Welk merk LiPo !?

Goedemorgen allemaal!

Ik vroeg me af....welk merk LiPo jullie het liefst gebruiken.

Welke ervaringen hebben jullie??

Zelf heb ik 2 Mini Titan's en gebruik Hyperion.
Vroeger ook eens Flightpower...maar die vond ik kwalitatief minder.

Groeten

Ben zelf erg enthousiast over Gens Ace,
heb hier even een lijstje gemaakt van wat mijn ervaringen zijn met verschillende accu's:

Hyperion G3:
Erg lange levensduur
Gunstige waardes die ook echt kloppen (C-waardes etc)
Niet echt goedkoop

Gens Ace:
Goede levensduur
Gunstige waardes die ook echt kloppen (C-waardes etc)
Mooie prijs

Zippy/Turnigy:
Niet altijd de beste levensduur
Dingen als inhoud(mah) en c-waardes kloppen meestal niet.
Erg goedkoop

Succes met kiezen!

ik heb gebruik gemaakt van deze lipo`s voor recreatief gebruik:
van goed naar slecht in mijn mening:

Team Orion- Beste die ik heb gehad nog nooit opgebold geweest en heb ze zelfs doorverkocht aan iemand op het forum...alleen een beetje prijzig.

Intellect - goeie prijs/kwaliteit (begonnen pas op te bollen na 2 jaar lichterlijk)

Nano-Techs (van HK) niet duur en nog steeds niet opgebold (pas 1 jaar ingebruik)

Gm (graupners) erg duur en slechte kwaliteit...al opgebold in de eerste maand
ik koop alleen nog maar nano-tech en intellect...qua prijs en levensduur zitten die wel goed....en mochten ze kapot gaan,doet het ook niet zo een pijn als wat ik nu nog steeds heb van die GM`s
Maar dit is mijn ervaring.

Ik zelf heb voor mijn trex550 4 maal turnigy nano-tech 6S 5000mah 65c a-spec
Voor mijn trex 700 6 maal (3 vlieg accu's) turnigy nano-tech 6S 5000mah 45c
En voor mijn logo 800 6 maal (3 vliegaccu's) turnigy nano-tech 7S 5000mah 65c

Accu's doen eht perfect!
De accu''s van de trex 550 hebben zeker al 100 vluchten gehad. En hebben nog een lage weerstand en zijn totaal niet bol.

Maarja dit is een persoonlijk iets. Er zal zeker misschien wel verschil zitten in levensduur. Maar de vraag is, is dat het geld waard ;)

Mijn Hyperion's zijn wel lichtelijk opgebold.

Wat doen jullie met dat soort spul....waarde's checken en blijven gebruiken....??
Of na opbollen direct weg?

Hyperion is wel goed trouwens. ..vind ik.
Flightpower had wat dunne aansluitdraden en balanceconnectoren waarvan
de draden snel braken.

En ik maak zo'n accu liever zo min mogelijk open.

uiteraard Gerdjan.
ik vind ze iets te duur en heb er te weinig gebruik van gemaakt om ze zomaar weg te gooien.
ik heb nu 2 accu`s dus die opgebold zijn al een halfjaar lang en al vanaf de eerste maand.
Alle waardes kloppen en ik kan ze ook nog steeds opladen.
maar wel goed bewaren in een lipozak!!!

ik vlieg met zippy en turginy lipo's al 2 jaar geen problemen
als je de lipo maar goed behandeld
ik laad ze altijd met 1c duurt wel veel langer maar levensduur word ook veel langer;)

niet te leeg vliegen ,dat vinden lipo's niet leuk

Nick

Laatst bewerkt:
Turnigy's en Zippy's zijn prima.
laad ze wel pas kort van te voren op want ze kunnen out of balance raken.
Als je er goed mee om gaat voldoen ze prima.

Nano-tech's.........
*&^&%$&^^*(^&*^dingen.
Verliezen snel power en gaan maar 1/3 mee van de meuk HK lipo's
Niet alleen ik heb deze ervaringen.
In Heli's EN foamie vliegtuigen. Gewoonweg NIET DOEN !!!

Optipowers !!!
Toppie, blijven lang goed.
Balancen perfect. Lage interne weerstand.
POWER !!!

