Welk chassis en benodigdheden om te driften?

• Topicstarter Topicstarter Bryan
  • Startdatum Startdatum
Ik denk dat de TB-02 wel een goede auto is. Ik heb zelf de TB-01 en daar tevreden mee. Er valt redelijk veel aan in te stellen, wat natuurlijk mooi is voor zowel driften als racen. En bij de TB-02 kan je zelfs nog meer instellen.

Het chassis lijkt wel op die van de Yokomodrift auto. Ik denk ook wel dat daar goed mee te driften is.

En je moet 'm zelf bouwen, wat natuurlijk leuk en nuttig is.

Als je er een andere motor in wil stoppen zou ik er ook een goede elektronische snelheidsregelaar bijkopen

En je moet er een zender/ ontvanger set bij kopen, hierbij zit ook minstens 1 servo.

http://www.rez.nl/specials/tam_58310.html

Patrick Rx zei:
Ik denk dat de TB-02 wel een goede auto is. Ik heb zelf de TB-01 en daar tevreden mee. Er valt redelijk veel aan in te stellen, wat natuurlijk mooi is voor zowel driften als racen. En bij de TB-02 kan je zelfs nog meer instellen.

Het chassis lijkt wel op die van de Yokomodrift auto. Ik denk ook wel dat daar goed mee te driften is.

En je moet 'm zelf bouwen, wat natuurlijk leuk en nuttig is.

Als je er een andere motor in wil stoppen zou ik er ook een goede elektronische snelheidsregelaar bijkopen

En je moet er een zender/ ontvanger set bij kopen, hierbij zit ook minstens 1 servo.

http://www.rez.nl/specials/tam_58310.html
Ik heb gekeken en het lijkt wel heel veel op elkaar ja. En als jij al met een TB01 kan driften zou dat mij ook wel lukken.

Hoe lang heb jij er over gedaan voordat je kon driften?

Zelf bouwen wil ik ook. Je bent dan extra trots als hij af is en je weet dan ook wat alles precies doet wat een voordeel is als er iets stuk is. Want dan weet je zelf hoe of wat.

In het paket zit een standaard motor. Daarvoor moet ik een andere motor kopen. Maar hoeveel turns ben ik nog niet uit en hoop dat men mij daar nog advies in kan geven. Ook weet ik niet of er al een regelaar bij zit.

Zijn er nog andere dingen waar ik op moet lekken bij het aanschaffen?

Ik bedank jullie voor alle reactie en hulp. Natuurlijk zijn tips nog steeds welkom :wink:

Ik hoop ook in de toekomst als de auto er is meer actief te worden op het forum.

Groeten Bryan

ALs je een rtr tb-02 setje koopt dan zit er een regelaar en motortje in. Zelfs met dat standaard motortje kan je al driften, tape om de banden en gaan. Het gaat alleen niet zo hard dan.

The_beyonder zei:
ALs je een rtr tb-02 setje koopt dan zit er een regelaar en motortje in. Zelfs met dat standaard motortje kan je al driften, tape om de banden en gaan. Het gaat alleen niet zo hard dan.
Daarom wil ik een ander motor erin. Alleen weet ik nu niet hoeveel turns. Ook weet ik niet wat voor regelaar erin zit.

Ik zie ook veel rc cars zonder antene. Deze zal dan onder de body geplaatst zijn. Is dat mogelijk zonder dat je veel problemen krijgt? Het staat een stuk beter en zo toont de auto veel echter.

Groeten Bryan

Bryan zei:
The_beyonder zei:
Daarom wil ik een ander motor erin. Alleen weet ik nu niet hoeveel turns. Ook weet ik niet wat voor regelaar erin zit.

Ik zie ook veel rc cars zonder antene. Deze zal dan onder de body geplaatst zijn. Is dat mogelijk zonder dat je veel problemen krijgt? Het staat een stuk beter en zo toont de auto veel echter.

Groeten Bryan

Is gevoeliger voor storingen als je je antenne binnen de body houd. De standaard meegeleverde regelaar in rtr set kan geloof ik tot 21 turns.

Meer turns is meer kracht dus zwaardere vertanding. minder kracht lagere tandwielverhouding hogere topsnelheid. Het ligt alleemaal aan de tandwiel verhouding. Je kan een 19t of hoger aardig laten gaan. Maar de lagere turns. zoals 11 etc. Moet je niet te overgearen want anders is je blokje zo weg

Maar die yokohomo is wel leuk. Heb ze nooit gezien. Wel een touring. Rijd goed.

Dus als ik het goed begrijp moet ik een 17 of 19T motor hebben en een zwaardere tandwiel dan dat er standaard bij zit?

