Welke schepen zijn in het bezit van de forum leden??

• Topicstarter Topicstarter ruud48
  • Startdatum Startdatum
dinant zei:
Ik ben in het bezit van een kameleon.
kameleon1.jpg

En nog vele plannen maar tijdgebrek
:oops:
Heb je daar ook nog een tekening van

Mijn verzamelingetje, gekregen van mijn opa
-Sleepboot "Cullamix"
-Statisch model "Cutty Sark" (for sale)
-Statisch model "Xarifa" (for sale)
-Bijna vaarwaardige M-klasser "Indomptable"
-Nikko "atlantic 95" :)
-Houten optimistje "Z1" (statisch)
-binnekort 6 lelievletten (ben er mee bezig :))

Dit is mijn nieuwste aanwinst:

de Dino, een vastmakertje gemaakt vanaf tekening.

afb18444.jpg

afb18445.jpg

Hoop hem voor de vaardag in ekenstein klaar te hebben

André

Hoi allemaal..

Mijn vloot bestaat uit de:

Paula III
66695_100_0041.JPG

De Zwart Zee( in aanbouw )
66696_109_0959.JPG

De Marauder
66694_107_0792.JPG

De Lucky XI ( statisch model )
geen foto beschikbaar

Hallo beste modelbouwers,

Ik ben nog maar net aangemeld op dit forum dus vond ik het passend mijn vlootje :wink: voor te stellen:

1) een omgebouwd roeibootje "tina" tot motorjachtje met buitenboordmotor.
2) een pt-15 achtige jager met zelfgebouwd rookgordijnmechanischme en fusélanceerplatform.
3) in aanbouw, LCM 6 landingsvaartuig.
4) eveneens in aanbouw en volgens plan, landingsvaartuig L751 "eidechse"
5) vrachtboot volgens plan gemaakt en word deze zomer in een polyester jasje gestoken.

zo dit is m'n vlootje.
Groetjes Lucky

Hoi,

mijn enige (tot nu) vaartuig is de W3 van Robbe.
afb17916.jpg

Hier is nog een beetje werk aan en dan wil ik de Odin van Robbe eens bouwen.

Groetjes,

Frits

Hallo allemaal,

Deze boten zijn in mijn bezit :

De neptun van graupner.

afb15727.jpg

En dit is de vervoerskist voor de neptun.

afb18737.jpg

Een sleper/workboot (kant en klaar) alleen aan gepast.
De blusinstallatie is er af en eruit gehaald. (werkte niet)

afb18787.jpg

De king of missippi (in aanbouw)

afb18785.jpg

De atlantico (kant en klaar)
Deze is ook in de fammelie.

afb18788.jpg

En de Vlieland.
Dit schip wordt mijn nieuwe project, zodra ik de tekeningen heb en de king af is.

afb17849.jpg

Groetjes,

Hele stoere schepen hier zeg. Ik vind die mooie detail schepen prachtig om naar te kijken, maar zelf zou ik et geduld er niet voor hebben. :P

Mogen speedbootjes hun neus hier ook laten zien?
Zoja, deze is onderweg naar mij van towerhobbies:

Aquacraft Hammer EP
hcab10xx-features-2.jpg

Filmpje (3.5mb)

Ik ben pas begonnen in de bootjes, en mijn eerste model is nu dus onderweg. Ik wilde eens kijken voor andere modelbouw takken naast de vliegtuigen. :P Ben benieuwd of die nattigheid me gaat bevallen.

Lucky schreef:
Hallo beste modelbouwers,

Ik ben nog maar net aangemeld op dit forum dus vond ik het passend mijn vlootje voor te stellen:

1) een omgebouwd roeibootje "tina" tot motorjachtje met buitenboordmotor.
2) een pt-15 achtige jager met zelfgebouwd rookgordijnmechanischme en fusélanceerplatform.
3) in aanbouw, LCM 6 landingsvaartuig.
4) eveneens in aanbouw en volgens plan, landingsvaartuig L751 "eidechse"
5) vrachtboot volgens plan gemaakt en word deze zomer in een polyester jasje gestoken.

zo dit is m'n vlootje.
Groetjes Lucky

Hoi stadsgenoot, :wink:

Heb je soms ook fotootjes van die 5 schoonheden??
Die pt-15 en het landingsvaartuig zien er me wel zeer interessant uit.

Groetjes,

Droop

Hey droopy'ke,

m'n pt-15 is momenteel op m'n scheepswerf voor een nieuw laagje verf en het moteren van het rookgordijnmechanisme (dit was een resent ideetje van me).
Wat het landingsvaartuig Lcm 6 betreft; dit is een eerder gewaagd project, ik heb namelijk een bouwdoos gekocht van "trumpeter" Lcm '3', schaal 1/35, en na enig zoekwerk op het net ben ik erachter gekomen dat de Lcm 6 dezelfde romp heeft met dat verschil dat de Lcm 6, 6 foot langer is gemaakt dan de Lcm 3. Nu heb ik alle maten zo goed mogelijk overgenomen van dit bouwdoosje maar dan op een schaal 1/12 (kwestie van ruimte genoeg te hebben om batterijen en motors in te bouwen (twee ventilator aanjagers vanuit een auto op 12 volt komen erin die twee 55 mm messing vierblad props aandrijven). ik heb net het kielplan getekend en de spanten op mm- papier gezet, dus klaar om op hout over te tekenen. Lengte van het schip op 1/12: 1M46 lang en 36 cm breed.
Als slagroom op de taart komt er een RC- tank in.
Dat andere landings vaartuig daarvan heb ik het plan op 1/50 en zal gebouwd worden op schaal 1/35 (compatibel met tanks van Tamiya :) ).
Een scanner of digi. toestel heb ik helaas niet in men bezit dus de foto's zullen nog effe moeten wachten vrees ik.
tot slot heb ik nog een vraagje voor jou, in welke club zit jij, zover ik weet zijn er twee in het Gentse R.C.C.G. aan de watersportbaan en een club in Beervelde N.M.HC. k'ben namelijk van plan om me weer aan te sluiten bij een club. :lol: :D .

groetjes lucky

De Termiet en de Muskiet, twee slepertjes die geïnspireerd zijn op de vroegere slepers van de Belgische Marine. Ze zijn gebouwd in twee Pollux rompen, en natuurlijk volledig waterdicht. Elk heeft 4 NiMH-cellen van 3000mAh, en een Graupner multispeed140 (overbrenging 1/3), ze kunnen hier 3 uur mee varen. Aangedreven door een koperen schroef van 35mm, dat gaat vooruit.
afb19366.jpg

eerst de schepen die ik gehad heb oceanic zee sleper thysen duw boot voyt schnijder en dan nu de schepen in mijn bezit muinota stoomsleper in aanbouw van tekening eems coaster in aanbouw van tekening corintian coaster nieuw project van tekening frisian liner coaster holwerda in de toekomst eerst die andere drie maar afmaken :idea:

Mijn "vloot" heb ik een aantal pagina's terug al genoemd, maar sinds MSN de mogelijkheid heeft een eigen space te bouwen zet ik hier verschillende foto's van de bouw op.

Op dit moment zijn al te zien; de Silhouet deze is af, en de Yacht Mary, hier ben ik mee bezig, maar ook de opvolgers liggen er al.

Kijk maar eens op http://spaces.msn.com/members/herbie68.

Herbert

Back