelen uit elkaar te wachten op een proportionele zender.

afb1093.jpg

en dan hebben we(mijn pa en ik) nog een eenpersoonszeilbootje(3 meter, dat wil zeggen je kan er met meer mensen in maar dan sla je om...... 8) )

groeten Casper

Momenteel ben ik in het bezit van de volgende schepen:

Triana zeilboot model trimaran van ROBBE
Butterfly zeilboot model trimaran van Graupner
Cat 460 zeilboot model catamaran van ROBBE (tekoop)
Windstar zeilboot model mono-hull van ROBBE
RUBIN zeilboot model mono-hull van Graupner

sleper model stoomsleper eigen ontwerp aandrijving dmv stoom

Voor meer info zie http://members.chello.nl/~t.iwema

Groeten,

Hugo

Dit is dan mijn boot, volledig zelfgebouwd, behalve de romp, deze is van een Graupner Tina (roeiboot) van 90cm.

Totale kosten vaarklaar: 132,23 euro (veel meer dan ik had gedacht!)

afb1562.JPG

Ik ben misschien nog van plan om een kleine revell 1:72 Arkona cruiser R/C te maken, maar dan zijn we weer een paar weekjes verder...
Hij is 38,2 cm lang en wil deze aandrijven d.m.v. servomotoren, kan ik hiervoor gewoon een batterijbox met 4 cellen gebruiken AA of wordt het geheel dan te zwaar?

ja dat kan wel, maar het gewicht speelt een belangrijke rol bij zo'n model. In mijn smit rotterdam heb ik 4 AAA batterijen liggen van 750 mAh die je bij een betere elektronika zaak kan kopen.

GreetZ kor

mijn rc floot bestaat uit de volgende schepen:

de maasbank (banckert) van billing boats.
de happy hunter van robbe.
tito neri van graupner.

deze boten heb ik niet zelf gebouwd maar gekocht.
dan heb ik ook nog een brandweer boot van graupner waar ik de officiele naam niet meer van weet, maar ik heb hem omgebouwd naar een politie boot. hier is het een jaar of twaalf mee begonnen en deze heb ik wel zelf gebouwd.
verder heb ik ook nog een smit nederland gehad zonder rc. maar deze heb ik weer door verkocht vanwege de aankoop van de happy hunter.
dan heb ik ook nog een mercedes benz clk op een tl-01 chassies maar die hoort hier niet thuis.

Stoomsleepboot Maarten 1:25 (gepensioneerd na botsing met vloer :oops: )

Motorsleper MS Holland 4 1:40 in zeer vroeg stadium van aanbouw (bezig met maken van mal voor romp)

Walrus klasse onderzeëer 1:50; bezig met inbouwen apparatuur an verbouwing van de romp na een verkeerd begin. Ik ben aanvankelijk uitgegaan van een dry hull submarine (scheepshuid is drukhuis) echter na veel vijven en zessen (lees lekkage) besloten de boel om te bouwen naar een wet hull (scheepshuid is siervorm, druklichaam ligt binnen scheepshuid en wordt vrij omstroomd).

Druklichaam gereed, inbouwraam compleet, duiktank met pomp in aanbouw, motorsteun met servohouders uit aluminium gereed), Accuhouder gereed, diepte/horizontaalregeling gereed.
Nog uit te voeren voor eerste vaart wet-hull:
- doorvoer schroefas door drukhuid,
- aanpassing ophanging/aansturing roeren (ben niet snel tevreden)
- doorvoeren door druklichaam (pomp, servokabel voorste duikroeren, achterste duikroeren.

EJK

Rigger 480 rip-off.
Nog in aanbouw maar zal binnen twee maanden wel eens varen.

Micromagic.
Druk mee aan het bouwen, deze moet zo snel mogelijk klaar zijn. Ik heb nog nooit gezeild maar 'k ben nu al bevangen door het virus. ;)

Graupner MaxiSpeed.
Volgens mij al 25 jaar in het bezit van onze familie en hij ligt nu bij mij op de plank, te wachten op een nieuwe schroef. In vergelijking met de moderne speedbootjes zo langzaam als een slak ....maar blijft leuk.

Graupner Carina, zonder bovenbouw.
Ligt een beetje haveloos erbij en ik heb er mijn twijfels over of ik ooit de motivatie kan opbrengen om hem weer in oude staat terug te brengen.