Bryan 8)

Bryan zei:
Dus als ik het goed begrijp moet ik een 17 of 19T motor hebben en een zwaardere tandwiel dan dat er standaard bij zit?

Bryan 8)

Nou je moet even experimenteren met wat verschillende tandwielen. Het hangt ook geheel af van wat voor motortje je koopt (merk dus). Een 19T v2 element is een stuk beter en sterker dan een havok b.v. Een maat van me drift met een 21T en dat is net aan. Ikzelf drift met 12T en dat gaat als de brandweer (iets te denk ik). Ik denk dat een 17T een goede keus is maar dat is mijn mening. Je kan eens beginnen met een total gear ratio van b.v. 7,5-8

Beste is om de ETC Sport van Robitronic te pakken als uitgangspunt. Standaard word deze veeeeeeeel completer getuned (betere shocks, alu onderdelen) afgeleverd dan een TB-02. Je houd hier dus meer geld over wat je bv zou kunnen steken in een brushless motorset van Novak. Deze hebben ontiegelijk veel koppel maar ook topkracht netjes gedoseerd over de gehele curve. Gemakkelijk driften dus.

Robitronic > 130Euro nieuw
Novak brushless set > 210Euro nieuw
Servo en zenderset zou ik 2e hands kopen
Conrad lader voor NiMh batterijen > 50Euro
3000 stickpack bij Vaxptech ofzo > 20Euro

Ikzelf zou geen snaar aangedreven wagen gebruiken aangezien deze veel meer onderhoud nodig hebben.

Ik heb de ETC Sport ook gehad en dit is echt een geweldig platform om mee te driften.

pwnd zei:
Beste is om de ETC Sport van Robitronic te pakken als uitgangspunt. Standaard word deze veeeeeeeel completer getuned (betere shocks, alu onderdelen) afgeleverd dan een TB-02. Je houd hier dus meer geld over wat je bv zou kunnen steken in een brushless motorset van Novak. Deze hebben ontiegelijk veel koppel maar ook topkracht netjes gedoseerd over de gehele curve. Gemakkelijk driften dus.

Robitronic > 130Euro nieuw
Novak brushless set > 210Euro nieuw
Servo en zenderset zou ik 2e hands kopen
Conrad lader voor NiMh batterijen > 50Euro
3000 stickpack bij Vaxptech ofzo > 20Euro

Ikzelf zou geen snaar aangedreven wagen gebruiken aangezien deze veel meer onderhoud nodig hebben.

Ik heb de ETC Sport ook gehad en dit is echt een geweldig platform om mee te driften.
Maar de ETC heeft wel een snaar aandrijving en dat was toch niet een goede optie. Wat voor motor heb jij er inliggen dan?

ETC is cardan aandrijving.................................

Ik denk wel dat het tijd wordt dat je een keuze gaat maken anders wordt je gek!

ik had er een GM Purple Bull 27Turns in liggen. Ik zou niet voor minder wikkelingen gaan (rijtijd, koppel en slijtage).

Mission 1 heb je wel voor €150,-- en Yoke is over het algemeen wat lastig te verkrijgen.
Roal verkocht het merk eerst, maar volgens mij kunnen ook zij het niet meer leveren.

Ola,

Ik heb een HPI Sprint 1 en ben er ook mee gaan driften.. heb van het weekend bij Pk Racing van die speciale driftbanden gekocht.. zijn van het merk PIT SHIMIZU..
Deze zijn echt een aanrader voor iedereen die wil gaan driften.. die banden zijn echt %#@$hard!!! :lol:

Het zit m natuurlijk ook in het stuurwerk.. maar deze banden helpen zeker! ( het lijkt al aardig op Project Gotham Racing.. )

in plaats van drift banden te kopen kan je gewoon in een doe het zelf zaak een pvc buis halen en deze over je velgen schuiven het is wel aan te raden om er twee overelkaar te schuiven anders schuurt her chassis over de grond. Zo kan je met elke auto driften

zeker waar, ik rij ook met pvc over mijn velgen en rijd de
hele parkeerplaats driftend over de zijkant.
beter glijden kan haast niet en het mooie is dat het zelfs
met een standaard motor kan , weinig investering dus.

lance03 zei:
zeker waar, ik rij ook met pvc over mijn velgen en rijd de
hele parkeerplaats driftend over de zijkant.
beter glijden kan haast niet en het mooie is dat het zelfs
met een standaard motor kan , weinig investering dus.
Het enigste nadeel van die pvc is dat hij optische minder mooi is omdat het niet realistisch is van dat grijs ipv zwarte banden.

als je de zijkant van het pvc zwart schilderd en je kap laag zet zoals het op een driftauto hoort zie je er niks van.
gewoon proberen
succes sander

Back