Welke lipo computercharger?

ik heb vorige week de bovenstaande besteld. volgens enkele test berichten een perfecte
prijs kwaliteit verhouding.

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien makkelijk als je wat meer info verschaft...

Zoals:

Butget, hoeveel S en mah wil je laden?

Hoe snel wil je laden?

Op 12V of op 230V?

Jouw vraag is hetzelfde als: Ik ben op zoek naar een auto, welke zal ik nemen...

Kan men niet zoveel mee ;) En je wilt toch wel doelgerichte info neem ik aan.

Ik ben nieuw in deze hobby en zoek een lader voor al mijn heli's

ik heb een blade mcx2. 120 sr en een esky honeybee fp v2.
Dus ook diverse lipo's nu zoek ik een lader welke ook met mijn toekomstige cp werkt.
bijvoorbeeld een 450 klasse heli.

Hij moet thuis en in de auto laden op 12v

Ik kan je sowieso adviseren om dan een 12volt lader te kopen met een losse voeding voor thuisgebruik.

Qua heli's weet ik niet zo veel af van accu gebruik

Ik kan je wel vertellen dat ik zelf 2x een imax b8 en 1 maal een imax b6 heb

de accu's die ik voor mijn vliegtuigen gebruik verschillen ook van 2s 1300mah tot en met 6s 5000mah

De imax b6 is leuk voor de kleinere accu's 1s tot 6s met niet al te hoge capaciteit (hij kan maar max 5Ah laden)

De imax b8 kan gebruikt worden van 3s tot en met 8s en 7Ah laadvermogen.
Deze gebruik ik ook voor alle accu's maar ook voor de 6s 5000mah.

De b8 is ook wat sneller met balanceren en ontladen van de accu's.

Maar staar je nu gelijk niet blind op imax laders... er zijn diverse soortgelijke laders van, zoals die van turnigy, enz, enz

Kijk gewoon eens bij Hobbyking bij de laders met de info die ik net gegeven heb, en maak zelf een keuze op basis van de accu's die je wilt gaan gebruiken

Houd er ook rekening mee dat als je op het veld staat dat je de accu's wat sneller wilt laden (2C ongeveer), anders sta je langer te wachten dan te vliegen.

Succes :thumbsup:

Zelf heb ik de Turnigy Accucel 6 (50w). Bevalt me erg goed. De lader wordt geleverd met accu klemmen en een aansluiting om lipo's met een XT60 aansluiting te laden tot maximaal 6s.
Zelf gebruik ik hem thuis met een oude adapter van een monitor. Deze heb ik gratis van mijn werk mee kunnen nemen en geeft een spanning van 12V met 5A. Dus voldoende voor deze lader. Moest er alleen een andere stekker aan solderen.

Wil echter grote zware accu's snel laden dan moet je een wat zwaardere (en duurdere) lader nemen. Maar voor mij is het voor 3s maximaal. Dus voldoende.

Als eerste computerlader vind ik deze echt super!!

zoek even naar Maxxtraxx laders of RC Plus.. zijn ook Imax laders maar dan via promodels geleverd... en voor net zo'n gunstige prijs en wel nederlandse service en garantie !!

of deze

iMAX - SkyRC iMAX Quattro B6 DC Charge

Leuk ladertje, vind het persoonlijk alleen een beetje veel geld.

Kijk gewoon bij hobbyking.com of ebay.com en bestel daar dan een imax b6

Ben je stukken goedkoper uit (ook als je er 4 besteld;))

bij hobbyking hebben ze ook een vergelijkbare lader maar dan voor 70 dollar en 18 dollar verzendkosten... 90 dollar is ongeveer 70 euro!!!! scheelt nogal een stukkie;)

en koop in nederland (bijvoorbeeld bij alternate) in dit geval een 200watt computer voeding

****IMAX B6 TWIN PRO BALANCE CHARGER
Prijs valt ookmee en ik nl garantie etc...
Aparte voeding om hem licht te houden toch?

****IMAX B6 TWIN PRO BALANCE CHARGER
Prijs valt ookmee en ik nl garantie etc...
Aparte voeding om hem licht te houden toch?

Ja is een leuke lader;)

Rest alleen nog de vraag wat je over hebt voor de garantie.
De B6 twin pro zie ik niet bij HK staan, maar als je 2 losse laders besteld dan ben de je daar met verzenden mee ongeveer 45 euro kwijt.
Als je in nederland dan nog eens voor 55 euro garantie moet kopen (en ga na wat er onder garantie valt ;)), dan vind ik persoonlijk HK interesanter.

Ik zou (maar dat is ook persoonlijk) losse laders kopen.
Gaat er een kapot, dan gooi je hem weg en koop een nieuwe voor 25 euro... met twee laders in een zit je gelijk met een groot ding waarvan maar een lader het doet, en als je het op moet sturen ben ook je gelijk je goede lader kwijt.

En ik gebruik op dit moment langer als een jaar een B8 en een B6, en die doen het alletwee prima.
Ondanks dat ik ze constant mee sleep naar de vereniging, en ik ben er ook niet echt lief voor:rolleyes:

Back