Welke off road auto met budget van €500,-

Kan iemand mij helpen? Ik wil een goede off road auto kopen. Ik traxxas jato 3.3 is dit een goede auto? Of hebben jullie betere auto's in gedachten?

Mvg
Berrie

Laatst bewerkt door een moderator:
Wil je een nieuwe, of een goede 2ehandse wedstrijdwagen. Hpi is degelijk... Of een mugen mbx6 (r) of mbx7. Xray xb9...

Jato is GEEN offroad wagen, hij is snel (zeer snel) maar wlrdt onterecht offroad genoemd.

Wat zijn je wensen?

Waarom zou eem Jato geen offroad zijn? een echte onroad is het ook niet...
Kijk anders ook even naar de RTR modellen van JQ, Serpent en RB.

Naast onze achtertuin. Ligt een weiland. Waar alleen zomers mais op staat. Dus de rest van het jaar kan ik het daar lekker scheuren. Maar ik wil graag ook bij een vereniging(dus die moet ik ook nog zoek) hebben jullie daar ook toevallig ervaring mee??
Mvg Berrie

Ps. Ik ben echt een ontzettende beginner. Dus wil ook niet veel van de auto's af. Dus echt wensen zijn moeilijk te omschrijven. Maar een lekker pittig bakkie wat scheurt en waar ik wel wat van kan leren en sleutelen. Dat lijkt me het leukst.

Waar woon je? (voeg dat toe aan je profiel)
Als je bij een club gaat rijden ( wat ik je aan kan raden, daar kan je veel van anderen leren), word het kiezen een stuk makkelijker wat het model betreft.

Ik heb het ook even in mijn profiel gezet. Maar ik woon in Ermelo. Het mooiste is natuurlijk een vereniging die beide banen heeft on road en off road. Ja ik wil graag een hoop leren en ga zo maar door. Ja idd veel rond kijken op internet. Want ik weet ook nog niet of ik truck of buggy of een truggy wil. Kun jullie pro & no vertellen??

Ik heb het ook even in mijn profiel gezet. Maar ik woon in Ermelo. Het mooiste is natuurlijk een vereniging die beide banen heeft on road en off road. Ja ik wil graag een hoop leren en ga zo maar door. Ja idd veel rond kijken op internet. Want ik weet ook nog niet of ik truck of buggy of een truggy wil. Kun jullie pro & no vertellen??

Ik zou zeker bij een club gaan rijden, en zeker lekker de clubwedstrijden mee doen. Zeer leerzaam.

Wat het model betreft, tsja dat is natuurlijk heel erg persoonlijk. Ik heb persoonlijk niets met onroad.
Ja eens kijken bij de club, al zal daar nu niet veel te doen zijn gok ik zo.
Ik denk dat als je moet kiezen tussen buggy of Truggy je met een buggy meer aansluiting zal vinden bij anderen omdat dit wat meer gereden word.

Heey paultje040

thanx voor de tips;-) zijn er eigenlijk wel verenigingen met 2 soorten banen? On road leek mij leuk. Omdat ik totaal beginner ben en ik dit ook dicht bij mijn huis kan doen. En toch ergens mee beginnen. Zodat ik het sleutelen ook leer.

Een club dicht bij huis is echt helemaal super. Ik kan je echt aan raden om eerst eens bij de club te gaan kijken/praten/vragen. voordat je een paar honderd euro uit geeft aan wat jij denkt dat goed is.
Been there, done that!

Uiteindelijk ben ik erg snel overgestapt op wat professioneler materiaal, het "speelgoed" spul leeft niet lang op een baan.

Oke thanx paultje040! Utrecht zit RACO2000. Die heeft 2 soorten banen. Apeldoorn heeft volgens mij alleen on road. Qua afstand is apeldoorn aantrekkelijker alleen utrecht bied meer. Dus dat wordt idd ff nadenken.

