Wat was jouw crashschade?

Tijdens achteruit vliegen reageert mijn heck-sturing niet meer,
en de heli draaide soms links om, soms rechts om,
helemaal uit-of-controol.

Op stick-input deed de heli niks,
zonder input hetzelfde, pirouetten links of rechts om.

Throttle hold op 5 meter hoogde om geen koppel meer te hebben,
en de heli veilig geland, geen schade.

Probleem heb ik beschreven in mijn draadje Blade 500 X,
ik heb de fout niet gevonden!

Groet
Uwe
 
Mooi dat je hem goed hebt kunnen landen :)

bedankt @mr. mark:
heel heel misschien heb ik met hulp van @Chow:
het probleem ook gevonden,
misschien een bind probleem .. afstand tussen zender en vlieger minimaal 1,5 meter

da heb ik als Futaba gebruiker nooit voor gekeken,
ja, bij de mCPX, da ging dat licht knipperen, maar verder,
ook bij de multi , niks

Groet
Uwe
 
Na 5 gedwongen autorotaties met mn 700 kom ik tot de conclusie dat mijn ice 2 120 het begeven geeft.. Nieuwe esc nodig...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi @pizmo75:

doet pijn die centjes voor de ESC, maar je hebt de fout !!

.. en die APS op de 550er, leuk
en die 800er vliegt dan met de 3GX
of was dat proef-versie ?

Groet
Uwe
 
Proef op de 550, als ik alles helemaal door heb gaat ie op de 800.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moet zeggen dat het erg leuk is om een heli te zien vliegen naar waypoints die je hebt geselecteerd zonder dat je aan de sticks zit :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@offtopic. Aps op 800 werkt super. Zender uit en de heli gaat netjes naar z'n home point toe :)
Vandaag 180 km/h gemeten met mijn 700 :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mn 600 is op zijn normale toerental (1900 a 1950 toendertijd dacht ik) eens op 106 geklokt...
Ga je toerenjagen, kun je natuurlijk nog veeeeeel harder ;-)
 
Tijdens wat GPS metingen heb ik eens 211km/u gehaald met mn Hex op 12s.. ongeveer 2300 RPM. Bas de groot heeft geloof ik 233 gedaan met een logo 600 op 10s.. ook ongeveer 2300:p;)

450 zal ergens rond 70, 80 zitten fullspeed..
 
Ik had vorige week mijn align 450 pro gecrashed, en van het weekend de tijd gehad om even uit te zoeken wat er kapot was.
Op de 318de vlucht ging hij neer en dat was de 5de crash in zn leven.

1 ea. 325F Carbon Fiber Blades €26.99 ( ik had radix erop zitten)
1 ea. 450 V3 Torque Tube Front Drive Gear Set €15.59
1 ea. Feathering Shaft including thrust bearings €12.00
1 ea. Tail Boom €8.09
1 ea. Torque Tube €10.19
Maingear en hoofdas had ik nog die waren ook kapot.

Hij was neergekomen op de staart en de tailboom was netjes afgebroken tot de staartunit, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Servo gears ds415 hebben het overleefd en dat zie ik ook niet vaak gebeuren .

Ik heb besloten om de gehele staart te vernieuwen met de "nieuwe" dual point pitch slider gewoon voor de leuk, Denk dat alleen de as vervangen al genoeg was geweest.

1 ea. New Tail Pitch Control Link €4.80
1 ea. Tail Rotor Control Set €9.59
1 ea. KBDD 61mm Neon Green Tail Rotor Blades (450size) €7.69
1 ea. New Tail Torque Tube Unit €45.99

Ik had de 130x ook een tijdje geleden gecrasht en daar was een stukje af van de metalen b gear en spindle was krom.
1 ea. Hardened Steel Bevel Gear (Front Gear A & B) -B130X €23.99
1 ea. Spindelshaft Titan 130 X (LYNX) €9.89

Ook een dx18 overgenomen van een forumlid als het goed is komt alles morgen binnen :D
 
Altijd balen, maar als hij erna er weer mooier van wordt is het wel weer leuk! Succes met de opbouw!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank veel oefenen toch nog mazzel dit jaar:

vele vlieguren en maar 2 crashes (en die aan een dag)

oorzaak was een losse schroef aan een servo-arm,
de tweede baal ik dat het een bind probleem bij spectrum was.


Groet
Uwe
 
Back
Top