Welk merk lipo's

Ik ben op zoek naar 2 goede lipo pakketten voor mijn mini titan.
Nu wil ik de evo 25 2500 mah flightpowers gaan kopen. Zit er qua kwaliteit
nog veel verschil met bv. de himodel pakketten?

bassman zei:
Ik ben op zoek naar 2 goede lipo pakketten voor mijn mini titan.
Nu wil ik de evo 25 2500 mah flightpowers gaan kopen. Zit er qua kwaliteit
nog veel verschil met bv. de himodel pakketten?
Bassman,

Er zijn hier een aantal discussies op het forum terug te vinden. Gewoon even zoeken op "lipo" en je vindt er wel een aantal.

Mijn persoonlijke ervaring: de sjiepe China-varianten doen het voor mij goed genoeg...

Groeten,
Niels R.

Hoi,

Als je echt de "BESTE" lipo's wilt, dan is daar maar één antwoord. De nieuwe Kokam H5 serie die hebben kunnen ECHT 30C aan. Maar je moet net als bij alle andere cellen er toch wat geluk mee hebben.

Groeten
Roel

Dat geluk bij die dure merk cellen staat me toch altijd weer tegen..... ze zijn inderdaad goed maar lang niet elke cell ;) Uit een slechte serie kunnen ze zomeer opeens slechter worden. Kan met goedkope cellen natuurlijk ook gebeuren maar dan kost het je aanzienlijk minder geld :)

nauw...... ik vind de prestaties niet het extra geld waard.... vergeleken met de united hobbies HXT D9 lipos doen ze niet echt veel meer ;) Wel in prijs :)

Rhelie zei:
Die accu`s van UH zijn prima voor je Titan, komen op 25 euro per stuk inc. verzending.

Maar niet iedereen heeft Visa of Mastercard.

bassman zei:
Ik bestel ze gewoon via ebay.Dat kost me 35 €(inclusief verzending) voor een 2cel 4000mah lipo.

Waar bestel je die???

Gewoon lipo intikken als zoekterm en zien dat je in Europa zoekt en niet enkel in Nederland of Belgie.De meeste zijn dan wel aangeboden uit Duitsland.

dus dan neem je paypal gekoppeld aan je rekening...... op ebay betaal je 9/10 keer op dezelfde manier. UH is ook veeeel betrouwbaarder :) Garantie is ook uitstekend, ook niet onbelangrijk ;)

Het blijkt dat er nogal wat negatieve berichten zijn over die lipo's van UH.
Is jullie daar meer bekend over of zijn dat enkele series geweest.

bassman zei:
Het blijkt dat er nogal wat negatieve berichten zijn over die lipo's van UH.
Is jullie daar meer bekend over of zijn dat enkele series geweest.

HXT22003S.jpg

Cellen zijn WEL goed, als je ze langzaam "opvoedt". Wordt ook gemeld in het eigen forum van UH.

Op ons veld hebben we UH en Flightpower evo 25 vergeleken. Prestaties lopen slechts een klein beetje uit elkaar, in het voordeel van UH.
UH 2200, en Flightpower 2170. (bijna evenwaardige cellen in capaciteit)

Maar je moet ze kunnen bestellen, dat is dikwijls lang (af)wachten.
Als je geen tijdsdruk hebt, ga dan voor de UH-cellen. (ik zie dat de vorige levering weer net uitverkocht is.)

Inderdaad ze zijn net uitverkocht. Ik heb er maar eens 3 besteld.
Als het goed is moet de volgende zending midden volgende week komen.

Op het ogenblik zijn de Polyquest en de Kokam 30C cellen het neusje van de zalm, dit is pas interessant als je continu 20 of 30 C wil gaan trekken want ze zijn behoorlijk prijzig. Ze zitten rond de 3.5 V belast met 20C, en geven bij 30C zelfs geen krimp. Je moet het dan ook doen met een korte levensduur, bij Polyquest geven ze 50 ontladingen aan met 30 C, en 100 met 20C.
Dit is dus interessant voor iets extreem lichtst en extreem veel vermogen.
Wil je het rustiger aan doen, 15 of 20 C dan is de U.H. lipo een heel goede en goedkope keus.

Ik heb nu 2 himodel 2200 mah 20c 3s pakketten. 1 van de pakketten staat gewoon iets bol na een vlucht van ongeveer 5 minuten met mijn mini titan...terwijl de cellen
echt niet meer dan 15 c te verduren krijgen. Na ongeveer een 20 minuten is het pakket weer "in de originele staat"
Is dit nu een eigenschap van de himodel lipo's. Ik heb al even een mailtje
met foto teruggestuurd naar mijn leverancier. Vandaar dat ik gewoon een keer af wil van problemen met accu's. Of is het bolstaan een probleem dat toch wel erg veel voorkomt.
Een 20 c pakket moet toch makkelijk gebruikt kunnen worden met de mini titan??

Hierbij nog even een foto van een vlucht met de mini titan na 5,5 minuten.
De cellen zijn redelijk warm.....terwijl er echt niet meer dan 20 a 25 ampere te verwerken is geweest.

lipo.jpg

Waar kan dit aan liggen???

volgens mij(en da heeft op de rctechnics site gestaan) was er een groep van himdole batterijen waarvan de chemicsche samenstelling niet helemaal meer goed van was. Je kon deze bij rctechnics omruilen en dan kreeg je een andere(die het probleem niet had). Weet niet of dit bij jouw leverancier dit ook het geval is

Back