Weer een Formule 1 erbij

petter zei:
Ja, dat is nog wel de bedoeling :) , maar moet hier de verf nog voor halen, en dan eerst een goede (hecht)primer erop en dan het geel, heeft hier iemand ervaring mee? De verf voor de body te spuiten droogt namelijk mat op, en das niet zo mooi :? . Wil ook de vorm van de orginele spoiler nog proberen na te maken 8), voor zover haalbaar.

je kan ook gewoon plakfolie op kleur gebruiken , bladderd niet af het verwerkt zeer makkelijk.
ik heb zo de voor vleugel en achtervleugel gedaan.

normal_modelbouw%20046%7E0.jpg

Had een tijdje geleden een prototype van een achtervleugel gemaakt. Nu is de achtervleugel zo als hij wezen moet, basisvorm van aluminium bekleed met carbon 8) , effe wat foto's.

normal_FG%20Formule%201.30.JPG

normal_FG%20Formule%201.31.JPG

En op de auto zelf:

normal_FG%20Formule%201.28.JPG

normal_FG%20Formule%201.29.JPG

ziet er goed uit zo , hoe heb je dat gedaan die carbonlook.

ps: wat word het gauw weer smerig als je jou auto zo ziet , ondanks dat hij hagelnieuw was.

Geen carbonlook, is aluminium bekleed met twee lagen carbon en hars. Het aluminium zorg ervoor dat de spoiler slagvast is. Best handig zo'n baas waar dit allemaal te verkrijgen is :D :D .
En ja, de auto wordt snel vuil zeker nu het wat stoffiger is door het warme weer, een keer naast de baan in het gras en je kunt weer van voor af aan beginnen met schoonmaken :? :? .

Vorige week mijn eerste goede crash gehad met de formule 1. Even met twee banden naast de baan, op het gras en kwijt, zo de boarding naast de baan in :oops: :oops: .
Nadat iemand de auto op de baan had gezet, en ik intussen van de schrik was bekomen bleek er toch wat kapot te zijn :( . De auto opgehaald en wat bleek, een schroefdraadstang van de achterste ophanging gebroken, verder gelukkig niks. Deze stonden al wel op mijn lijstje van delen welke ik op voorraad wilde hebben, dus nu maar een setje bestellen en wachten tot deze binnen zijn zodat we weer kunnen rijden :).

ai.....dat is pijnlijk , geen draagarmen gescheurd?

hoop voor je dat je snel de onderdelen hebt om verder te kunnen.

body al helemaal klaar?

Petter.....de eerste schade doet het pijnst.....maar viel allemaal gelukkig mee!.. :wink: ....p.s...was wel een mooie stof wolk!...(net 1:1).....vooraf gaande van de inpact!..
8)

Gisterenavond nog even een gpsje op de rug van de auto gebonden om te kijken wat de topsnelheid zo'n beetje was. Kwam aan 76 km/h.

Ik ben, na aanleiding van het lezen op het RS5 forum, begonnen met het maken van een diffusor voor onder mijn FG. Eerst een vlak prototype gemaakt om te kijken hoe alles uitkomt en belangrijker of je er verschil mee merkt.
Tijdens het rijden viel me op dat je inderdaad meer grip hebt met de dichte bodem, dus toen er maar eens voor gaan zitten en een mal gemaakt waar we er een van koolstof vanaf konden maken, erg handig zo'n baas die over deze materialen beschikt. Nu maar eens gaan kijken hoe deze werkt.
Hieronder even wat foto's van het prototype:

normal_FG%20Formule%201.17~0.jpg

normal_FG%20Formule%201.18~0.jpg

En de uiteindelijke koolstofversie onder de auto:

normal_FG%20Formule%201.20.jpg

normal_FG%20Formule%201.21.jpg

normal_FG%20Formule%201.23.jpg

petter zei:
Ik ben, na aanleiding van het lezen op het RS5 forum, begonnen met het maken van een diffusor voor onder mijn FG. Eerst een vlak prototype gemaakt om te kijken hoe alles uitkomt en belangrijker of je er verschil mee merkt.
Tijdens het rijden viel me op dat je inderdaad meer grip hebt met de dichte bodem, dus toen er maar eens voor gaan zitten en een mal gemaakt waar we er een van koolstof vanaf konden maken, erg handig zo'n baas die over deze materialen beschikt. Nu maar eens gaan kijken hoe deze werkt.
Hieronder even wat foto's van het prototype:

normal_FG%20Formule%201.17~0.jpg

normal_FG%20Formule%201.18~0.jpg

En de uiteindelijke koolstofversie onder de auto:

normal_FG%20Formule%201.20.jpg

normal_FG%20Formule%201.21.jpg

normal_FG%20Formule%201.23.jpg

Eppo...dat ziet er geweldig uit....en als het werkt helemaal natuurlijk!......patent op aanvragen :!: :!: :wink:

Back