Jawel hoor johan
KVK nummer en al
Dat is ook verplicht
Ik stuur het nr wel via pb
kun je het nakijken
Nu ook gevonden.

Tip : bedrijfsnaam en webshopnaam gelijk houden .
Mvg Johan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Jawel hoor johan
KVK nummer en al
Dat is ook verplicht
Ik stuur het nr wel via pb
kun je het nakijken
en wat betreft een S12, gekocht voor een clubgenoot, ermee gevlogen (50cc versie) en niet goed bevonden voor wedstrijd.
amen.
Deze kist lijkt me wel geschikt, weet allen de kosten nog niet.
Ik heb dit jaar Bas(Binder) in de F3A-C heel goed zien vliegen met een profiel-kistje (zo'n platte plaat).Alle advies is welkom maar ik wil het qua prijs wel leuk houden, zo als ik al eerder zij wil ik het eerste jaar leuk vliegen en het f3a-x programa oefenen. En mischien koop ik daarna wel een extra kist om met de competitie mee te doen.
Ha Peter, op zich is er met jouw insteek natuurlijk niets mis. Het gevaar schuil hem er in dat je een bepaalde tijdslijn/ontwikkeling van sportvlieger naar wedstrijdvlieger voor ogen hebt. Als Jeroen daar een andere insteek in heeft dan werken de beste bedoelde adviezen niet. Vandaar dat ik ook Jeroens uitgangspunt als quote herhaald had.Hans, op zich niets mis mee, maar ...
Het probleem is hier het verschil tussen de vraag die daadwerkelijk gesteld wordt, en de vraag die beantwoord wordt door velen.
Die zijn niet gelijk.
Het antwoord wat hier gegeven wordt, is het antwoord op de vraag 'ik wil serieus gaan wedstrijdvliegen, wat is het beste om dan te kopen'.
Dat is NIET de vraag die gesteld wordt. De vraag die gesteld wordt, valt samen te vatten als,
'ik wil een model kopen wat ik mooi vind en waar ik graag mee wil vliegen, en ik zou dat model ook graag gebruiken om te proeven aan het wedstrijdvliegen, kan dat?'
Dit probleem ben ikzelf ook tegenaan gelopen hier op het forum. Ik wilde tegen een lager budget 'gewoon' F3A gaan vliegen (dus niet X) en had daar een iets kleiner sebart kistje voor in gedachten. Die vraag hier voorgelegd op het forum, en daar ging het al net zoals hier.
Niet iedereen was er even uitgesproken over, maar de meest extreme uitspraak was nog wel dat de kist die ik op het oog had, 'volstrekt ongeschikt' zou zijn om wedstrijden mee te vliegen.
Ik vlieg nu iets langer dan een jaar met dat model, en het is, met afstand, de beste aanschaf die ik ooit gedaan heb. Ik vind het een mooi model, hij vliegt goed, en de ermee behaalde resultaten schaam ik mij absoluut niet voor. Op een haar na, had ik zelfs de A finale mogen vliegen dit jaar, de laatste wedstrijd haalde ik een derde plek en overall sta ik 6e.
Dat met een kist die volgens de kenners 'volstrekt ongeschikt' zou zijn.
Ik denk dat het van belang is om voor jezelf vast te stellen hoe groot de wedstrijdambities zijn.
Je loopt twee risico's:
1) je koopt 'de pefecte wedstrijdkist'.. niet het model wat je optisch het mooist vind, waar je het 'beste' gevoel bij hebt, maar wat wel bewezen het beste vliegt voor wedstrijden. Na de 1e wedstrijd weet je al dat het toch niet je ding is, en dan bljif je zitten met een te duur toestel wat je eigenlijk niet mooi vind.
2) je koopt 'de kist die je mooi vind'.. niet perfect voor wedstrijden, niet neutraal, enzovoort, en na de 1e paar wedstrijden ben je helemaal verslaafd en loop je links en rechts tegen de tekortkomingen van je kist aan, en moet je alsnog dat duurdere of andere model kopen.
Welke van de twee keuzes het beste is, kan denk ik niemand hier je vertellen, dat is iets wat je zelf zult moeten bepalen en uitvinden.
Het enige wat ik wél kan zeggen, is dat je je niet al te gek moet laten maken met praatjes van 'het moet persé die-of-die kist zijn'. Het is niet het toestel wat het doet, maar de vlieger.
Ik durf te stellen dat iemand die in een jaar tijd 1000 trainingsvluchten maakt met een Pitts, probleemloos zal winnen van iemand die de perfecte krill kist (oid) koopt en daar 5 trainingsvluchten mee maakt.
Wat losse opmerkingen.. ik las iets over CMPro. Daar heb ik nu een paar kisten van gezien. Stuk voor stuk uiterlijk mooie kisten, mooi afgewerkt. Stuk voor stuk ook véél te zwaar. Als wedstrijdmodel zou ik nooit een CMPro kopen, of ik zou er de garantie op een bepaald gewicht bij moeten krijgen.
Een dubbeldekker vliegt helemaal niet lastiger dan een enkeldekker, sterker nog, voor 'gewone F3A' vliegt een dubbeldekker makkelijker. Het idee dat ze moeilijker vliegen, is een fabeltje uit vervlogen tijden. Je ziet dan ook bij de gewone F3A steeds meer dubbeldekkers verschijnen, of anderhalfdekkers zoals de Axiome van CPLR.
Voor de X is het verhaal wél iets anders, omdat het schaalmodellen moeten zijn. Dát is wat een dubbeldekker lastiger maakt, niet het feit dat het een dubbeldekker is.
Hier zie je bv. hoe Onda het P11 F3A programma wegzet met de kleine seba pitts:
YouTube - F3A P-11 Pilot:T.Onda Sebart PITTS PYTHON 50E
Laatste opmerking die ik nog wil maken.. ik denk dat iemand die vliegt met een kist waar hij 'verliefd op is', maar die niet perfect vliegt (de kist), een betere prestatie zal neerzetten dan iemand die met de perfecte kist vliegt, die hij niet mooi vind.
Hier dus een ervaring 'van de andere kant'. Ik was de eigenwijze die de 'volstrekt ongeschikte kist' kocht. Daar heb ik geen seconde spijt van gehad, het had en heeft voor mij enorm veel voordelen gehad, en de resultaten zijn prima. Zal ik ooit de A er mee gaan winnen? Nee. Heeft het kistje tekortkomingen tov. de andere geadviseerde kisten? Zeker. Heeft dat mijn lol in wedstrijden of trots op de prestaties ook maar op enige wijze aangetast? Nee!
mbt. neutraal vliegen.. willen alle huidige X vliegers die geheel zonder mixers vliegen, hun hand opsteken? Waarschijnlijk is dat niemand![]()
Als je op die manier de keuze maakt, kun je volgens mij geen verkeerde keuze maken..
neem maar alvast afscheid van vrouw, kinderen en eventuele huisdieren, als je het F3A virus eenmaal te pakken hebt..