Die motor is volgens mij prima geschikt maar kan wel een beetje erg veel vermogen leveren.
Afgaande op de gegevens die ik heb kunnen vinden kom ik tot de volgende conclusie:
D3536 kv750
7,4V tot 14,8V (2S tot 4S LiPo)
Max. power 740W
Max. current 45A
Gewicht ~100gr.
Bij 7,4V (2S LiPo).
Onbelast toerental ~5550 rpm.
Belast toerental ~4440 rpm
Max opgenomen vermogen ~330W
Hoeveel vermogen de motor zal opnemen, en natuurlijk leveren, hangt van de schroef af die je gaat gebruiken. Met een flinke schroef kan je makkelijk aan het maximale vermogen komen maar dan krijg je volgens mij een speedboot.
Met een kleinere schroef zal de motor minder vermogen opnemen, en dus ook leveren, maar dan kan je wel met een beetje "juiste" snelheid varen. Wat is de juiste schroef voor deze motor? Helaas kan ik je daar geen enkel advies over geven. Maar er zijn volgens mij wel mensen hier op dit forum die je daar wel mee kunnen helpen.
Maar waarom zou je een motor kiezen die zoveel vermogen kan leveren? Ik denk dat ik dat wel weet, het gaat om het toerental. Een kleinere motor zal (veel) meer toeren maken en dan heb je een vertraging nodig. Dat is extra gerommel en vaak ook extra geluid van die tandwielen.
Dat deze motor relatief zwaar is zal hier geen probleem zijn. Je doet gewoon iets minder ballast in je boot.
Voor deze motor heb je de juiste regelaar nodig. Denk er aan dat je een regelaar koopt die deze motor "aan" kan. De motor kan in het "ergste geval" wel 45A trekken. Denk dan bijvoorbeeld aan een schroef vol met wier of touw.
Ook al zal de motor in deze toepassing normaal gesproken niet zoveel stroom trekken moet je dus wel uit gaan van die 45A bij de keuze van de regelaar. In dit geval zou ik een 50A of een 60A regelaar nemen.
Wat de accu die je voorstelt aangaat, die lijkt me ook wel geschikt. Of het een goede accu is weet ik echt niet. Meestal is dat een kwestie van proberen en geluk hebben, of niet.

Er is wel één ding waar ik heel erg over twijfel. Er staat op de label dat je die accu met 80C mag belasten. Dat zou in dit geval op 576A neer komen. Dát is echt zeer zwaar overdreven. Als je zoveel stroom uit die accu gaat trekken smelt hij van binnen en de aansluit draden gaan roken. Dus doe dat nooit van je leven! Heel misschien dat de accu 20C kan verwerken wat op ongeveer 150A neer komt.
Met deze motor zal je nooit meer dan maximaal 45A uit die accu trekken dus daar hoef je geen problemen te verwachten.