Gens Ace hoor ik ook goede dingen van, nog niet gebruikt.

Ik ben erg te spreken over Desire Power, lichter als de meeste packs bij de zelfde capaciteit.

Een 3300 35 C 6s is net zwaar als een 2650 40 C Turnigy. En met meer power ondanks de 5C minder.

Ik vlieg op 12S in mijn 6HV bijna 6 min !

Nano-Techs inderdaad echt links laten liggen. Mijn ervaring is ook niet best. Ze kunnen zeer slecht tegen ontladen <20%, doe dat 1 keer, b.v. tot 12 - 15 % en ze staan bol. Dat is mijn ervaring tenminste. Ze kakken al vlot in, ik vind het allemaal niet zo best.

Turnigy: op de vaak niet kloppende mAh rating na (5.000 mAh is vaak echt minder) prima accu's die het lang volhouden.

Gens Ace: uitstekende ervaringen mee. Leveren vaak meer dan de specs. Kunnen zonder problemen 4-5C geladen worden (das niet zo bijzonder meer misschien) - aanrader.

De rest heb ik geen ervaring mee, ik blijf bij Gens Ace denk ik. Desire Power is net zo duur of nog iets duurder, ik waag die gok niet.

Nano-Techs inderdaad echt links laten liggen. Mijn ervaring is ook niet best. Ze kunnen zeer slecht tegen ontladen <20%, doe dat 1 keer, b.v. tot 12 - 15 % en ze staan bol. Dat is mijn ervaring tenminste. Ze kakken al vlot in, ik vind het allemaal niet zo best.

Turnigy: op de vaak niet kloppende mAh rating na (5.000 mAh is vaak echt minder) prima accu's die het lang volhouden.

Gens Ace: uitstekende ervaringen mee. Leveren vaak meer dan de specs. Kunnen zonder problemen 4-5C geladen worden (das niet zo bijzonder meer misschien) - aanrader.

De rest heb ik geen ervaring mee, ik blijf bij Gens Ace denk ik. Desire Power is net zo duur of nog iets duurder, ik waag die gok niet.

Vreemd dat iedereen die slechte ervaringen heeft met de nano-techs.
Ik heb nu 14 lipo's nano-tech en 2 nog de normale turnigy's.
Vlieg ze ook vaak leeg tot 3,74 volt de cell. Maar ze zijn gewoon nog perfect, worden niet bol, de weerstand is nog 1,6 ohm ze laten zich goed balancen. en er zijn accu's bij met meer dan 100 laad cyclussen.

En nee ik wil niet iedereen aansporen voor turnigy's te kopen. Maar mijn mening is dat de 100 euro meer per accu en bij somige zelfs de 150 euro meer PER accu het gewoon niet waard is!

Ik moet wel zeggen dat ik heel goed me de accu's om ga. Ik laad ze alleen als ik daarna meteen vlieg en als ik gevlogen heb balance ik ze meteen daarna. Ik laad geen volle of legen accu's liggen. Dat helpt ook veel.

Laden doe ik meestal met 2C

Vreemd dat iedereen die slechte ervaringen heeft met de nano-techs.
Ik heb nu 14 lipo's nano-tech en 2 nog de normale turnigy's.
Vlieg ze ook vaak leeg tot 3,74 volt de cell. Maar ze zijn gewoon nog perfect, worden niet bol, de weerstand is nog 1,6 ohm ze laten zich goed balancen. en er zijn accu's bij met meer dan 100 laad cyclussen.

Hoe vlieg je? Als je echt significant stroom trekt en snel laadt + af en toe een klein missertje in het ontladen (net iets minder dan 20% restcapaciteit) dan is de kans niet zo heel groot op > 100 vluchten, dat is althans mijn ervaring.

Hoe vlieg je? Als je echt significant stroom trekt en snel laadt + af en toe een klein missertje in het ontladen (net iets minder dan 20% restcapaciteit) dan is de kans niet zo heel groot op > 100 vluchten, dat is althans mijn ervaring.

Ja nahgoed, ik gloof je als die problemen/ervaringen gehad hebt.
IK zelf ben geen hard 3d vlieger. Maar met mijn sport vliegen/lichte 3d, worden de lipo's zeker wel eens aan de tand gevoelt.

Back