Welke schepen zijn in het bezit van de forum leden??

• Topicstarter Topicstarter ruud48
  • Startdatum Startdatum
Mijn bootje is de Paula III van robbe, waar ik pas net mee begonnen ben :D

ik heb er nog niet veel 2 maar, maar ik ben er blij mee :wink:

ik heb een catamaran waarvan het merk nog onbekent
is en ik heb nu een zelfbouw rigger die bijna af is alleen
nog lakken :D

groetjess Jon :D

In mijn bezit zijn:

PT 15 van robbe 1/40 (2002)
HMS Snowberry inmiddels verbouwd naar de Hr. Ms. Friso II 1/72 (2003)
Hr. Ms. Wolf zelfbouw fregat 1/72 (2004)
Hr. Ms. van Speijk zelfbouw fregat 1/100 (nog in aanbouw)

Grt Michel

Ik ben echt een beginner, ik heb vooralsnog dus nog veel meer ideeen in mijn hoofd dan boten in het water...

Bovenop de boekenkast (ver weg van de katten) staat Bluenose II te preiken. (Billing Boats)
En nu ben ik bezig met de optimist van Dik van Kooij (http://home.wanadoo.nl/mdjvankooij/)

Anne

oke, hier volgt de vloot die wij thuis hebben:

Pa:
- Smit Rotterdam (Billing Boats) vaar-klaar
- Norderney + Mowe (Robbe) vaar-klaar maar pa is nog bezig met allerlei extra's, en zal voorlopig niet af zijn)

Ik:
- De Dolly (Robbe) vaar-klaar incl de nodige begin fouten ;)
- San Diego (Robbe) in aanbouw.
Het probleem is alleen dat ik en een poos niet meer aan heb gewerkt ik niet echt goed weet hoe ik verder moet. Ik heb de romp af, motoren liggen erin. Maar ik als ik verder wil moet ik eerst zender/vaart-regelaar/etc. inbouwen. Wil ik met de opbouw verder dan moet ik ook meteen rekening houden met eventuele extra's (wil draaiende radar, verlichting(doh), en een werkend anker). Dus ik weet het niet helemaal meer. Iemand tips?

Ook heb ik nog een RC Porsche, maar die heb ik puur voor het afraggen. Leuk om de hond mee te pesten ;)

- een opgebouwde kit : de "Bisquine" van Soclaine , prijs/kwaliteit nogal goed , wordt stilaan een spinnenwebbennest

- een ongeveer opgebouwde kit : de Korvet van Revell , 1/72 , zou ooit moeten varen

- een sleper , "scratch" gebouwd op 1/100 , te zien in de foto afdeling ( "Dundrum bay" )

- een vrachtschip , ook "scratch" gebouwd , ook te zien in de foto afdeling ( "Earl of Mansfield" )

- laatst project , pakketboot , "RMS Lusitania" , "scratch" , in de bouw , schaal 1/100 ,een vijfjaarplan die zeker meer dan 10 jaar zal duren :( :wink:

een heleboel andere projecten , maar het leven is tekort en de pensioen is te ver... :lol:

de groetjes

Laurent

Hallo allemaal, ik ben hier nieuw en ben bezig met de bouw van een mammoettanker schaal 1:100 van de shell.
Zijn er meerdere mensen die zich bezig houden met de bouw van koopvaardij schepen?

Gr Maarten.

Hoi Maarten,

Na wat slepers ben ik ook verder gegaan met koopvaardijschepen.
Heb de Roerborg van Wagenborg staan 1:100.
Ben nu volop bezig met een MSC schip, ook 1:100.

Zoals je ziet, beide containerschepen, lengte 1.40 en 1.73 mtr.
Hoe lang wordt die tanker van jou wel niet?

grt Anthonie

Hoi anthonie,

Mijn boot word 2,5 meter en bestaat uit 2 delen ivm het transport.
Zondag aanstaande staat de eerste proefvaart geplanned, afhankelijk van het weer. Erg spannend want het is mijn eerste boot.

Grt Maarten

Van een vloot is zeker nog geen sprake, en als die er komt zal het geen varende maar een statische vloot zijn.

Na jaren niets te hebben gedaan heb ik de de hobby weer opgepakt.

De Silhouet
constructo-silhouet(bouw01).jpg

De Yacht Mary.
yacht%20mary.jpg

De Zuiderzee botter
zuiderzee%20botter.jpg

Nu bezig met een garnalenkotter van Billing Boats de CUX87

Kijk ook op http://spaces.msn.com/members/herbie68 hier hou ik een soort foto logboek bij van de boot die ik gebouwd heb, bouw en nog ga bouwen.

Sinds vandaag de ook nog de Lucky XI (havenslepertje) in 't bezit :D
Klein maar fijn he :wink:

Ja:

Paula III (de kleuren doe ik waarschijnlijk anders) :
paula3.jpg

Lucky XI (jammer genoeg alleen tekening :( ):
luckyXI.jpg

Lucky XI is een statisch model, maar misschien ga ik 'm "varend" maken

Maar ik ben in bezit van
De Triana een trimaran van robbe.
De Micro Magic van graupner de mm62.
Hydro & marine - Streamer.
En tekeningen van de zwarte zee II - III EN IV de zwarte zee IV schaal 1 op 50 dus plannen zat zal ik maar zeggen 8)

Hoi adam
Er valt wijnig over te zeggen :lol: ik heb de tekening laten vergrooten van 1 op 100 naar 1 op 50 dus er waaren plannen om te gaan bouwen :) .
Maar en is een Hydro & Marine streamer tussen door gekomen 8).
Dus lig het projeckt stil eigenlijk nog niet begonnen :wink:
En ik vind die zwarte zee II ook heel mooi maar nog schaal 1 op 100 tekening dus eerst zou ik hem op schaal 1 op 50 moeten laten maken. Want als ik iets wil bouwen zou het tog grooter woorden als standaart :wink:

Back