welk tape te gebruiken???

Ik heb nu dankzij rvdveldt weer een Zaggi... witte EPP dacht ik zo...
nu wil ik die intapen zoals het hoort alleen welk merk tape moet ik gebruiken... ik hoor namelijk verschillende dingen...
in de winkel in enschede zegt men dat Tesa filament tape type 4975 o.i.d. gebruikt moet worden,
een maat van me zegt weer Pattex Powertape Crystal de andere zegt weer dat je 3M tape moet gebruiken.....

ik weet het niet meer.... de persoon die zegt dat je pattex moet gebruiken beweerd dat Tesa storing zou veroorzaken?????

wie helpt me met de juiste keuze te maken???

Ikzelf ben zeer tevreden over de pattex powertape crystal.Blijft mooi strak op z'n plaats.

Elke goede en goedkope huismerk vezel versterkte tape van de bouwmarkt voldoet. Alleen zul je voor sommigen op EPP het schuim moeten voorbewerken met een spuitlijm zoals Guus al aangeeft.

iedere tape is niet gepast, gelijk deze alleen in de lengte versterkte komt na zekere tijd los ( draadjes ) en men moet ALTIJD de kontaktlijm gebruiken.

Ik vlieg al meer dan n jaar met dezelfde windrider pers-EPP wing, met lengte strengen tape, ZONDER contact lijm. Nogsteeds oerstevig en alles zit nog prima in elkaar. Dus wat je daar zegt klopt niet helemaal ben ik bang, simen.

Windrider maakt in de mal gespoten EPP...
De meeste EPP vleugels worden gesneden, deze moeten dan wel voorbewerkt worden met spuitlijm, of nog beter een 50/50 mengsel van witte houtlijm en water.....

de mijne ligt al 10 jaar op de kast, de tape is ook nog niet losgekomen, als hij vaart weet ik niet, de uwe wel, zal met de goede tape zijn

;) Nee even serieus, Ik vlieg er bijna iedere week een half uurtje mee, en et liefste wat ik doe is duikvluchten trekken. :P Dus dat flext soms wel aardig. Dat plakband rimpeld nogsteeds mooi mee met et EPP.

Enne, een meneer van 60 die U tegen me zegt? ;) Ik voel me opeens oud.

Simen, Die fototjes heb ik al eens gezien. :P Lijkt me wel gaaf, dat helling vliegen. Ik ga eerst even bij mijn nieuwe clubje kijken in rilland-bath, das dezelfde richting op. Als et beter weer wordt zal ik vanuit de club eens n keertje door rijden naar zoutelanden.

Back