Waarom zou eem Jato geen offroad zijn? een echte onroad is het ook niet...
Kijk anders ook even naar de RTR modellen van JQ, Serpent en RB.

Een Jato zit idd wat tussen off- en onroad in. Goed voor op vrij vlakke gravel oid maar veel verder zal je er niet mee geraken. Het is nogal snel te hobbelig en ook wat overpowered.
Verder zitten er 2 versnellingen aan die je dan ook nog eens moet afstellen. Denk dat er dan voor offroad veel betere wagens beschikbaar zijn, een aantal merken noem je al op. Die RTR's zijn afgeleid van de wedstrijdwagens en zijn zeer geschikt.

Heb Paultje zien overstappen van HPI trophy naar een 2de hands (belgische :p) Mugen MBX6 en het verschil is niet alleen op gebied van kwaliteit maar ook op gebied van rijeigenschappen merkbaar.
Dus eens langsgaan bij je club van keuze en daar eens je licht opsteken.

*edit*
Een buggy bouwen is niet moeilijk, soms zijn er wel kleine handige dingen die je als beginnen nog niet weet, maar in elkaar steken zou voor de meeste wel moeten lukken en anders vragen, vragen,... tot je het kunt.

hoi,,

ik zou gezien het budget voor een goed onderhouden tweedehands wedstrijdauto gaan.Want je hebt natuurlijk nog meer spullen nodig,,is het budget alleen voor de auto of is het je hele budget? Zelf ben ik op aanraden van rijders bij de club ook begonnen met een tweedehands goedonderhouden mugen mbx6 en ik ben er zeer tevreden mee.Dit jaar rij{2014} ik ermee door en dan is het de bedoeling om een nieuwe auto aan te schaffen.

Dan gaan we eens rondzoeken op marktplaats. Budget is voor auto en de rest eromheen. Ik heb natuurlijk al wel wat spulletjes. Bedankt allemaal voor jullie reacties. Dus hpi en mugen. Zijn goede merken voor eventuele wedstrijden? Het is ook gewoon om bij huis te scheuren.
Maar als ik zelf ga bouwen. Wat voor een motor is aan te raden? Een 2.5 een 3.3 of zelf zwaarder?

Mugen, xray, serpent, JQ, losi, teamC. Dat zijn zo ongeveer de merken die je op wedstrijden zult zien.
Hpi richt zich meer op de hobbyist die niet aan wedstrijden meedoet.
Wel prima auto's trouwens.

Voor de motor is 3,5cc (of .21 ci) het meest gangbaar.

2e hands kan maar ik zie weinig (recente) wedstrijdauto's op marktplaats helemaal compleet voor €500. Ik denk dat je beter een nieuwe kan kopen. Zoals Roelof al zei, bijv. de JQ. Prima auto en dan heb je de auto rtr. Je kan de auto ook ombouwen naar de Yellow editie (kitversie). Serpent heeft ook een hele mooie rtr versie. Ik zou eerder hier naar kijken dan marktplaats. Deze rtr's zijn qua kwaliteit ongeveer net zo sterk als de "competitiebroertjes"

Ik zal deze dagen op internet rond kijken. Ook naar zelfbouw. Want dat lijk me ook erg interessant aangezien je zo ook de auto leert kennen. Heb nog wel een chassis liggen maar daar ga ik een ander project van bouwen. Als het tenminste mij gaat lukken.

Zelfbouw zal er niet inzitten vrees ik.
Er zijn niet heel veel goedkope (1/8 brandstof) zelfbouwkits volgens mij.
De kits van competitiewagens schommelen allemaal rond de 450-650€. Bij de meeste betreft dit enkel het chassis en een body.

500€ nieuw zal er enkel een RTR inzitten en daar is niets mis mee (als je een goede koopt).
Volgens mij heeft HongNor ook nog steeds RTR kits, daar ben ik mee begonnen en die deed het zeker niet slecht.

Back