Welke schepen zijn in het bezit van de forum leden??

• Topicstarter Topicstarter ruud48
  • Startdatum Startdatum
Mijn lijstje:

Sagitta Bergen van Robbe (in ombouw)

Sagitta%20Web%2020.JPG

Flevo MS Progress 5 (in aanbouw)

Flevo%205.jpg

Oceanix Orion (in aanbouw)

Oceanix%20Orion%201%20-%20WEB.JPG

Groet, Mario

@Ebe,

Er heeft hier op het forum ook een Swath loodsboot te koop gestaan.....(ik weet niet meer van wie)
Ben je die verder aan het verfraaien of is het een eigenbouw ?

Hoever ben je met de 7-provinciën ? en welke schaal is het (1 : 100 ?)

Mooi fregat.....ben benieuwd naar beelden als ie klaar is.

Groet,

Mario

Mario,

Die Swath is van mij.
En, Ebe heeft die niet gekocht, want hij wil zijn Swath in een kleinere schaal bouwen dan ik.
We hebben er regelmatig contact over.

Wim

Ow...!! Okay....

Maar je hebt hem wel te koop staan toch, Wimg ?

Ik dacht al dat ik inderdaad in een posting van jouw iets gelezen had erover, maar ik wist het niet meer zeker...

Hoe is het met de Marieje ? Ben je al aan het plannen ?

Groet,

Mario

Heb contact gehad met m'n oom.
Hij is geinteresseerd. Wil me met info helpen, maar er is niet veel. Alles wat er is, is een lijnenplan. Zal ik zelf spanten uit moeten construeren. Al het overige zal waarschijnlijk moeten komen van opmeten uit het origineel.

Nu ja, dan heb ik wat te doen ;)

Wim

@Wimg,

Dat is dan natuurlijk wel een goed excuus om met je oom een eindje te gaan varen, toch ?

Onder het motto "vaartechnisch onderzoek voor modelbouwdoeleinden"

Gr.

Mario

Zou leuk zijn :)

MAAR,

Ze ligt de komende winter weer op de kant voor het broodnodige onderhoud.
Dat geeft mij natuurlijk weer de gelegenheid haar eens te bezoeken en van onder tot boven door te meten.

Wim

Dat is ook weer waar......al varend is het ook zo moeilijk foto's maken van het onderwaterschip toch ?

Ik wou dat ik zo makkelijk toegang had tot het origineel.......dan zou ik met mijn 1Gb kaart in de camera nog niet voldoende hebben..... :D

Weet je wel al in welke schaal je wilt gaan bouwen ? Moet het overigens een varend model worden of een statisch ?

Genoeg voorbereidingen in ieder geval !!!

Ben benieuwd wanneer je de eerste beelden hier plaatst.

Groet en P.W.

Mario

Met m'n 1GB kaart heb ik afgelopen zomervakantie ca 550 foto's en een paar kleine filmpjes gemaakt. Hij was daarmee slechts half vol, dus ik heb ook ruimte zat voor de foto's.
Op het droge liggend heeft z'n voordelen dat ik dat onderwaterschip leuk kan fotograferen. Maar ik moet eerst nog maar eens aan de tekening komen. Heb nog geen bericht meer gehad. Zal nog eens bellen of m'n oom al wat heeft kunnen vinden.

Dat model moet "natuurlijk" varend worden, en ook zeilend. Ik heb al een keer of wat een bijeenkomst van Mini Sail op het Rutbeek meegemaakt en ben er van overuigd dat het model varend kan worden. Ik denk dat de lengte zo ongeveer 1 meter gaat worden. Schaal weet ik nog niet, want ik weet de originele lengte niet ;)

Wim

@Wimg,

Dat lijkt me wel een mooi gezicht als je er een varend model van maakt.....ik hoop dat je er wat foto's van publiceert hier....

Succes met de bouw.......

En je weet.....er is altijd nog het archief van de NVM waar tekeningen te krijgen zijn......dus aan een model zul je altijd wel komen.....

Groet,

Mario...

Ik ben helemaal nieuw hier op het forum, leek me leuk om hier als eerste op te reageren.

Ben ooit begonnen met de Zwarte Zee van Billing Boats, een heel eind gekomen maar nog niet klaar.

Heb een Yamato schaal 1 op 200, is in principe vaarklaar, ben nu aan het kijken voor de extra functies.

Smit Rotterdam, statische boot.

Atlantio, jacht van zo'n 60cm waar vanalles mee geëxperimenteerd wordt.

De U16 van Gaupner om de goudvissen mee te pesten.

En dan nog diverse experimenteer-modelletjes, gewoon voor de lol.....

Heb een chronisch tijdgebrek dus het vordert allemaal niet zo snel. Maar de lol is er niet minder om!

Hallo Allemaal,

Ik heb zelf tot mijn beschikking ;

Een Akula II K157 (vepr) en de USS Abraham Lincoln (Patrick Henry) en een USS Snook SS-297 (gato class) en Dolly waar ik nog mee bezig ben.

mijn wens is nog om een leuke sleper te hebben.

Sinds een jaartje weer eens een update.
Mijn vloot bestaat nu uit:

VSP havensleper PARAT (vaargereed en in bedrijf sinds 2004)
Patrouillevaartuig Norderney (varend, maar in constante staat van opbouw en ontwikkeling sinds 2005)
Bijboot Möwe (varend sinds 2005)
Zeesleper Happy Hunter (Vaargereed en in bedrijf sinds 31-12-06)
Rivierslepertje "Balbootje" (nog niet aan begonnen)
Zeilboot Smaragd (In aanbouw)
Zeilboot Seawind (Varend sinds 1999)
Zeilboot MM 1022 (Varend sinds 2005)

Allereerst de beste wensen allen. ik heb mij zojuist aangemeld nadat ik aan het surfen.

Ik heb vele verhaaltjes gelezen over moeilijkheid van sommige modellen, wel of niet van tekening.
Velen bouwen denk ik middels een bouwdoos, zie de vlootlijst van de leden, begrijpelijk omdat het vrij lastig kan zijn om aan tekeningen te komen.

Ik werk zelf bij een grote scheepswerf en bouw alleen van tekeningen, momenteel ben ik de laatste hand aan het leggen van een containerschip, de beluga sensation van de beluga group, bouwjaar 2004.

De kiel heb ik net gelegd van de Volharding 601, het orgineel zal de clipper saga gaan heten en komt april dit jaar in de vaart.
Of beiden gaan varen weet ik nog niet, het bouwen vind ik veel leuker.

Binnenkort zal ik wat foto materiaal plaatsen

hoi allemaal,

even een plaatje vanuit de testbak en hoop gauw wat foto`s van af de water kant te kunnen maken.

Back