Welke auto voor een 3-jarige?

Hoi,

mijn zoontje is net drie, en wil het liefst met mijn modelvliegtuigen vliegen. Ook mijn vintage Tamiya Monster Beetle heeft een grote aantrekkingskracht. Maar ik ben zo flauw dat nog even niet toe te laten, want erg handig is hij er nog niet mee. Nou heeft hij zo'n autootje van de Blokker gehad dat met een afstandsbediening met vier drukknoppen werkt:
- Vooruit
- Achteruit
- Vooruit en linksaf tegelijk
- Vooruit en rechtsaf tegelijk
Hij speelt er graag mee, maar het ding heeft letterlijk een zendbereik van 2 meter, en hij kan dus achteruit niet sturen.

Ik zoek dus een 'echte' modelauto, RTR, volledig functioneel. Maar:
- Langzaam
- Botsbaar
- Klein

Op marktplaats vind ik allerlei zooi, zal ongetwijfeld wat wat goeds tussen zitten, maar ik weet er te weinig van om te kiezen. Wat zouden jullie adviseren?

Ik kijk bijvoorbeeld naar zoiets:
Marktplaats.nl > Radiografische rc auto Buggy Alien Nikko 1:20 - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw | Radiografisch | Auto's

Dank,

Hugo

knutselen

Hallo,
Voor mijn drie dochtertjes heb ik zo een Kyosho ex nitro aangepast
We heb er een dif. is dus kompleet met de motor bevestiging en achterbruggen en zo van een oude bandit op geplaatst en we hebben wel een nieuwe spektrum 3-S met ontvanger gekocht
we hebben eerst met een Titan motortje gereden maar nu zit er een vileneon set in
reuze plezier mee gehad, leren ze nog wat van
en super robust hoor, niet kapot te krijgen

ik heb voor mijn dochter van 4 een maverick atom xt gekocht een een stukje hout
achter de gashendel geplakt. zoo kan ze niet volle gas geven.

idd,

je hebt ook een knopje op de zender zitten waarmee je de snelheid voluit kan zetten of juist lager. dus kan je helemaal zelf bepalen wat hard genoeg gaat

Misschien is een Kyosho Mini-Z buggy wat?
Misschien niet de goedkoopste maar voldoet wel aan alle verwachtingen.

Ik heb voor mijn dochter van 5 een Mini Inferno gekocht, kost nieuwe RTR 119€. Nu blijkt dat mijn zoon van 2.5 er liever mee rijdt. Enigste nadeel is dat je de snelheid niet kan regelen maar je kan een stukje karton tussen de trigger en de behuizing van je zender plakken om zo de snelheid in de perken te houden.
En heeft, zonder dat ik het gezien had, al ven op topsnelheid gereden en met het voorwiel tegen een stoel gecrahst en niets gebroken...

Ik heb mijn oude kyosho raider (1/10 buggy) opgemaakt voor mijn zoontje van 3. Standaard motor erin en traagste vertanding die ik had. Nog snel genoeg hoor, maar traag genoeg om geen brokken te hebben.
Daar begint hij nu mee nadat hij met een kleiner speelgoedautootje redelijk wat gedaan heeft. De zender is gewoon nog wat groot om goed te zijn.
Maar rijden, draaien en zo, lukt al redelijk.
Mijn dochter van 6 kan al mooi 8tjes rijden enz, maar het interesseert haar minder.

Ik zou gewoon eens bij een grote speelgoedwinkel gaan kijken. De alternatieven die hier aangedragen worden, zijn allemaal prima, maar vaak ook veel duurder en niet specifiek gericht op die leeftijdsklasse.

Je hebt nu een speelgoedauto gekocht met slechte besturing, maar ze zijn er ook met volledige besturing (dus sturen ongeacht welke kant je oprijdt) en met een hoger bereik.

Daarbij dan ook nog gericht op kinderen, dus wat steviger, niet te snel, weinig loskomende onderdelen, enzovoort.

Bijvoorbeeld, deze heb je al compleet voor 35 euro:
bartsmit.com - Nikko op afstand bestuurbare Ford Fiesta 1:16

Dank voor je advies, dat zal ik doen. Ik hoopte op wat ervaringsverhalen met dat soort speelgoed, de ene fabrikant is de andere niet. Maar Nikko is wel een bekende (mijn eerste autootje was een Nikko, toen ik 11 was!) Dus zoiets zal het worden.

Dank,

Hugo

Dank voor alle advies. Gisteren middag bij de locale intertoys toegeslagen:
RC Nikko X-Treme II 1:18 RTR 575201

De bijgeleverde batterijen waren in 10 minuten leeg, maar de 2700mAh cellen uit papa's voorraad leveren een uur plezier op. Zoontje blij, papa trots, project geslaagd.

Vanmorgen moest er meteen weer gereden worden, gelukkig waren de batterijen opgeladen. Het is verbazingwekkend hoe snel een 3-jarige zoiets leert te gebruiken!

Goeten,

Hugo

Back