Ik ben meer met vliegen bezig maar heb me afwijkingen,.
Dit is een van de twee bootjes die ik heb,.
YouTube - 12" R/C HMS KING GEORGE V Revell 1:570
De laatste weken aan me andere boot bezig en die is bijna af,.twee jaar geleden aan begonnen met als basis een bij het vuil gevonden romp.
De uitdaging met me zelf was het een soort van marine schip van te maken waar alles aan,. anders zo veel mogelijk, functioneerde.
Het heeft vaak en lang stil gestaan omdat ik niets koop maar bij elkaar spaar,.er zit zelfs een electr beterschaps kaart in verwerkt om maar een onderdeel te noemen

Alleen de schroef,.as en servo's heb ik er voor aan geschaft.
Misschien dat ik nog een rook maak ding,.hoe het ook mag heten,.aan schaf gezien die niet zo duur zijn en dat een hoop gerommel bespaar om er zelf een te maken.
De besturing is met een futaba 6 kanaal vlieg set,.
Met sturen van het roer draait het achterste geschut mee,.het voorste heeft zijn eigen servo,.op de zender is dat me trim kanaal .,ik wil daar misschien nog een zoeklicht mee koppelen,.ben er nog niet helemaal over uit.
De radar voor staat gekoppeld met de verlichting,.die achter op draad gewoon altijd als het schip,.en dan kan je het ook zien,.aan staat.
De torent achter op bestuur ik met de rechter stick op de zender en gebruik de laatste servo kanaal voor een relay schakeling om twee gloei spiralen te activeren zo dat die een rits baby vuur pijltjes kunnen af schieten en dat natuurlijk op een zeeer veilige afstand,.vandaar de vlieg set met z,n multi kilometer bereik,.maar dat is meer voor de lol en demo,.grotendeels is zal ik dat niet gebruiken maar gewoon lekker varen.
Als die knop om gaar gebeurd er ook nog een reeks loop lichtjes af op het schip en gaat er ook een mini lazer aan,.zonder dat dat bij iemand in zijn ogen schijnt natuurlijk.
Dat torent ding was ook meer eigenlijk voor de show,.later me af gaan vragen af ik ,m werkelijk kon laten schieten,.die fase ben ik nu in beland en het werkzaam te krijgen,.de rest doet het en hij vaart al,.3 weken geleden zijn doop gehad ,.nu wil ik alles werkende hebben.
Er moet nog een extra veiligheid dmv een master switch voor de torent en ik ga denk ik de gloei pitten zelf maken,.een paar die niet na 5 keer door branden.
En dan de laatste mini details er op plakken.
edit,.sorry dat ze donker zijn,.met flits bleef er niets van over,.