Welke gearing en LiPo's voor mijn E-Revo Brushless?

Gens ace haal je gewoon van de Gens ace website uit Duitsland, 60 euro per stuk geloof ik + shipping. Ook gewoon duur dus. Prima accu's maar presteren gelijk aan nano-techs verder denk ik(zijn "maar" 25C), misschien wat betrouwbaarder wel.

Ik zou de nano-techs kopen :)

Kom er net achter dat ik mn creditcard niet op mn kamer heb liggen...
Studentenleven valt niet mee. ;)
Dan bestel ik ze komend weekend maar...

Hoe lang gebruiken jullie die Nano-Techs trouwens al?

Kan toch gewoon via Paypal ;). Ik een jaartje nu, werken nog prima nu.
Fijn om te horen! :)
1 van mn oude Zippy's die ik 2 jaar geleden gebruikte was na een tijdje gaan opzwellen, daarom vroeg ik het even na.

Ik ga ze straks even bestellen via paypal...
Helemaal vergeten dat het zo ook kon natuurlijk. :lol:

Nu een seizoen met de nano's gereden. Ik rij op een circuit dus krijgen ze bij mij wel op zn donder. Denk een lading of 30-35 per 2x2S setje (heb 3 setjes) er door heb gejaagd en zijn nog top. Welliswaar onderhoud ik ze wel goed. Ik laad ze de avond van te voren dat ik naar het circuit ga (1-2C, niet hoger) en als ik weer thuis ben laad ik ze op in storage mode met een 0.5C. Als ze langer dan een maandje liggen doe ik voor elk setje een laad/storage cycle.

Nu een seizoen met de nano's gereden. Ik rij op een circuit dus krijgen ze bij mij wel op zn donder. Denk een lading of 30-35 per 2x2S setje (heb 3 setjes) er door heb gejaagd en zijn nog top. Welliswaar onderhoud ik ze wel goed. Ik laad ze de avond van te voren dat ik naar het circuit ga (1-2C, niet hoger) en als ik weer thuis ben laad ik ze op in storage mode met een 0.5C. Als ze langer dan een maandje liggen doe ik voor elk setje een laad/storage cycle.
Ik ben (nog) niet zo bekens met het goed onderhouden van LiPo's...
Hier ben ik nu meer kennis over aan het opdoen voordat ik mijn Nano-Techs binnenkrijg binnenkort.

Ik weet nu dit:
- Niet te lang van te voren opladen tot 4,2V per cel met 1-2C.
- Niet verder ontladen dan 3,2V per cel.
- Opslaan met een spanning van 3,7V per cel.
- Langer dan een maand opslaan, ontladen (0,5C) en weer opladen (1-2C) tot 4,2V per cel.

Klopt dit allemaal en vergeet ik niks?

Correct!
Alleen het laatste zinnetje klopt niet geheel:
-Je lipo is na een maand stil liggen op een spanning van ~3.85V/cell(storage mode). Daarna laad ik hem op met 1-2C (stel je heb een lipo van 5000mAh dan komt dit neer op 5-10A laad stroom) tot 4.2V/cell en ontlaad hem vervolgens weer naar ~3.85V/cell (storage mode). Na een maand niet gebruiken herhaal je het weer ;). Gebruik je hem bijv na een week weer kan je deze cycle gewoon overslaan. Ik doe dit eigenlijk een beetje om de lipo "wakker" te houden.

Correct!
Alleen het laatste zinnetje klopt niet geheel:
-Je lipo is na een maand stil liggen op een spanning van ~3.85V/cell(storage mode). Daarna laad ik hem op met 1-2C (stel je heb een lipo van 5000mAh dan komt dit neer op 5-10A laad stroom) tot 4.2V/cell en ontlaad hem vervolgens weer naar ~3.85V/cell (storage mode). Na een maand niet gebruiken herhaal je het weer ;). Gebruik je hem bijv na een week weer kan je deze cycle gewoon overslaan. Ik doe dit eigenlijk een beetje om de lipo "wakker" te houden.
Oke, bedankt voor de hulp!
Waarom kies je voor "storage mode" 3,85V?

Storage mode is een modus op je lipo lader. Eigenlijk alle digitale laders met een schermpje hebben deze functie. Als je deze modus selecteert, laad/ontlaad hij de lipo tot ~3.85V/cell. Sommige laders hebben een variabel instelbaar voltage tot hoever ze moeten laden/ontladen in de storage mode.

Storage mode is een modus op je lipo lader. Eigenlijk alle digitale laders met een schermpje hebben deze functie. Als je deze modus selecteert, laad/ontlaad hij de lipo tot ~3.85V/cell. Sommige laders hebben een variabel instelbaar voltage tot hoever ze moeten laden/ontladen in de storage mode.
Ok, dat wist ik niet... Dan heeft mijn lader dat ook.
Bedankt voor alle hulp! :)

Back