Welke moderne LiPo lader?

Ben inmiddels ook aan het rondkijken naar een voor mij geschikte duo lader, mét AC (ik laad alleen aan het net). Ik gebruik doorgaans tot max. 3S lipo's, niet erg zwaar. Graag een duo om geen twee laders meer in mijn zenderkoffer te hoeven proppen als ik naar de club ga.
Alle laders die ik zie hebben aparte balanskabels nodig, vind ik gedoe, tot dusver kon ik de balansstekker van mijn lipo's altijd rechtsreeks in de lader pluggen, maar dat lijkt helemaal uit de mode te zijn?

Hè... die smalle sleuven met 7 pennetjes, daar kan je toch de balansstekker van een lipo niet rechtstreeks insteken? Ik dacht dat daar onvermijdelijk een balanskabel tussen moest?

Zolang je accu’s en lader maar dezelfde balanceerstekkers hebben.
JST-XH is tegenwoordig wel de meest gebruikte standaard, alleen Graupner blijft hardnekkig aan de JST-EH stekker vasthouden.

Elke ISDT, Junsi, Hota en Toolkit lader heeft JST-XH.

@bdoets jazeker wel, alleen opletten aan welke kant de min zit, staat op de lader.

Hè... die smalle sleuven met 7 pennetjes, daar kan je toch de balansstekker van een lipo niet rechtstreeks insteken? Ik dacht dat daar onvermijdelijk een balanskabel tussen moest?
Gaat prima :) Die kleine verticale sleuvjes zijn ervoor zodat 2s maar ook 6s stekkers passen.

Mijn iCharger accepteert alleen een 10S balance kabel. Voor minder cellen heb je wel degelijk een bordje nodig.

Op mijn Dual medion lader is de balance plug niet voorzien om alle minder cellen stekkers in te pluggen maar ik knip altijd die ene ribbel van de accuplug af zodat het makkelijk gaat passen zonder de tussenkomst van een balance board.

Back