welk toestel zouden jullie graag een GFK versie van zien ?

welk toestel zouden jullie graag een GFK versie van zien ?

• sport jet minifan

Votes: 0 0,0%
  • zwever max romp 90cm

• rasant type brandstof/electro

• nemesis brandstof/electro

• puma achtig model brandstof

• speed 400 formaat pylonracer electro

• cessna achtig toestel brandstof/electro

• 3D/kunstvlucht type toestel/brandsof electro

• Total voters
    215
ziet er ook wel leuk uit

0027_Flugtag_2002DSC00007_320.jpg

@bertus,

Die gedachte houd ik ook in mijn hoofd, dat niet iedereen die stemt een model zal kopen. Maar zo krijg je wel een idee wat ze het liefst zien.

Persoonlijk vind ik de F-16 en nemesis mooi. Het voordeel wat de F-16 op het moment heeft is de vele info, helaas mist dit nog bij de nemesis.

Ook heb ik een tijd terug een Little tony gehad. Die is een model dat heel veel lijkt op de nemesis. Het probleem met dit model was dat het landingsgestel dicht bij de vleugel zat, net zoals de nemesis heeft. Met dit toestel was het bijna niet mogelijk om een goede landing te maken zonder dat het model voorover zou slaan. Na al een aantal keren de fairings van de romp te hebben moeten maken ben ik maar gestopt met het vliegen van dit model.

Als ik dit allemaal tegen elkaar weg streep dan ga ik op het moment voor de keuze van de F-16. Dit omdat ik een voorgevoel heb dat er met het landen van de nemesis hetzelfde probleem zal gaan ontstaan als de little tony, wat dus schade kan opleveren. En een fatsoenlijke mal maken met al het voorwerk kost toch wel wat tijd en $$$. En het zou zonde zijn dat achteraf blijkt dat het model steeds over de kop slaat bij een landing en dus schade oploopt. Dan zet je het model snel in een hoekje als je iedere keer nadat je gevlogen hebt het toestel moet gaan repareren, en dan is het ook zonde van de mal want hier zullen dan niet veel modellen meer uitgehaald worden.

groeten Paul

salamander zei:
Zo'n Nemesis stond volgens mij vorig jaar ook op Dortmund, echt een joekel ... hij kost ook maar 1.249,00 euro. :?

Ik hou het voorlopig liever bij een goedkopere & kleinere uitvoering. :lol:

Ik hoop echt dat je positieve respons krijgt op je email (al is het maar voor de info) en natuurlijk kan ik altijd nog die Hype gaan kopen he ... mocht je toch voor de f16 gaan. :wink:

PS: Misschien kun je Nickos zijn minifan f16 ontwerp wel overnemen, dan vliegt ie misschien deze zomer nog. :P

Succes,
Emile 8)

@ laurens

Dat is inderdaad geen nemesis, deze staat een stuk hoger op zijn poten.

@ allen

Met een F-16 kan je ook pylonracen :lol: , hier de echte bewijst het.

f-16_gTURN1.JPG

of je maakt van 2 F-16 een F16, krijg je ook iets aparts :twisted: .

f-16_mirror.jpg

groeten Paul

nou en ?
denk dat ie dalijk beter kan inventariseren wie daadwerkelijk interesse heeft om er 1 te kopen als ie ze aanbied.
ook al staat een toestel voor, als ie ze dan niet verkocht krijgt...............

Precies gerard, de score die uit de poll komt hoeft nog niet te zijn dat dat model dan komt. Er spelen meerdere factoren mee om een model te maken, dan alleen de keuze van iedereen die graag een bepaald model wil zien. Zoals de naam al zegt, de vraag was welk model iedereen graag wil zien in GFK, dit zegt dus niet wie er een zal kopen.

De vraag om aan iedereen te vragen of ze er een zullen kopen is moeilijk te stellen, Want ze willen eerst een prijs weten wat het model zal gaan kosten. Dit is moeilijk te bepalen voordat het eerste model klaar is. Dan weet ik pas wat er precies aan kosten in het model zitten

groeten Paul

Is er al iets meer bekend over welk toestel het nu uiteindelijk gaat worden?

De keuze is gemaakt, ben ook al begonnen met het teken en rekenwerk ervan.
Hij heeft niet de poll gewonnen maar is als 2e geeindigd
Momenteel ben ik begonnen met het autocad werk van de F-16 en het berekenen van de inlaat en vleugeloppervlakte enz enz

Zodra de bouw van het toestel begint zullen er foto's verschijnen.

Groeten Paul

Twee vragen slechts. Waarom staat deze thread op sticky, en hoever ben je met de F16? Heb je al maten, andere details, foto's misschien? Ben heel benieuwd nl... :D

nou de draad was toen actueel, maar het is ook alweer een tijd geleden dat paul zelf het forum heeft bezocht.

ik heb de draad ge-unsticked, en als ie weer actueel gemaakt moet worden, dan iets erin posten en dan staat ie weer bovenaan de lijst.

Het is de F-16 geworden.

Ik ben eerst begonnen met het model in autocad te tekenen (2d).
Maar ik heb iemand gevonden die kan 3D frezen. Ik ben momenteel bezig om het model in een 3D programma te zetten. Alleen dit duurt iets langer, omdat mijn ervaring met 3D programma's niet zo groot is als met 2D.

Groeten Paul

we zien het graag tegemoed paul, de enigste f16 die er nu zowat is is de JEPE f16., maar die vind ik veel te prijzig voor ie vliegklaar staat.

Hallo allemaal,

even een update over het project. Ik ben inmiddels aan een hele goeie tekening gekomen, en deze is nu overgezet naar een ACAD file.
De inlaten, uitlaten en vleugel oppervlaktes worden nu berekend. Doe dit aan de hand van gebruik te maken van een 3D programma, alleen mij kennis van 3D is nog niet zo groot om gelijk het hele model erin te zetten.
Misschien is dit voor achteraf, of tussendoor.

afb12461.jpg

groeten Paul

P.S. excuses dat het fotootje wat kleiner is uitgevallen.

Back