Kyosho RCsurfer "Lisa", met Bull Purple 18x2.
Gaat als de brandweer in de branding, je lacht je echt een breuk. :D

shark, onderzeeer gruapner
waalbank, banckert met iegen ontwep bovenbouw
zwarte zee, lek
pt-15, komt een speet 700 in
M-boot, zielboot
inga, tweemast zielboot van revell, moet niew tuig op
jachtje waarvan alle jeugt leden er een hebben gebouwd
redder, redingboot die deze winter wat voor moet gaan stellen

speedboten:
mini-eco
eco
mini-mono, gecko
mono1, montecarlo

ik hou mezelf dus nog wel even bezig...

Groeten Halmar

Ik heb niet overal foto's van, maar dat komt nog wel een keertje.

- Piepschuim speedbootje.
Ziet er erg grappig uit, en heeft gedient als vermaak voor een suffe zondag. Met een blok piepschuim om een uur of 1 de tuin in gegaan, en om 4 uur 1e proefvaartjes mee gedaan. Wordt nu omgebouwd met ander materiaal. Piepschuim polyesteren is een lastige klus kan ik je vertellen :?

- Billing Boats Banckard.
Hier is het varen voor mij echt mee begonnen. Als jong ventje voor mijn verjaardag gehad, en avonden aan gebouwd samen met mijn vader. Was een waanzinnig leuke en vooral leerzame ervaring.

- Smit Amsterdam ook van Billing Boats geloof ik.
afb840.jpg

De romp is nog zoals die origineel is, maar het volledig dekhuis is overnieuw, naar eigen inzicht gebouwd. Schip is eigenlijk van mijn vader, maar die heeft hem een jaar of 10 geleden in een vitrinekast gezet, en keek er niet meer naar om. Heb hem er uit gehaald, en weer vaarklaar gemaakt. Ben hem nu volledig aan het restaureren en automatiseren. Zoals je kan zien ligt het schip nog veel te hoog. Nog best wel veel aan te doen dus.

- Graupner Libera Ocean.
afb627.jpg

Mijn grootste trots. In Augustus voor mijn verjaardag gekregen van mijn vriendin, broer en ouders. Heel wat uurtjes aan gebouwd, en inmiddels vaart het als de brandweer. Nu alle accesoires er nog op zetten, licht er op, en dan is die af ;)
Op de foto is alleen de romp en dek gespoten en zitten er nog geen accesoires op.

In de planning ligt een Micro Magic, omdat die Libera Ocean een tweemaster is, en lastig meenemen is. Als ik zo even tussendoor wil gaan varen, is iets handzamers wel fijn.

Marco.

Ik ben nu bezig met de passagierschip Nieuw Amsterdam.
Ik heb de tekening kunnen krijgen. Hout heb ik vast gekocht. Ben nog bezig om de spanten te tekenen. Het zijn er 41 spanten totaal. De tekening is van de NVM. Schaal 1/200 lengte 115cm

Vincent

Even een correctie.
De Amsterdam is niet van Smit maar van Weismuller en de bouwdoos is geen Billing maar van Artesania Latina. Ik ben deze ook aan het bouwen maar niet van de bouwdoos en gebruik alleen de tekening.

Groetjes Hans.

Ow Zoef.. Dat wist ik niet meer ;)

Is al weer een paar jaartjes geleden dat hij, of zij zoals Roel zegt ;), gebouwd is.

Ben wel benieuwd naar wat je er van gaat maken Zoef? Hou je je aan de tekekening of laat je je fantasie er op los ??

Marco.

Ik houd de tekening aan maar details komen uit foto's van de Hamburg hetgeen een identiek schip is uit het blad modell werff.

Groetjes Hans.

Hans,

De Hamburg is niet een identiek schip, de Hamburg is de Amsterdam, of liever gezegd de Amsterdam is de Hamburg.
Het schip is in 1970 gebouwd en begin 1971 in gebruik genomen door de Hamburgse rederij Petersen en Alpers.
Na een akevietje met een sleep is het schip in 1974 te Hong Kong over genomen door Wijsmuller.
Ook de franse marine heeft (of had) 3 slepers van dit type in dienst

We gaan weer verder:

1. Thor van Billing Boats - Coast Guard boot met 2x jet-aandrijving.
2. Diablo van Robbe - speedboot met een speed700.

Back